S Svante Svenson skrev:
Problemet är väl varken bilister Eller cyklister, utan kass trafikmiljö. Det ska vara lätt att göra rätt och svårt att göra fel. Ofta är cykelbanor placerade så att det är svårt för en bilist att få bra koll, vilket är dumt. Det är ofta också så att cykelbanor är gjorda för extremt långsam trafik, också dumt.
Sant!
Tyvärr är det många av dem som aldrig cyklar som inte förstår detta utan envist hävdar att allt är cyklisternas fel.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Maria T
M mrsnhp skrev:
Antingen bor du i samma trakter som jag, eller så är inte korsningen så unik som du tror 😕 Jag skulle klassa både Stuvstakrysset och korsningen Huddingevägen/Björkängsvägen/Stationsvägen som frustrerande och feldimensionerade, och de är minst lika frustrerande för gående och cyklister. Man måste i princip skynda över mot rött innan det har blivit grönt för bilarna för att inte riskera att få oönskad "närkontakt". De flesta bilförare håller bra koll för att de vet att det går en cykelbana där och vet att dom har väjningsplikt, men långt ifrån alla.
Den här korsningen jag fört upp till diskussion är långt från unik, det råkar dock vara den enda som är så dåligt utformad och som jag passerar så gott som dagligen, den ligger i Farsta.
 
  • Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Den här korsningen jag fört upp till diskussion är långt från unik, det råkar dock vara den enda som är så dåligt utformad och som jag passerar så gott som dagligen, den ligger i Farsta.
Farsta gör man bäst i att undvika i rusningstrafik, annat än på cykel eller till fots 😛
 
GAAAAHH!
Jag hör åskan på avstånd och det regnar ett par mil bort men här är det sol, torrt och glödhett. Vill ha regn! GAAAAHH!

Och så ett fyrfaldigt GAAAAHH! över att forumet inte har en trafiktråd där cyklister och bilister kan hänga med andra trafikanter och gräla med varandra.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Och så ett fyrfaldigt GAAAAHH! över att forumet inte har en trafiktråd
Och GAAAHH för att ingen klarar att skapa en sådan tråd! ;)
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Cyklisttråd är liksom cyklistråd meningslöst.

Gaaaahhh!!! 😇😉
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh
Jag fick nån dryg rethosta efter söndagens 45kmb runda på cykel... 🤷‍♂️
Karma?
 
  • Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAGH!

Varför ska de inbyggda garderoberna tvunget vara blandat 50, 60 och 80-stommar.
Det är dags att byta ut 70talsgarderober med plasthyllor till nått lite mer användbart men det är inte enkelt när IKEA inte har både 50 och 60/80 i samma serie. 😣
 
GAAAAHHHH!!!!
När man köpt takpapp på 7 meters rulle och mäter varje våd man behöver till 354cm!
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
jonmo och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAGH!

Varför ska de inbyggda garderoberna tvunget vara blandat 50, 60 och 80-stommar.
Det är dags att byta ut 70talsgarderober med plasthyllor till nått lite mer användbart men det är inte enkelt när IKEA inte har både 50 och 60/80 i samma serie. 😣
Kör på tex marbodal istället som har 40-50-60-80 garderober. Tycker kvaliteten på Ikea-möbler är närmast usel idag och ger ett väldigt billigt intryck i lådor mm.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Kör på tex marbodal istället som har 40-50-60-80 garderober. Tycker kvaliteten på Ikea-möbler är närmast usel idag och ger ett väldigt billigt intryck i lådor mm.
Fördelen med Ikea är att de är lätta att köpa och komplettera.
 
GAAAAAHHHH
Skottpeng på den som monterat med annat än syrafast, 8 av 9 fick brytas loss.
Hand håller gammalt trästycke med spik; skruvmejsel, kablar och handske synliga; smutsig betongyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
hsd
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAGH!

Varför ska de inbyggda garderoberna tvunget vara blandat 50, 60 och 80-stommar.
Det är dags att byta ut 70talsgarderober med plasthyllor till nått lite mer användbart men det är inte enkelt när IKEA inte har både 50 och 60/80 i samma serie. 😣
Platsbyggda är bättre, ta in en duktig snickare
 
tttomten tttomten skrev:
GAAAAAHHHH
Skottpeng på den som monterat med annat än syrafast, 8 av 9 fick brytas loss.
[bild]
Känner igen det där. Skulle byta Connectorbox i grillen. För det är man tvungen att ta loss brännarna som är fästa med plåtskruv!! Gaaaahhh! Rostig, metallisk struktur, nitad plåt, åldrad, korroderad, detaljbild, industriellt föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Arg
tttomten
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Fördelen med Ikea är att de är lätta att köpa och komplettera.
Men de passar ju inte 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.