3 390 662 läst · 18 250 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Grattis, ja inte till blomlådan då, även om den var fin.Jocce81 skrev:Färdigställt mitt första projekt med Kap och Gersågen. En större blomlåda till Sambon.
Det tog typ 2 veckor, men med Höggravid sambo som gick över i att vi har en baby i huset är det kanske förståeligt
Målet var att inte ha några synliga skruvar "utifrån" och "dolda" hjul för enkel förflyttning. Får se om 4st (som ska klara 50kg st) räcker eller om jag behöver komplettera...
[bild]
(Den ser liten ut på bilden men är typ 180 cm lång...)
/Jocce
Då den gamla trädgårdsbänken får nytt fint oljat ekvirke vore det synd att inte helrenovera aluminiumgavlarna också. Så istället för att bättringsmåla togs den vita färgen helt bort.
Frågan var hur ta bort färgen på bästa sätt, verkar var lite hit-and-miss bland färgborttagningsmedlena. Valde till slut
Den fungerar bra, men gavlarnas oändliga snirklingar gjorde det väldigt tidsödande. Stålborste och skruv(!) användes för att skrapa bort färgen. Dessutom gick det åt nästan två dyra dyra burkar, så tveksam om resterande trädgårdsmöblemang får samma behandling...
Lite lös test-montering innan målning och ihopskruvning:
Frågan var hur ta bort färgen på bästa sätt, verkar var lite hit-and-miss bland färgborttagningsmedlena. Valde till slut
Den fungerar bra, men gavlarnas oändliga snirklingar gjorde det väldigt tidsödande. Stålborste och skruv(!) användes för att skrapa bort färgen. Dessutom gick det åt nästan två dyra dyra burkar, så tveksam om resterande trädgårdsmöblemang får samma behandling...
Lite lös test-montering innan målning och ihopskruvning:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skall lägga 2 badrum med marmor och har testat lite olika klingor. Nu träffade jag rätt. Hyffsat trevligt snitt får jag lov att säga. Inte det billigaste och inte heller det dyraste..
Bästa är att det kom idag med brevbäraren när jag bestämde idag kl 09.
Bästa är att det kom idag med brevbäraren när jag bestämde idag kl 09.
Fabrikat eller länk till klingan vore bra.A atomlab skrev:
Här är iallafall några bilder på insidan...P pfb skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Som sagt ingen ritning. Löste det mesta "on the go" vilket innebär att den inte är helt perfekt men sambon verkar nöjd iallafall
/Jocce
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
180cm... Du har förstått att hon beställde den längden för att kunna gömma dig i den om du inte lyder.Jocce81 skrev:Färdigställt mitt första projekt med Kap och Gersågen. En större blomlåda till Sambon.
Det tog typ 2 veckor, men med Höggravid sambo som gick över i att vi har en baby i huset är det kanske förståeligt
Målet var att inte ha några synliga skruvar "utifrån" och "dolda" hjul för enkel förflyttning. Får se om 4st (som ska klara 50kg st) räcker eller om jag behöver komplettera...
[bild]
(Den ser liten ut på bilden men är typ 180 cm lång...)
/Jocce
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 210 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 210 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 210 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 210 inlägg
Mest biljobb på sistone men även min renoverade högtryckstvätt slutade funka idag. Den tappar trycket och pulserar och när man släpper avtryckaren blir den högljudd och låter dåligt så felet är inte att det är stockat nånstans. Jag vet att backventilerna på den var i dåligt skick så jag tror en av dom har gett upp och tätar korrekt så trycket går tillbaka, förmodligen på högtryckssidan. Mest sannolikt att bara en ventil som gett upp men det blir att plocka av alla för att hitta den.
Frustrerande men så är det då man håller på med gamla grejer ibland. Värst då inga reservdelar kan hittas längre.
Frustrerande men så är det då man håller på med gamla grejer ibland. Värst då inga reservdelar kan hittas längre.