93 030 läst · 256 svar
93k läst
256 svar
Borde jag köpa tomten bredvid min?
No harm! Du behöver bara stamma upp träden till 4,7 meters höjd över gatumarken. Hämta Farmartjänst, Bilspedition eller någon annan entreprenör! De fixar det på nolltid.
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
Köp nån (batteridriven) grensåg med teleskoprör och rensa så långt upp du orkar så blir det säkert bra. Köpte en Parkside från Lidl för några år sedan som funkar bra, inte så dyr heller.
Produkter som diskuteras: "grensåg"
Grensågar
Oavsett om du är en hemmafixare eller en professionell trädgårdsmästare, kommer vårt sortiment av grensågar att hjälpa dig att hålla din trädgård i toppform.
Läs mer
Är det någon som har en aktuell prisuppgift från en fastighetsreglering?M -MH- skrev:
Tittar på att erbjuda grannen lite pengar för 150-200kvm som skulle föras över till vår fastighet. (inga konstigheter, inget strandskydd eller liknande bara baksida mot baksida)
Vi skulle nog komma överens med grannen om priset men det verkar vara väldigt svårt att förstå hur mycket Lantmäteriet vill ha för admin & rör.
Medlem
· Sverige
· 5 253 inlägg
Tror du kan hitta tusentals inlägg på byggahus där folk blir galna på grannar som beter sig störigt, och/eller deras ungar. Kan du för en någorlunda överkomlig summa köpa dig fri från den belastningen så skulle jag inte tveka ett ögonblick.
50-100 000. Helt orimligt dyrt med andra ord. Konkurrensutsätt Lantmäteriet nu!N NyHusägare2021 skrev:Är det någon som har en aktuell prisuppgift från en fastighetsreglering?
Tittar på att erbjuda grannen lite pengar för 150-200kvm som skulle föras över till vår fastighet. (inga konstigheter, inget strandskydd eller liknande bara baksida mot baksida)
Vi skulle nog komma överens med grannen om priset men det verkar vara väldigt svårt att förstå hur mycket Lantmäteriet vill ha för admin & rör.
Sorry det var jag som hijackade tråden med liknande ämne, TS köpte tomten vad jag förstår.H Harald Blåtumme skrev: