Två personer på en ställning arbetar på ett hus med solpaneler, hund på däcket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Glastaket över entren fick först tas bort för att slippa ställningar inför reparationen. Det hade för låg lutning så nästa sommar blir det nytt tak men då måste denna del av ramkonstruktionen göras kraftigare. Suck. Jämna plågor som pensionerad fastighetsägare 😟. Jag saknar taket.
 
Redigerat:
  • Gilla
vcx och 4 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jo så är det ju, mitt bygellås måste kapas två gånger men hur många sekunder extra tar det? Man är körd ändå.
Kätting är mycket bättre. Vajer kan enkelt knipsas med en bra tång - tyst och fint så ligger cykeln i en skåpbil.
Biltema galvad 13 mm kätting knipsas inte och är lite bråkigare att kapa med vinkelslipen. Tung, men gör inte så mycket när den är stationär.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
RoTe
rotbackarn rotbackarn skrev:
Kätting är mycket bättre. Vajer kan enkelt knipsas med en bra tång - tyst och fint så ligger cykeln i en skåpbil.
Biltema galvad 13 mm kätting knipsas inte och är lite bråkigare att kapa med vinkelslipen. Tung, men gör inte så mycket när den är stationär.
Jo fast när folk står med vinkeljanne på Uppsala C och ingen bryr sig utan bara går förbi så...
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jo fast när folk står med vinkeljanne på Uppsala C och ingen bryr sig utan bara går förbi så...
Stor skillnad på allmän plats. Tror grannarna har lite frågor om okända står med vinkelslip och härjar.
Och allt handlar om tid, ett bra bygellås tar 2x30sec att såga, plus lås nummer 2. Tar det 10 sec hinner garanterat ingen reagera..
Har man tur tar batteriet slut eller skivan pajar ;)
 
Sågade ur locken på ett par nyanskaffade plasttunnor i tanken att tillvarata regnvatten.

En grå soptunna utomhus med en brun inuti, bredvid en vägg och nedrör. Gräsmatta och buskar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Regnvatten tunna under stuprör, vit husvägg, fönster, grönska och trädgårdsmöbler i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu väntar jag bara på regn.
 
  • Gilla
13th Marine och 7 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Sågade ur locken på ett par nyanskaffade plasttunnor i tanken att tillvarata regnvatten.

[bild]
[bild]

Nu väntar jag bara på regn.
har du målat dem?
 
Jiji Jiji skrev:
har du målat dem?
Nej, de var gråa utvändigt och brunorange invändigt från början. Har innehållit desinfektionsmedel för kospenar 🐄
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Fått hjälp av far och dragit skorstensslang. En hel rulle på 25 meter gick åt, men som man ser var det rätt generöst mätt.
Stora flexibla rör på tak, grön natur och röda hus i bakgrunden, soligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En sönderslagen vägg avslöjar metallrör, tegel, kakel. Förmodligen renoveringsarbeten eller rörarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppning i vägg med synlig flexibel metallkanal, puts och tegelstenar. Reparation eller installation ser pågående ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renovering med öppet golv, tegelvägg, flexibel kanal och verktyg synliga. Dammtäckt yta och avlägsnade tegelstenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skadad vägg ovanför vit kakelugn avslöjar rör och murbruk, behov av reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 9 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Sågade ur locken på ett par nyanskaffade plasttunnor i tanken att tillvarata regnvatten.

[bild]
[bild]

Nu väntar jag bara på regn.
Kom ihåg att lägga över galler/nät.

Blev lite kall när jag såg katten hoppa upp på kanten för att dricka, gör ju inget när tunnan är full men skulle de trilla i när tunnan är halv så tror jag inte de kommer upp
 
  • Gilla
Keiller och 3 till
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
Kom ihåg att lägga över galler/nät.

Blev lite kall när jag såg katten hoppa upp på kanten för att dricka, gör ju inget när tunnan är full men skulle de trilla i när tunnan är halv så tror jag inte de kommer upp
Instämmer. Jag skaffade lock efter upplevelsen av att ha fiskat upp en död ekorre.
 
Tvåvåningshus med vit fasad, svart tak, balkong, bil, grönska, i skymningsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ställningen riven och återlämnad. Än återstår carporten och verandan men där hjälper inte en ställning.

Vi drog över vår tidsplan med en dag men kom förvisso igång fyra dagar senare än beräknat.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 9 till
  • Laddar…
Monterat egenfrästa foder. Första gången för både fräsning och montering och tycker det blev bra, inget som inte går att fixa med lite mjukfog.
Trädörrkarm, vitmålad, mot blommigt tapetserad vägg med blått och vitt mönster. Enkel, inomhusarkitektur, detaljbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Magnolium och 21 till
  • Laddar…
Renoveringsarbete pågår, väggar spacklade, golv saknar beläggning, tomt och ofärdigt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjuta nytt golv i helgen. Går på semester 10/8 och då ska allt senast vara klart.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
[bild]Gjuta nytt golv i helgen. Går på semester 10/8 och då ska allt senast vara klart.
Jag är tvärt om. När man går på semester sättet det riktiga byggandet igång :)
 
  • Gilla
  • Haha
Lintto1 och 7 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag är tvärt om. När man går på semester sättet det riktiga byggandet igång :)
På semestern bygger jag i det andra huset: 😃
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.