R Rickard.lj skrev:
Okej ja de blir nog bra de , glöm inte stål innerhörn innan du sätter gipsen bara
Det har jag nog inte hört talas om tidigare och jag följer det som står på GVK, där hittade jag inget. berätta gärna mer! ☺️
 
Redigerat:
Lite nyfiken på det där med innerhörn o stål också.. har aldrig använt det själv (heller inte de byggteam vi haft här och jobbat genom åren).. finns det något speciellt skäl? Eller är det bara lite "hängslen och skärp" (säkra före det osäkra) ? :)

Kan tänka mig att det kan vara bra som stöd kanske (om skivan inte har nått att "luta sig mot" bakom i övrigt) 🤫

På ytterhörn är det ovärdeligt iaf (där slår man ju alltid i.. och det går sönder/flisar sig/blir fult ganska fort)
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
fredrikchail fredrikchail skrev:
Det har jag nog inte hört talas om tidigare och jag följer det som står på GVK, där hittade jag inget. berätta gärna mer! ☺️
Vi kör alltid stålytterhörn på firman säkra för de osäkra om de rör sig å så
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Vi kör alltid stålytterhörn på firman säkra för de osäkra om de rör sig å så
Kanon, tack för tipset! 👍
 
  • Gilla
magnfris
  • Laddar…
Reglat upp nya väggen och satt OSB ut mot hallen, i väggen ska bland annat avluftningen byggas in så därför är den 120mm bred 😄
 
  • Renovering pågår, golv avlägsnat, synlig träram och verktyg, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår, stomme av träreglar, verktyg och skor på golvet, oavslutat byggprojekt inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett ofärdigt rum med träpaneler, byggmaterial och verktyg. Renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår, tillfällig vägg av träskivor, inramad entré, verktyg och byggmaterial synliga, oavslutat byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår, spånskivvägg temporärt uppställd i husinteriör, golvskyddat, oslipat trä och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus, korridor, oavslutat renoveringsprojekt, träplankor, vit dörr, spegel, vattenpass och klossar på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ombyggnadsarbete med träreglar, OSB-skivor, verktyg och byggmaterial synliga i ett oavslutat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusrenovering, OSB-skiva, vit dörr, spegel, elektrisk verktyg, renoveringsprojekt pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Rensat bort det sista av gips och råsponten som satt lite dumt till, kapade ner den gamla avluftningen då den ska bytas 👍
 
  • Ett rum under renovering med byggmaterial, verktyg och en oskyddad rörinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett outvecklat rum med träväggar, verktyg, och rörledningar synliga. Bygg- eller renoveringsprojekt pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörarbetsplats inne, verktyg på golvet, rörledningar exponerade, pågående renovering eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus renoveringssituation, OSB-skivor fastställda på träreglar, stege, konstruktionssteg, rörelseledning, renoveringsprojekt under arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett ofärdigt rum med träväggar, isolering syns, byggverktyg och material, under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ofärdigt rum med träväggar, verktyg, byggmaterial, stege och synliga rör. Pågående renovering eller ombyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ej färdigställt rum, träpanelväggar, byggmaterial, stegpall, rörledningar, renoveringsprojekt pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående inomhusrenovering, träpanelväggar, rörtilldragning, byggmaterial, verktyg, byggarbetsplats, oorganiserat, renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår, träväggpanel, OSB-skivor, verktyg, obehandlat betonggolv, rörinstallation, delvis isolerat tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett outfärdigt rum med träpaneler, OSB-vägg, verktyg, byggmaterial och en taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Omfärdigt rum med träväggar, vit dörr, verktyg på golvet, isolering synlig, takbelysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 8 till
  • Laddar…
Salat på reglarna på vägg intill köket för att få 70mm. Här ska ju bland annat vattenledningar och avlopp gå. Kommer även att fälla in stående reglar som hamnar på 60cc, samt extra regel för vägghängda toaletten när gamla avloppet och vattenledningarna är borta 😄
 
  • Ofärdigt rum med träväggar, synliga rör, betonggolv, stege, byggmaterial, takljus, osäkert byggstadium.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående konstruktion inomhus, träpanelväggar, OSB-skivor, VVS-installation, betonggolv, verktyg, arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träpanelerat rum under konstruktion med oavslutade VVS-installationer på betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
Kul och se det gå framåt och förändras.. (alltid tacksamt o se resultat direkt.. även om det inte alltid gäller själva ytskikten).

Måste dock tala om.. lite småkul (tycker jag..) men varje gång jag kikar på din "nya vägg" /utrymmet (redan innan det blev vägg där.. när du precis tagit bort garderoberna.. eller när man såg det inifrån).. så tänkte jag.. "vilken perfekt dusch.. skulle vara coolt med en betongglasfönster från golv till tak där. med belysning i - mot hallen".. haha.

Fråga mig inte varför.. det bara poppade upp i huvudet.. :p

(förstår att det inte var din tanke dock hehe)

:)
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
@Snigla

Ja visst är det kul att man ser lite resultat trots att det känns som att det går långsamt 😅


Haha ja men det var ju en kul idé ändå! Alltid kul att höra tankar från någon annan 🤩
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
fredrikchail fredrikchail skrev:
Kul och se det gå framåt och förändras.. (alltid tacksamt o se resultat direkt.. även om det inte alltid gäller själva ytskikten).

Ja visst är det kul att man ser lite resultat trots att det känns som att det går långsamt 😅

Haha ja men det var ju en kul idé ändå! Alltid kul att höra tankar från någon annan 🤩
Långsamt? .. rena rama racertakten ju! 👍

Här rev vi ut köket för hm 7-8 år sedan typ och sockeln är inte på plats än (till det "nya" köket).. fönsternischen är inte iordninggjord heller.. och nu är det dags att byta vitvaror haha *suck*.. småsaker har en tendens att hänga kvar.. (fast de är lätta/enkla/snabba och eg fixa på en gång). Blir alltid lika imponerad över hur "dum" man själv kan vara hehe ..

Ännu "roligare" blir det när man vet att vi sa "Vi gör ett snabbt ikeakök nu.. så har vi gott om tid att bygga egna stommar längs vägen.. och sätta upp dem om 10 år" .. snabbt? hm.. 10 år? (har vi byggt NÅGOT underskåp än? nä just det.. var tog åren vägen liksom?!)
 
  • Gilla
fredrikchail och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Långsamt? .. rena rama racertakten ju! 👍

Här rev vi ut köket för hm 7-8 år sedan typ och sockeln är inte på plats än (till det "nya" köket).. fönsternischen är inte iordninggjord heller.. och nu är det dags att byta vitvaror haha *suck*.. småsaker har en tendens att hänga kvar.. (fast de är lätta/enkla/snabba och eg fixa på en gång). Blir alltid lika imponerad över hur "dum" man själv kan vara hehe ..

Ännu "roligare" blir det när man vet att vi sa "Vi gör ett snabbt ikeakök nu.. så har vi gott om tid att bygga egna stommar längs vägen.. och sätta upp dem om 10 år" .. snabbt? hm.. 10 år? (har vi byggt NÅGOT underskåp än? nä just det.. var tog åren vägen liksom?!)
Haha ja det är livsfarligt att lämna småsakerna kvar.. min farsa har varit väldigt duktig att säga till mig ”nu gör du klart hela rummet innan du stoppar in möblerna, annars blir det aldrig gjort” 😂 jag hoppas ni får till det nu i samband med bytet av vitvarorna, se det som en andra chans!! 😉
 
  • Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
fredrikchail fredrikchail skrev:
Haha ja det är livsfarligt att lämna småsakerna kvar.. min farsa har varit väldigt duktig att säga till mig ”nu gör du klart hela rummet innan du stoppar in möblerna, annars blir det aldrig gjort” 😂 jag hoppas ni får till det nu i samband med bytet av vitvarorna, se det som en andra chans!! 😉
Din far har helt rätt. lyssna på honom 👍 😃

.. ang köket hm.. vi ska riva lite, så det går åt fel håll 😳 men kanske i slutänden så.. (vi har ett inbyggnads kylskåp, som ska ersättas av ett "vanligt" om 1.5 vecka.. så vi måste försöka "få loss" skåpet det sitter i också utan att skada det runt om.. MEN helst vill vi ju också ha kvar en del av det/översta skåpdelen.. för förvaring av saker.. vi får se om vi lyckas :) )
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Din far har helt rätt. lyssna på honom 👍 😃

.. ang köket hm.. vi ska riva lite, så det går åt fel håll 😳 men kanske i slutänden så.. (vi har ett inbyggnads kylskåp, som ska ersättas av ett "vanligt" om 1.5 vecka.. så vi måste försöka "få loss" skåpet det sitter i också utan att skada det runt om.. MEN helst vill vi ju också ha kvar en del av det/översta skåpdelen.. för förvaring av saker.. vi får se om vi lyckas :) )
Haha där ser man! Det lät lite bökigt att få till 😅 det går säkert bra för er! Lycka till 🙏
 
  • Gilla
JPC-CONSULT och 1 till
  • Laddar…
Då är det dags att förbereda för att riva sista väggen, dels för att den är för smal (ska regla nya väggen 70mm) och dels för att dörren ska flyttas i sidled (och bli bredare) samt för att få bort de liggande reglarna med fel cc-mått 😄
 
  • Ett inomhusutrymme med krokiga golvplattor, ljusa väggar, taklampor, ytterdörr, och en hund ligger i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett inomhusutrymme, kanske en hall, med OSB-panel, grått golv, ytterdörr, klädhängare och svarta skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus entré med jackor på hängare, skor på golvet, inredning i bakgrunden, träpanel, vita väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett modernt rum med vit vägg, delvis oskyddad OSB-vägg, grått golv, del av person utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhuskorridor med en råspontvägg, dörrar, skor, barnvagn, matta och utsikt mot en terrass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusmiljö med vit strimmig vägg, dörr, trä- och klinkergolv, innertak med inbyggda lampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhuskorridor med randig vägg, vit dörr, grått golv och ljusarmatur i taket; en rosa handduk ligger på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusmiljö, oskyddad spånskiva som vägg, dörr, fönster, golvplattor, matta, skor, leksak, husdjursfälla, renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredning, oavslutad vägg, golvplattor, vit dörr, inbyggda taklampor, fönster, osynlig kattlucka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 5 till
  • Laddar…
Bort med gamla dörren som var alldeles för smal👍
 
  • Inredning under renovering, olämplig plywoodvägg, moderna gråa golvplattor, vita väggar, dörröppning i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inre korridor med träfiberskiva på vägg, dörr i bakgrund, modernt, renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Korridor i en byggnad med vit panelvägg, dörrar, skor, matta och takbelysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
magnfris och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.