F
T Tomasmexitegel skrev:
Jag tror heller inte det finns olika sätt att räkna. När du tar in en offert på en solcellsanläggning så grundar den sig i stort sett på hur mycket du förbrukar och säljaren försöker då macha det, med ditt taks förutsättningar mm. Förbrukar du 20.000kwh, kommer din anläggning på taket troligtvis hamna omkring där. Menar du att man får in offerter som grundar sig på din förbrukning, men är tilltagen så att den även täcker nätägarens avgifter+moms/skatt och allt? Är det så du menar så är jag ganska övertygad om att nästan alla som har solceller på taket har fel,,,och du har rätt. Dom som har samma elleverantör som nätägare får kanske en faktura där det tydligt står vad som är köpt el och vad som är nätavgift,,,tror du inte det?, eller tror du att dom klumpar ihop det bara? Jag får två av Göteborg Energi.
nej, det är inte så jag menar utan mer hur man räknar på vad man faktiskt har för avkastning.

nikasp nikasp skrev:
Du har ju knappast bett om en skarp offert så kanske där det felar. Tänk om du plötsligt får ett bra pris och köper en anläggning! :D
Nej, jag fick en på hemsidan deras.

• Gilla
Anonymiserad 537906
  • Laddar…
nikasp
F fsn skrev:
Har du google? Har du sökt efter recensioner?
Reco och Trustpilot ger kring 3 i betyg men jag hade folk i grannskapet som var nöjda. Som du kanske vet så är Google, Trustpilot och Reco ställen där många som haft en riktigt dålig upplevelse passar på att spy galla och ger 1:surprised:r. Många andra, som jag till exempel, går inte in och ger femmor på alla de siterna så urvalet blir inte så representativt.

Jag har för övrigt helt slutat lita på Google vad gäller vägkrogar och boenden. Verkar som att många ber halva släkten pumpa upp betygen på sina verksamheter. Eller tvärtom, sänker konkurrenter med fejkbetyg.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
F
nikasp nikasp skrev:
Reco och Trustpilot ger kring 3 i betyg men jag hade folk i grannskapet som var nöjda. Som du kanske vet så är Google, Trustpilot och Reco ställen där många som haft en riktigt dålig upplevelse passar på att spy galla och ger 1:surprised:r. Många andra, som jag till exempel, går inte in och ger femmor på alla de siterna så urvalet blir inte så representativt.

Jag har för övrigt helt slutat lita på Google vad gäller vägkrogar och boenden. Verkar som att många ber halva släkten pumpa upp betygen på sina verksamheter. Eller tvärtom, sänker konkurrenter med fejkbetyg.
Du hade folk i grannskapet…. Är du Svea Solar installatör som sitter och gör reklam? Det finns otaliga som beskrivit vilka jävla skithögar Svea Solar är, läs och ta till dig och acceptera läget. Jag skiter i vilka ställen du äter på, det har inget med solceller att göra.

Kan det vara så att Svea solar använder sig av olika installatörer kanske ?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
så är det nog.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
nikasp
F fsn skrev:
Du hade folk i grannskapet…. Är du Svea Solar installatör som sitter och gör reklam? Det finns otaliga som beskrivit vilka jävla skithögar Svea Solar är, läs och ta till dig och acceptera läget. Jag skiter i vilka ställen du äter på, det har inget med solceller att göra.
Yes, pratade med några få som köpt av Svea Solar eller Gosol. De sistnämnda var nöjda med allt utom att det tagit väldigt lång tid innan allt var på plats. Tycker du ska tagga ner. Du låter som nån pensionerad SD-väljare som inte fattat att man beter sig som folk i verkligheten/IRL *och* på nätet.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
nikasp
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nä, fsn tror nog att det är samma 3 gubbar som gör alla installationer i hela landet och kapar dem vid knäna. Känns stabilt.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Nä, fsn tror nog att det är samma 3 gubbar som gör alla installationer i hela landet och kapar dem vid knäna. Känns stabilt.
Lysande Sickan!

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Nederländerna har helt sjuka minus priser imorgon t.ex kl12-13, -99,6 EUR/Mwh :)

Clarken37 skrev:
Förnybart från Kina menar du? Vindkraften och solcellerna produceras helt i Kina. Kina äger redan 1/5 av vindkraften i Sverige. Vi är helt beroende av Kina för reservdelar etc. Samma Kina som själva godkände byggandet av 2 nya kolkraftverk VARJE VECKA 2022.

Personligen finner jag det direkt osmakligt att sälja ut sig till och pumpa in miljarder till en kommunistisk diktatur som älskar Putin (och köper all Putins gas och olja så han kan fortsätta mörda europeer). Tycker du detta känns ok?

Att köpa kinesiskt är marginellt bättre än att göra dealar med Putin. Har ni Huaweitelefoner också? Jobbigt när google har förbjudit skurklurarna att använda android.

Varför ska inte staten istället prioritera att energieffektivisera svenska hem med miljarderna utan att blanda in Kina? Att stödja bolag som Svenska Nibe?

Jag ifrågasätter inte solceller I sig. Till rätt pris är de säkert ett bra komplement. Men om de nu är så lönsamma, Varför måste då staten pumpa in miljarder för att subventionera dem för att någon ska köpa dem? Samma fråga gäller vindkraften för övrigt.
Vilka subventioner har ny vindkraft i dag?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
G GA Anderson skrev:
Nederländerna har helt sjuka minus priser imorgon t.ex kl12-13, -99,6 EUR/Mwh :)
Man är nyfiken på hur det kommer att se ut i sommar. Nu är det iofs helg, men vi har ju haft rejäla dippar på dagtid vissa veckodagar också.

Märk väl: även nattetid har det varit synnerligen billig el med viss regelbundenhet så att hitta en korrelation mot solproduktion är en smula långsökt, ännu mindre att identifiera orsakssamband. Det är kallast på nätter med mest elbehov för värmeanläggningar under uppvärmningssäsong och där är vi fortfarande i större delen av Sverige.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
F
nikasp nikasp skrev:
Yes, pratade med några få som köpt av Svea Solar eller Gosol. De sistnämnda var nöjda med allt utom att det tagit väldigt lång tid innan allt var på plats. Tycker du ska tagga ner. Du låter som nån pensionerad SD-väljare som inte fattat att man beter sig som folk i verkligheten/IRL *och* på nätet.
vad fan snackar du för skit? Det är inte jag som sitter här och gör reklam.

F
nikasp nikasp skrev:
nikasp nikasp skrev:
Hey retard… det är väl fortfarande samma bolag eller? Var det du som just skrev att jag skulle tagga ner och kallade mig SD-väljare? Du är en sån jävla tönt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.