4774
Naturliv Naturliv skrev:
Vi har skapat grunden för ett tomatskåp utomhus. Vi hoppas att vi blir klara innan plantorna är för långa för att vara inomhus.

[bild]
Spännande att se hur det kommer se ut när det är klart
Naturliv Naturliv skrev:
Vi har skapat grunden för ett tomatskåp utomhus. Vi hoppas att vi blir klara innan plantorna är för långa för att vara inomhus.

[bild]
Dum
 
4774
Handsågat och fällt en tolv meter hög björk och dens yngre syskon på futtiga 8m :D . Handsågade för att få ur mig lite (läs mycket) frustration . Att bara gå ut och skrika på ett träd räckte inte haha
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 5 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Handsågat och fällt en tolv meter hög björk och dens yngre syskon på futtiga 8m :D . Handsågade för att få ur mig lite (läs mycket) frustration . Att bara gå ut och skrika på ett träd räckte inte haha
En gång för länge sedan när min äldste son var nyfödd och jag var väldigt frustrerad. Sågade jag ner ett päronträd med päronpest. Det hjälpte faktiskt. (Mig - inte trädet.)
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Va fåglarna.. HUR mycket löv kan det gömma sig i en mindre roddis och en vintergröna eg? :oops: det var krattat runt om redan.. men det hade blåst ini själva växterna.. bland stammar o grenar o trassel..

Jag fyllde en hel säck med löv bara på ena sidan av rabatten! (detta är framkrattat .. så gott jag kom åt)



Detta är andra sidan.. där var det samma sak (fast istället en hortensia.. och en vintergröna)

En buske med beskurna grenar vid ett hus, omringad av vissna löv och mossa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte lätt att peta ut löven alltså.. är bara ett virrvarr av tentakler på vintergrönan.. och en hög med grenar/små stammar på hortensian.. (är även kvar borta på roddisen) *suck*

Kan ju glädja mig åt att mittenpartiet av rabatten.. hade knappt några löv alls.. :)

Så vad har jag gjort med trädgården idag?
ha.. gissa.. :p
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Grävt planteringsgrop för ett äppelträd där en tidigare ägare grävt ned saker denne inte behövde. Så nu har jag en låda med skrot från vad jag tror är en cykel, ett gammalt batteri, en lång plåtremsa och några trasiga betonghålstenar.
 
  • Gilla
  • Wow
4774 och 3 till
  • Laddar…
Jag tror det var en skatt som skulle sparas för framtiden.

Så tänker vi när vi hittar dagens spik i landet...
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Envis dunderhosta som hållit mig vaken hela natten, och så försök att jobba på det. Energin på eftermiddagen räckte inte längre än till att kapa lite bitar pemslang och sätta fast dom i spänn så de kanske blir liiiite mindre bananformade.

Sista delen i bevattningsfixandet. Sen har jag vatten både till rabatter och trädgårdsland 40-50m från utkastaren.

Bild av skidor och stavar bundna på en träbänk ovanpå grus. Soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jag tror det var en skatt som skulle sparas för framtiden.

Så tänker vi när vi hittar dagens spik i landet...
Jag stod och fantiserade om bevismaterial från ett gammalt mord och spanade efter benrester. Man har olika referensramar helt enkelt.
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Grävt i upphöjningen i gräsmattan där det tydligen låg takpannor kant i kant samt massa söndriga tegelstenar...
 
  • Spade i grävd jord, färsk grävning, gräs runt, trädgårdsarbete, soligt, brun jord, manuell grävning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
4774 och 3 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Handsågat och fällt en tolv meter hög björk och dens yngre syskon på futtiga 8m :D . Handsågade för att få ur mig lite (läs mycket) frustration . Att bara gå ut och skrika på ett träd räckte inte haha
Här har det hänt att björkar fällts med hagel, en ny nivå på frustrationslindring kan jag lova :cool:
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
F faf skrev:
Här har det hänt att björkar fällts med hagel, en ny nivå på frustrationslindring kan jag lova :cool:
Om jag bara hade en bössa så haha:crysmile:
 
Grävt och kopplat och fixat.
Äntligen är 98 meter pemslang nere och alla utkastare och gardenaboxar på plats. En läckande koppling att dra åt, en stolpe för utkastaren att ordna och så gräva igen allt. Sen är det här projektet klart!

Vattenslang och munstycke i användning, vatten strilar över gräsmatta och häck, soligt väder, trädgårdsskötsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kopparrör läcker vatten på grönt gräs, träd bakgrund, soligt, blå slang, trästolpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 7 till
  • Laddar…
Demonterat poolpump för att byta kullager i den.

Bild av bilkomponenter och verktyg utspridda på ett glasbord utomhus. Skruvdragare, hammare, och motordelar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
U
tensiden tensiden skrev:
Grävt och kopplat och fixat.
Äntligen är 98 meter pemslang nere och alla utkastare och gardenaboxar på plats. En läckande koppling att dra åt, en stolpe för utkastaren att ordna och så gräva igen allt. Sen är det här projektet klart!

[bild] [bild]
hur tappar du systemet sen inför vintern? ☺️ är det fast anslutet till tappvattensystemet?
 
U Utsliten och utdömd skrev:
hur tappar du systemet sen inför vintern? ☺️ är det fast anslutet till tappvattensystemet?
Inte fast anslutet just nu.

Har kommunalt vatten för huset och sedan den gamla borrade brunnen för trädgården. Detta kopplar jag in på den borrade brunnen via en utkastare. Ska i framtiden koppla in det permanent på trädgårdsvattnet.

Inför vintern tänker jag helt enkelt bara blåsa ur det med kompressor.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.