Redigerat:
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
Har planerat att skaffa mig en rejälare häcksax i flera år men inte kommit till skotts, nu har det verkligen känts som att det är dags men precist som allt annat har priserna stuckit iväg och den modellen jag siktat in mig på stigit med nästan 1000kr.

Så därför övervägt att lägga ännu mer pengar på något riktigt rejält eller gå "All In" kosta på mig en stånghäcksax för 8000+kr. I någon månad har jag övervakat prisjakt efter något vettigt erbjudande utan att det kommit något.

Men ibland ska man ha riktig tur, en annan skulle visa en annons på Klaravik och när vi ändå var på sidan så kollade vi upp häcksaxar och det visade sig att Malmö Pastorat ska gå över till batterimaskiner och säljer närmare 70maskiner om bara två dagar.

Fyra dagar senare lämnar jag Malmö med ett släp med tillräckligt med maskiner för att utrusta halva släkten till samma pris som EN Stånghäcksax.

Men jag förstår inte varför man inte tvättar av maskiner som ska upp på auktion, fem minuter med högtryckstvätt och intresset för maskinerna borde stigit rejält. Vissa av dom ser ut som nya nu när jag tvättat av dom.
 
  • Verktyg och utrustning i en släpvagn, inklusive motorsågar och spännband, med arbetsfordon i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bagageutrymme med tre motorsågar, diverse verktyg och utrustning utspridda, rörig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
kingen101 och 18 till
  • Laddar…
Sliten yxa med rostfläckar på handtaget hängandes ovanför verktygsvägg med skruvmejslar, kablar och förvaringsburkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från Kanadas kalla vildmarker till Nya Guineas heta djungler. Agdor heter uslingen och med Tormek ska ha komma kallas vän och kamrat.

Fin gåva från en granne.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
K
Har legat lågt länge med verktygs köp pga att jag jagat denna. Nu är den äntligen min
 
  • Släpvagn med last, förankrad pall, framför industribyggnad, dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
fiskbuggaren och 12 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Har legat lågt länge med verktygs köp pga att jag jagat denna. Nu är den äntligen min
Vad är det? En metallfräs?
 
K
R roli skrev:
Vad är det? En metallfräs?
Ja det är det.
 
Bilden är för liten för att jag ska kunna identifiera den, ser ut som en Deckel-klon av nåt slag?
 
K
DennisCA DennisCA skrev:
Bilden är för liten för att jag ska kunna identifiera den, ser ut som en Deckel-klon av nåt slag?
En Wahlquist/ Wahl byggd i Linköping
 
Nu har nog det sista "fyndet" från Lidl lagt av, så det var dags att köpa nytt skjutmått. Inte för att det här är något lyxverktyg, men det vägde nästan dubbelt så mycket och kom inte bara med batteri i lådan, utan till och med ett extra batteri. Det har jag nog aldrig sett.
Digital skjutmått i fodral, text på display, batterier, millimetergradering, svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ok, allt från Lidl är verkligen inte skräp, men inget som är i närheten av precision har hållit speciellt länge. Jag fyndar fortfarande tejp, måttband, sortimentlådor med brickor och liknande, men el- eller precisionsverktyg har jag gett upp.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Nu har nog det sista "fyndet" från Lidl lagt av, så det var dags att köpa nytt skjutmått. Inte för att det här är något lyxverktyg, men det vägde nästan dubbelt så mycket och kom inte bara med batteri i lådan, utan till och med ett extra batteri. Det har jag nog aldrig sett.
[bild]
Ok, allt från Lidl är verkligen inte skräp, men inget som är i närheten av precision har hållit speciellt länge. Jag fyndar fortfarande tejp, måttband, sortimentlådor med brickor och liknande, men el- eller precisionsverktyg har jag gett upp.
Tjusigt!
Men jag blir lite förvånad med extrabatteriet, vad är det för utgångsdatum på det? Tycker ofta batterierna man plockar ur passerat utgångsdatum med flera år (iaf från miniräknare, fjärrkontroller etc som inte förbrukar så mycket), att ha ett reservbatteri med samma tillvernningsdatum gör inte så stor nytta då...
 
Gårdagens inköp på blocket. Gammal pelarborrmaskin ute, möjligen till salu, webbläsare öppen, fokus på maskinen, suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 16 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Nu har nog det sista "fyndet" från Lidl lagt av, så det var dags att köpa nytt skjutmått. Inte för att det här är något lyxverktyg, men det vägde nästan dubbelt så mycket och kom inte bara med batteri i lådan, utan till och med ett extra batteri. Det har jag nog aldrig sett.
[bild]
Ok, allt från Lidl är verkligen inte skräp, men inget som är i närheten av precision har hållit speciellt länge. Jag fyndar fortfarande tejp, måttband, sortimentlådor med brickor och liknande, men el- eller precisionsverktyg har jag gett upp.
Den tvåbenta vinkelmätaren är bra faktiskt.
Skjutmåttet håller jag verkligen med om, har faktiskt aldrig kunnat använda den då batteriet varit slut varje gång. Har ett begagnat Mitutoyo nu som jag hoppas håller bättre.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Slipmaskin från Bosch med slipplattor, dammuppsamlingsboxar och ett paket sandpapper på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter 2 av 6 stolar i möbelrenoveringen, och två väntande bordsskivor, var det motiverat med en rejäl uppgradering från min gamla slitna cotech-excenter.

Blev i slutändan denna istället för metabo, är så innerligt trött på vibrationerna från min gamla slip :)
 
  • Gilla
Mach77777 och 16 till
  • Laddar…
F F_man skrev:
[bild]

Efter 2 av 6 stolar i möbelrenoveringen, och två väntande bordsskivor, var det motiverat med en rejäl uppgradering från min gamla slitna cotech-excenter.

Blev i slutändan denna istället för metabo, är så innerligt trött på vibrationerna från min gamla slip :)
Funkar den bra? Har funderingar på samma :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.