Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 850 andra personer som har gjort quizet "Vågar du pula med elen själv?"
Lite problem med hur stark en fast dimmer i köket kan vara...... annars allt ok.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 874 andra personer som har gjort quizet "Vågar du pula med elen själv?"
Ja det var den där frågan om hur stark dimmern fick vara. :lying:
 
  • Gilla
Bananskalare
  • Laddar…
Jag tolkade Quizet helt fel, jag vågar ur ett tekniskt/praktiskt perspektiv, uppenbart inte ur teoretiskt/lagligt perspektiv. Fick bara 4/10 rätt då frågorna var helt bisarra (från vad jag utgick ifrån vad det skulle handla om).
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
D
H hydrolift skrev:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 874 andra personer som har gjort quizet "Vågar du pula med elen själv?"
Ja det var den där frågan om hur stark dimmern fick vara. :lying:
Samma här
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Kan själv.
Släpper inte in en hantverkare i huset.
Är det dessutom jag som har ansvar över anläggningen så vore det nära på ansvarslöst att släppa över kontrollen till någon annan eller hur!?
 
  • Gilla
Robin Lindberg och 1 till
  • Laddar…
P
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
....och antagandet att det finns en JFB i centralen, för annars är inte svaren relevanta.
Men vilka delar skyddar jordfelsbytaren i exemplet, lite väl mycket antaganden man antas förstå för ett quiz.
Har själv 4 jfb, för olika sektioner och behov.
 
Jag släpper gärna in kompetenta hantverkare tex elektriker i mitt hem, passar på att på ett så elegant och icke-invasivt sätt som möjligt suga upp en massa fin yrkeskunskap via deras arbete som jag följer med intresse men utan att störa. Jag gjorde quizet men det blev missar på dimmern och en fråga till, kan väl säga att mina uppsugna kunskaper inte riktigt räckte hela vägen in i mål 10/10 där men men.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Angående trefasmatningen...
Kan någon förklara hur nollan försvinner för att jordfelsbrytaren löser ut?
 
  • Gilla
Bananskalare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.