Skumpe
Svaren du får från Electrolux är ju rena Kalle Anka-svaren. Vad är det för stolpskott som arbetar där?

"Tyvärr är det som det är med det" ? Hur kan man svara så här i en kundtjänst? Tror det är bättre att personen som svarat har kontakt med maskiner och låter andra socialt normalbegåvade och/eller kundtjänstutbildade människor hantera kunder.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 17 till
  • Laddar…
MultiMan
Skumpe Skumpe skrev:
Svaren du får från Electrolux är ju rena Kalle Anka-svaren. Vad är det för stolpskott som arbetar där?

"Tyvärr är det som det är med det" ? Hur kan man svara så här i en kundtjänst? Tror det är bättre att personen som svarat har kontakt med maskiner och låter andra socialt normalbegåvade och/eller kundtjänstutbildade människor hantera kunder.
Väldigt vanligt numera. Jag råkar på genomusel kundtjänst varenda vecka, på samma nivå som det trådskaparen råkat ur för.
 
  • Gilla
emilvikstrom och 1 till
  • Laddar…
Stäm dem i tingsrätten för avtalsbrott.

Skriv en stämningsansökan som du skickar till dem för kännedom där du i ett följebrev påpekar att du är öppen för en förlikning fram till ett visst datum.
 
  • Gilla
  • Haha
MrDizzy och 12 till
  • Laddar…
Bricco Bricco skrev:
Jag fick bara ett kvitto av butiken där det står "5 års produktgaranti vid normalt hushållsbruk".
Jag skulle inte acceptera någon diskussion med Electrolux "centralt" utan enbart kräva av butiken, det vill säga den jag har ett avtal med, att de åtgärdar felet enligt utfäst garanti.

För att göra det enkelt för alla parter skulle jag dock meddela dem att jag accepterar att, givetvis kostnadsfritt, hämta en ny list i butiken för att själv montera den. Börjar de vifta med några garantivillkor skulle jag enbart säga att de ej presenterades vid köpet och därmed ej är en del av avtalet.

Är de dumma nog att inte gå med på denna ytterst pragmatiska lösning får man väl fundera om man orkar ladda bössan eller bara ska svälja stoltheten.
 
  • Gilla
  • Haha
mikeyboy86 och 13 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle inte acceptera någon diskussion med Electrolux "centralt" utan enbart kräva av butiken, det vill säga den jag har ett avtal med, att de åtgärdar felet enligt utfäst garanti.

För att göra det enkelt för alla parter skulle jag dock meddela dem att jag accepterar att, givetvis kostnadsfritt, hämta en ny list i butiken för att själv montera den. Börjar de vifta med några garantivillkor skulle jag enbart säga att de ej presenterades vid köpet och därmed ej är en del av avtalet.

Är de dumma nog att inte gå med på denna ytterst pragmatiska lösning får man väl fundera om man orkar ladda bössan eller bara ska svälja stoltheten.
Korrekt. Butikspersonalen löser detta om dom har lite fingertoppskänsla. Inga problem alls att få reservdelar utskickade på det sättet, det är lite därför man har servicen kan man tycka..
 
  • Gilla
Jättefranskan och 2 till
  • Laddar…
S
Bricco Bricco skrev:
Electrolux support. God natt.
Electrolux är kända för att göra skit och blåsa sina kunder. Aldrig mer för mig heller.
 
  • Gilla
Masonite och 11 till
  • Laddar…
Samma för oss med en torktumlare av värmepumpsmodell , kondensorn blev igensatt av ludd fast den blev städad med jämna mellanrum så gott som det gick (går inte att ta ut den på värmepumpsmodellerna) , tills sist blev den så igenbeggad att pumpen inte fick ut vattnet ur bottnen och när man skulle dammsuga den ren så gick dammsugaren sönder (oxå en elektrofusk) då vi hade missat att det stod fullt med vatten i kondensorn , yttre åverkan på dammsugare=ingen garanti och inget fel funnet på torktumlaren enl den teknikern som kom ut då det var tydligen fullt normalt att det skulle vara fullt med vatten där (fast supporten som jag felanmälde hos sade annat) , hänvisade då till en sida i deras manual som specade att man MÅSTE dammsuga kondensorn med jämna mellanrum för att garantin ska gälla och undrade när dom tänkte skicka en grovdammsugare som jag kunde göra detta med , men inget svar och fast jag överklagade så långt jag kunde fick jag inget gehör hos elektrofusk , backspolade skiten själv och allt har varit OK sen dess men aldrig mer att jag köper det skitmärket igen.
 
  • Gilla
Masonite och 6 till
  • Laddar…
H
Bricco Bricco skrev:
Ja det blir inget mer Electrolux här. Köpt kök och alla vitvaror med 5-års garanti för en kvarts miljon och så orkar man göra undantag på en gummilist efter 4 år som bevisligen inte är dimensionerad för att hålla så den klarar deras fina 5 års garantier. Jag undrar hur bra det skulle sälja om de på sina skrytsidor sa "5-års garanti men det gäller endast fläktmotorn". Premium pengar vill de ha men se upp med alla undantag. Byter märke från nu. Så bygger man varumärke..
Ring Hallo Konsument och rådfråga dem. De har säkert fler reklamationer och kan ge dig rätt svar.
 
M
Skumpe Skumpe skrev:
Svaren du får från Electrolux är ju rena Kalle Anka-svaren. Vad är det för stolpskott som arbetar där?
är väl samma sort av stolpskott som konstruerar deras maskiner. Electrolux maskiner är ju alltid extremt uselt byggda med de absolut billigaste komponenterna och klenaste materialet, bara precis så att de klarar av att stå för sig själva när man packat upp dem.
 
  • Gilla
Masonite och 3 till
  • Laddar…
Hade en ny Electrolux-ugn i vår förra lägenhet, den listen gick av efter mindre än 2 år.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Excel
Bra info, jag ska inte köpa en spis från Elektrolux hör jag.
 
  • Gilla
Masonite och 8 till
  • Laddar…
F
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
M mnils skrev:
är väl samma sort av stolpskott som konstruerar deras maskiner. Electrolux maskiner är ju alltid extremt uselt byggda med de absolut billigaste komponenterna och klenaste materialet, bara precis så att de klarar av att stå för sig själva när man packat upp dem.
Och här är det Electrolux kyl och frys från 2003, mikrovågsugn från 2008, tvätt- och torkmaskin från 2014 samt spis från 2017. Inga problem med dem.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och här är det Electrolux kyl och frys från 2003, mikrovågsugn från 2008, tvätt- och torkmaskin från 2014 samt spis från 2017. Inga problem med dem.
Har liknande årgångar och även jag helt problemfritt. Kanske det var bättre förr?
 
  • Gilla
Grindstolpe och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Har liknande årgångar och även jag helt problemfritt. Kanske det var bättre förr?
Ingen aning men 2017 är ju inte direkt "förr". Annars brukar man tala om att finanskrisen 2009 med efterföljande lågkonjunktur ledde till hård prispress med flytt av tillverkning till "billiga" länder och att det ledde till sämre kvalitet.

Däremot verkar inte diskmaskinerna här klara sig länge men det verkar ju även gälla andra fabrikat eftersom jag har ar en släkting som byggde hus 2009 och satte in en diskmaskin från Siemens men behövt köpa ny diskmaskin två gånger sen dess.
 
  • Gilla
Stenmärket
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.