1 135 622 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Minns någon Agfas diafilm Agfachrome RSX?
Trots mitt forumnamn är bara hobbyfotograf, yrkeslivet är någon annanstans, men RSX 100 var en favorit.
Finns inte mer, Agfa finns inte mer, analog fotografi finns i stort sett inte heller mer.
(Eller ska jag säga vilande hobbyfotograf, länge sedan jag fotograferade något nu. Gick aldrig över till digitalt. En av anledningarna till att jag fotade var att inte sitta vid datorn...)
Trots mitt forumnamn är bara hobbyfotograf, yrkeslivet är någon annanstans, men RSX 100 var en favorit.
Finns inte mer, Agfa finns inte mer, analog fotografi finns i stort sett inte heller mer.
(Eller ska jag säga vilande hobbyfotograf, länge sedan jag fotograferade något nu. Gick aldrig över till digitalt. En av anledningarna till att jag fotade var att inte sitta vid datorn...)
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Yepp.Dan1891 skrev:
Men på tal om Hornsgatan, inte var det en adress man frivilligt skulle sitta ute och fika på under 70 eller 80-talet. Hornsgatan var grå, kal, trist, full med bilar och avgaser. Katalysatorn kom i slutet av 80-talet och det tog tid innan majoriteten av alla bilar slutade stinka. Hela Södermalm har gjort en ordentlig klassresa.
Titta på den gamla bildens fasad, synligt tegel tv, och trasig puts th. Idag skulle man tro att det var kulhål😟
Tänker man efter fanns det få fik på den tiden i Stockholm där man satt ute på trottoaren. Var det ens tillåtet, vill minnas att det inte var det.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 324 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 324 inlägg
Jorå, jag minns vad min dåvarande pojkvän och hans vänner "tjatade" om, vilka filmer som var bra, bättre och bäst, och de foton med mig som huvudsakligt objekt, framkallade i vårt badrum med mörkrumslampa under långa perioder så att undertecknad fick knacka på hos grannen för att uppsöka toaletten...Fotografen skrev:Minns någon Agfas diafilm Agfachrome RSX?
Jag kommer ihåg att jag skrattade som ung åt när de låter Frasse ät deg och ställer in honom i gäsugnen, så att när kommer ut så släpper han ett jättefis, för att göra alla glada! Kanske det var janus som var sur- minns inte.Dan1891 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Lyssnade lite på Mimikry och såg i ögonvrån "Hjalle och Heavy" vilket ledde in mig på:
På rymmen har jag glömt!!!
På rymmen har jag glömt!!!
Vad jag har läst är det på sin höjd nästan lika effektiva som ovanhängda fläktar, många låter mycket och de suger ut dubbelt så mycket luft för att bli av med oset.trähandtag skrev:
Inte speciellt energieffektivt halva året ief