Sollat och grävt om komposten ( c:a 2 m3)
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Plockat bort gamla pallkragen då det ska stå ett växthus där inom kort

Trädgårdsbild: kärra, odlingslåda med jord, spade, räfsa och grensax. Trädgårdsarbete eller förberedelse för plantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stjälpreda.

Hund gräver i hål nära hus, trädgårdsverktyg och slangvinda syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hundarna trodde att gödslet som sambon kastade ut i rabatten var godis, det var ju trots allt bitar från en prasslig påse. Tog en stund att få dom att låta bli. Men det är trots allt samma hundar som blev överförtjusta när dom såg blomsterlådan fylld med lecakulor…

Nya odlingslådorna på plats, och markduk ditsatt

Två träodlingslådor på gräs framför tegelvägg, fodrade med svart tyg, nära skottkärra med jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi fick lite jord också häromdagen

Röd lastbil med kran lyfter stor vit säck, person i säkerhetskläder observerar, soligt, bostadsområde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stor säck med jord framför tegelhus på gräsmatta, med handtag, delvis fylld.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så det var bara att börja fylla upp

Två tomma odlingslådor av trä fyllda med jord framför tegelhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måtte den bli jävligt god den där potatisen…
 
  • Gilla
Patrik440 och 8 till
  • Laddar…
Vertikalskar förra helgen och passade på att köpa tre lass å en halv kubik kompostjord från kommunala ÅVCn att toppdressa med.
Kommer behöva två lass till för att täcka hela gräsmattan.

Släpvagn full med jord. Skottkärra bredvid. Garage och träd i bakgrunden. Utomhus på dagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädgård, uppluckrad jord, grönt gräs, träd, blå himmel, personer i bakgrunden, utomhus, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev ingen bild på resultatet, var klar kl 22 :rolleyes:
 
  • Gilla
fremax och 7 till
  • Laddar…
Resultatet i dagsljus:
JXwVfl_2nYOhz1NRMgEof1IB67bTvYoQ1rsji1hRQ00sIUIeaiMI4FtvbrjoMsx6BN6wVr90fgS9-YKHYUnMTZQ7Pbu1eJey5yP5WVrSrBRHcULpTcjQf0-ASvjOSzPC1AC7vqTrXFltZ49ekGXhs5l0hLl730nVEhynVSGfulRYhRSWBOyi1YaUROanNjm28BioLACzWZ20hI_Kt1_E4CfYmIagPvvLAOsZYOZmBCG_cb8Dek5F12_VwmCXFTRfha7nUq8_LTo77TIQFxgl4qtzX-ZMwVYLEl1bmBxhzcur3gPJLrGa-Qt9fvfT0YpayQ9nkqx1jW33q0-BIR0RTTpfyC8ltFg-rNI5n_AMBjHgUMiHkb3TVu0KNlfbwiRrw9VIvvupMTMM-c7h2zEe6rXdzsue_eWhUhpwkVpjUl0b1Jfq75bCvcWiSoZl08h2MAkXbdA9d6Gn9VZylQEFpB9WSmJ_nPcTZ7TKmke185MpnZ4IycuYOTZYSc9jlOhQVoBonso6VDE2vfhak3nBWgYAEaZqcNoWGeTvHC7IzZQ0fnmvawnEYJZ5LDdQE-BVbaK-LgsawxCho4azs8JKSJZc0pnWsXVbXyOZKa4l2TKgnYogm0Nudcb94gCqWyc-gZT4ZPKhn1nrpZxfhAFPluH73_5a3HKVnNx6CE40KPFyjf2I1hJyEPkX5Ap_d5A6Il9soujls_6ywUZHxNI0P1XmZvx7c43TOAnjDCTPcLkq1dDFqaXiXK-_rn8_j44dWPyBHLMvsyMHu1kgpOoRgwyKCIGZ1ud4fHJAW4juVODvh6MJibWkOTe9nWVLx-X4fRDPQJXpOAXmaLCjohavyE7U1leibFvXSJM6-q_UdnbCWD392hArXV6npKkjCJCt6zvWBvnvkx9xTNFCfk6wFtRBrh8CbfxMSCWFyNIDVyYA1Q=w716-h955-s-no

Jag har mindre träningsvärk än jag trodde, drar ut det med en uppochnedvänd kratta.
 
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Resultatet i dagsljus:
[bild]

Jag har mindre träningsvärk än jag trodde, drar ut det med en uppochnedvänd kratta.
Det där är en trehjuling, då förstår jag verkligen att du får träningsvärk...
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 16 till
  • Laddar…
Lätt hänt när man jobbar i mörker :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Iof igår kväll. Gjort allt fel; fel sorts tegel (skorstenstegel) ligger på fel underlag(lera och sand blandat) som gång i växthuset. Får se hur det ser ut om några år. I samma anda ska jag fortsätta göra fel… växthuset står på en träram på betongplintar, jag ska försöka bygga något som ser ut som en grund i tegel under/utanför detta så att det inte blir luftglipa. Har dessutom inga hela tegelstenar kvar. (Teglet fyndade jag.)
 
  • Växthus under konstruktion med ny lagd tegelgång, ojämn jord, spade, klädesplagg, ute.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hhallden och 7 till
  • Laddar…
Maskinvård. Roboten har gått 5000h och jag tycker det låtit lite rappligt så nu blir det service av hjulmotorerna.

Gräsklippare på sidan, demonterat hjul, verktygslåda, skiftnyckel, skruvmejslar, gräs. Reparation eller underhåll pågår utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart plasthus innehållande flera små metallkugghjul och smörjmedel, troligen en mekanisk komponent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Maskinvård. Roboten har gått 5000h och jag tycker det låtit lite rappligt så nu blir det service av hjulmotorerna.

[bild] [bild]
Mmmm, plastkuggar...
 
  • Ledsen
tensiden
  • Laddar…
Noterade också att ena hjulet hade mycket spel fram och tillbaka. Misstänkt dax för service på vår också. Vad går kalaset på?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Noterade också att ena hjulet hade mycket spel fram och tillbaka. Misstänkt dax för service på vår också. Vad går kalaset på?
Ingen aning om man lämnar in eller köper något. Jag testar bara att ta isär, göra rent och fetta in. Befintligt fett var ju bara torra smulor i den mån det gick att hitta det.. :surprised:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ok, får spetta isär och kolla hur det ser ut (y).
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Resultatet i dagsljus:
[bild]

Jag har mindre träningsvärk än jag trodde, drar ut det med en uppochnedvänd kratta.
Tyvärr är den jorden full med ogräs, köpte du jorden på återvinningscentralen i Smyge eller Trelleborg? Grannen gjorde likadant, han har nu en ogräsmatta full med kirskol och maskrosor.:sweat:
 
M Mr Tool skrev:
Tyvärr är den jorden full med ogräs, köpte du jorden på återvinningscentralen i Smyge eller Trelleborg? Grannen gjorde likadant, han har nu en ogräsmatta full med kirskol och maskrosor.:sweat:
Smyge, den i stan är sysav och säljer torv på påse.
Detta är tredje gången jag gör det, och vi har använt den till att fylla odlingslådor i sex år.
Visst där är mållor, men det är inga problem. :)
 
Skapat mig lugn och ro i den:
En lekplats för vattenspel, blå bana med båtar, barns torso, vuxen fot, utomhus på trätrall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.