714 034 läst · 11 039 svar
714k läst
11,0k svar
Allt om bilen
OKs Miljöavfettning, som inte är en avfettning, utan ett alkaliskt tvättmedel.DennisCA skrev:
Luktar inget gott, men är jäkligt bra på att rengöra, och lämnar ingen hinna.
Tror inget proffs använder det, men jag har gjort det i typ 25 år.
Rekondat många bilar åt vänner o bekanta, får ofta frågan "Hur får du det så rent ??"
Vanlig APC som många använder invändigt är just ett alkaliskt medel, så det är nog inte så märkligt att det fungerar med det vi kallar "avfettning". Dock kanske inte all plast osv gillar koncentrationen, men det går ju att spä ut allting....Isakare skrev:OKs Miljöavfettning, som inte är en avfettning, utan ett alkaliskt tvättmedel.
Rekondat många bilar åt vänner o bekanta, får ofta frågan "Hur får du det så rent ??"
Överväger du seriöst att högtryckstvätta invändigt?DennisCA skrev:
Hyr en Kärcher Puzzi en helg. Du kommer bli förvånad över hur mycket äckligt skit det kommer ut ur soffan, kontorsstolen, favoritfotöljen, bilens inredning osv. Spraya på textiltvätt och har rent vatten i maskinen att skölja med. Rätt gnetigt att hålla på med, men slutresultatet blir väldigt bra.
Späder du ut det och applicerar med trasa typ, eller sprayar direkt på instrumentbrädan?Isakare skrev:OKs Miljöavfettning, som inte är en avfettning, utan ett alkaliskt tvättmedel.
Nä och jag förstår inte hur du ens kan tro det. Jag undrade vad denne person gjorde för att få så många problem. Själv har jag nämt jag funderat plocka ut hela inredningen, mattor och allt till ren plåt. Så jag även kan inspektera plåten under mattorna.MathiasS skrev:
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 300 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 300 inlägg
I lördags blev det en heldag på
Gelleråsen Arena.
Emil passade på att ta lite siesta när han inte tyckte det inte var så intressanta bilar på banan. 😴
/ Patrik
Gelleråsen Arena.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Emil passade på att ta lite siesta när han inte tyckte det inte var så intressanta bilar på banan. 😴
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/ Patrik
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg
Det visade sig att snålheten bedrog visheten igen.. det fattades en skruv (vanlig m10 så det var ju bra) men adaptern från stångens gänga till hålsågen är dåligt gjord och skev. Yttre gängan passar inte heller hålsågen, så det var ju bra med det... Den fasta gängan på stången är inte heller samma som på de mindre hålsågarna, så just nu går det inte att notcha några rör alls...🙄DennisCA skrev:
Ok, ja men det är inte ett bra sätt. Man trycker ju smutsen ännu längre in i klädseln istället för att lyfta ur den. Kanske funkar på någon matta om den är tät på undersidan, men annars är det helt kontraproduktivt.DennisCA skrev:
Det fina med textiltvätten är ju att den sköljer tyget med rent vatten när man suger. Det är rätt omständigt att åstadkomma samma sak "manuellt".
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 351 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 351 inlägg
Råkade börja läsa en tråd på fb om "påskägg" på bilar, läste om Jeep bla
Av en händelse så parkerade jag brevid en jeep och började så klart kolla och jodå
På bakrutan så fanns Loch Ness odjuret, på framrutan var den en gammal Willys jeep och under torkaren en liten ödla.
Finns det sånt här på andra bilar med?
Av en händelse så parkerade jag brevid en jeep och började så klart kolla och jodå
På bakrutan så fanns Loch Ness odjuret, på framrutan var den en gammal Willys jeep och under torkaren en liten ödla.
Tyvärr är det väldigt få bilar som har det, kommer inte på någon utanför Chryslerfamiljen just nunino skrev:Råkade börja läsa en tråd på fb om "påskägg" på bilar, läste om Jeep bla