Vår hållare till handduschen har delat sig
Den delen som är av finns en skruv i botten, se bild.

/Roland

• Hand öppnar duschdörr med kromhandtag och genomskinligt glas mot kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en sliten metallisk yta med en skruv eller bult i mitten.
    Skapa konto
Redigerat:
Okay,
Vill du bara meddela det eller finns det någon fråga?

• Gilla
Peter_Ker och 2 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Okay,
Vill du bara meddela det eller finns det någon fråga?
Går den att sätta ihop igen

Saknar två närbilder, dels "insidan" av den delen som är kvar på stången, del motsvarande sida på den delen som har lossnat.

Demmpa Demmpa skrev:
Saknar två närbilder, dels "insidan" av den delen som är kvar på stången, del motsvarande sida på den delen som har lossnat.

• Detaljnärbild, duschstångens övre del, kromat stål, vit bakgrund, konstruktionsinblick.
    Skapa konto
Blixt på

• Duschstångrad, genomskärningsvy, plastdetaljer, transparent, metallstång, reflektion, vattenavlagringar, badrumsinredning, närbild.
    Skapa konto
Ser ut som att plasten har spruckit sönder runt om.
Finns typ inget hållbart sätt att laga det där. Eventuellt skulle det gå att kunna skriva ut en ny plastdetalj med en 3D-skrivare.

Blixt på
Demmpa Demmpa skrev:
Ser ut som att plasten har spruckit sönder runt om.
Finns typ inget hållbart sätt att laga det där. Eventuellt skulle det gå att kunna skriva ut en ny plastdetalj med en 3D-skrivare.
ok. Tack .
Då vill jag köpa ny orginal. Hur byter jag enklast?

• En modern duschhörna med stor duschhuvud, glasdörrar och hyllor för badprodukter.
    Skapa konto
  • Duschhuvud, slang, termostatblandare, kromytor, kakelvägg, hylla, spegel, duschstång. Badrumsinteriör.
    Skapa konto
I Ingenjör Jesper skrev:
Min gjorde samma sak.. köpte en ny på biltema... [länk]
👍

Demmpa Demmpa skrev:
Kollade noga plasten runt om och det finns garanterat inga sprickor. Allt är 5 år, så det bör väl hålla.
Går den på något sätt att fästa ihop den igen?

Det vi ser på bilderna är en plastdel som spruckit sönder, den är trasig, slut, kaputt och sopor.
Köp en ny hållare.
Ingen aning hur man byter.

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Det vi ser på bilderna är en plastdel som spruckit sönder, den är trasig, slut, kaputt och sopor.
Köp en ny hållare.
Ingen aning hur man byter.
Ok. Märligt att jag inte kan känna någon ojämnhet. Försökte ta nya bildermen det är svårt. Jag lyder rådet och byter.
Tack för info båda 2 👏👏👏

Roland48 Roland48 skrev:
Kollade noga plasten runt om och det finns garanterat inga sprickor. Allt är 5 år, så det bör väl hålla.
Går den på något sätt att fästa ihop den igen?
Närbild på skärm, kromad cirkulär detalj, röd böjd linje, mobilgränssnittselement, suddig bakgrund, 65 % batteriindikator.
Skapa konto

Längs bl.a. hela denhär sträckan är det söndersprucket. Plasten har gått i två delar, varav ena delen sitter i delen vid stången, å den andra delen sitter på delen där handtaget hängs.

Demmpa Demmpa skrev:
[bild]
Längs bl.a. hela denhär sträckan är det söndersprucket. Plasten har gått i två delar, varav ena delen sitter i delen vid stången, å den andra delen sitter på delen där handtaget hängs.
👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.