713 218 läst · 11 029 svar
713k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Lyckades till slut klaga hos Vevor, de skickade en ny axel med rätt gänga, och en ny adapter.. framme från Kina på 7-8 arbetsdagar..Dan_Johansson skrev:Det visade sig att snålheten bedrog visheten igen.. det fattades en skruv (vanlig m10 så det var ju bra) men adaptern från stångens gänga till hålsågen är dåligt gjord och skev. Yttre gängan passar inte heller hålsågen, så det var ju bra med det... Den fasta gängan på stången är inte heller samma som på de mindre hålsågarna, så just nu går det inte att notcha några rör alls...🙄
Så de verkar ta kundservice på allvar i alla fall...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
galento skrev:
https://www.sonnax.com/tech_resources/143-aw-55-50-differences-between-manufacturers-part-oneIn the United States, the AW 55-50 is used in the:
- Saturn Ion and Vue, (AF23-5 in the 4 cylinder and AF33-5 in the V-6)
- Chevrolet Equinox and the Pontiac Torrent, (AF33-5)
- Nissan Altima, Maxima and Quest, (RE5F22A)
- Saab 9-3 and 9-5
- Volvo C70, S40, S60, S70, S80, S90, V40, V50, V70, XC70 and the XC90
Jag undrar hur bra jänkarnas Borg Warner kvalitet blandar sig med Asin japanernas slimmade design... Som jag förstår ägs skiten av Toyota.
Nå. De flesta lådor verkar växla dåligt, finns sw fixar som ska göra det bättre. Men problemen består som jag förstår ofta av att ventilerna sätts igen med guck och metallpartiklar och börjar kärva. När lådan då växlar dåligt ökar slitaget.
Detta är väl inte direkt en bilspecifik fråga men det är en del av ett bilmoment så varför inte. Vad är det för skillnad på smärgelduk och sandpapper? Tycker det ser ut som exakt samma sak, och blir inte klokare av att söka heller. Ska byta belägg och skivor framåt helgen, vilket jag aldrig gjort förr så jag suger åt mig instruktionsvideor som en tvättsvamp just nu och där rekommenderas att använda smärgelduk för att putsa rent gängorna på bultar, glidpinnar mm, men säger att man inte ska använda vanligt sandpapper?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 120 inlägg
Smärgelduk är mera "sand limmat på tyg" medan sandpapper är just papper... Det ena funkar "generellt" bättre på trä, och det andra på metall..
Gängor är bättre att göra rent med en stålborste dock...
Gängor är bättre att göra rent med en stålborste dock...
På Peugeoten monterade jag fettnipplar så att jag kunde fylla på med fett vid däckskifte när jag bytte andra lagret på 4000 mil.galento skrev: