713 336 läst · 11 033 svar
713k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Det här är väl mer trafik än bil, men tar det här ändå.
Åker på E18 mot Enköping från Stockholm, viker ut för att köra om en mindre lastbil med släp, den håller väl 100, jag 120 på farthållaren. Ser en hoj långt bak närma sig i hög fart, så jag gasar på för att komma om innan den kommer ikapp.
Men jag hinner inte om (som tur är) hojen passerar mellan mig och lastbilen i kanske 200-250 km/h, några sekunder senare är hojen borta.
Åker på E18 mot Enköping från Stockholm, viker ut för att köra om en mindre lastbil med släp, den håller väl 100, jag 120 på farthållaren. Ser en hoj långt bak närma sig i hög fart, så jag gasar på för att komma om innan den kommer ikapp.
Men jag hinner inte om (som tur är) hojen passerar mellan mig och lastbilen i kanske 200-250 km/h, några sekunder senare är hojen borta.
Ja en del kör som dårar tyvärr.Isakare skrev:Det här är väl mer trafik än bil, men tar det här ändå.
Det som är bra är att om man tar bort dessa dårar så ser statistiken för mc olyckor inte så illa ut för oss övriga….
Årets första ordentliga klotning i Stockholm, hågelbyleden för en vecka sedan, passerade mig och dottern när vi övningskörde bil - 150ish kors och tvärs mellan bilar i höjd med Hornbach Fittja, sedan gick det tydligen ännu sämre 1km söderut.
Årets första ordentliga klotning i Stockholm, hågelbyleden för en vecka sedan, passerade mig och dottern när vi övningskörde bil - 150ish kors och tvärs mellan bilar i höjd med Hornbach Fittja, sedan gick det tydligen ännu sämre 1km söderut.
Idag kom fläktringen från Indiana , den skickades den 3 så 16 dagar. Ska fräscha
upp den lite innan slutmonteringen. Blir
nog bra att ha på cruisingar då det kan bli
en del stillestånd. Var bara att hämta ut men
vi får se om det kommer nåt momskrav framöver.
upp den lite innan slutmonteringen. Blir
nog bra att ha på cruisingar då det kan bli
en del stillestånd. Var bara att hämta ut men
vi får se om det kommer nåt momskrav framöver.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sagan fortsätter, raderade ordern ovan och la en ny. Den nya kommer det inget verifieringsmejl på ist. och inga pengar dragna. Ny vecka nya problem (ordern finns under mina ordrar)Tokslut skrev:
Skulle köra Mazda 6 i torsdags men fick stanna för det var inte rätt... Bromsoket på passagerarsidan hade slutat funka och lämnade att bromsa lite på det hjulet hela tiden. Fick snigla mig till verkstan. Ska vara nytt bromsok.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 609 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 609 inlägg
Några tips om en BMW 318d som jävlas? Rätt som det är så toktappar den kraft, typ så den blir så kraftlös att den i princip dör om man försöker ta sig framåt från stillastående. I samband med detta så ryker den svart som fan. Får i samband med detta nån form av felkod på LMM. Ny LMM inköpt, problemet kvarstår så det var inte så enkelt.
Pluggar ur LMM, då går den som den skall (med modifikation) men den ryker inte och tappar inte kraft. Dock så tänds såklart motorlampan. Bilen har rensat partikelfilter och delete partikelfilter och EGR. Tror jag har frågat om denna tidigare utan nån framgång.
Var och hur börjar man felsöka skiten? Några riktigt bra förslag?
Pluggar ur LMM, då går den som den skall (med modifikation) men den ryker inte och tappar inte kraft. Dock så tänds såklart motorlampan. Bilen har rensat partikelfilter och delete partikelfilter och EGR. Tror jag har frågat om denna tidigare utan nån framgång.
Provat att läsa koder med Ista?F fsn skrev:Några tips om en BMW 318d som jävlas? Rätt som det är så toktappar den kraft, typ så den blir så kraftlös att den i princip dör om man försöker ta sig framåt från stillastående. I samband med detta så ryker den svart som fan. Får i samband med detta nån form av felkod på LMM. Ny LMM inköpt, problemet kvarstår så det var inte så enkelt.