Det här är väl mer trafik än bil, men tar det här ändå.
Åker på E18 mot Enköping från Stockholm, viker ut för att köra om en mindre lastbil med släp, den håller väl 100, jag 120 på farthållaren. Ser en hoj långt bak närma sig i hög fart, så jag gasar på för att komma om innan den kommer ikapp.
Men jag hinner inte om (som tur är) hojen passerar mellan mig och lastbilen i kanske 200-250 km/h, några sekunder senare är hojen borta.

• Wow
Kurtivan och 2 till
  • Laddar…
galento
Isakare Isakare skrev:
Det här är väl mer trafik än bil, men tar det här ändå.
Åker på E18 mot Enköping från Stockholm, viker ut för att köra om en mindre lastbil med släp, den håller väl 100, jag 120 på farthållaren. Ser en hoj långt bak närma sig i hög fart, så jag gasar på för att komma om innan den kommer ikapp.
Men jag hinner inte om (som tur är) hojen passerar mellan mig och lastbilen i kanske 200-250 km/h, några sekunder senare är hojen borta.
Ja en del kör som dårar tyvärr.

Det som är bra är att om man tar bort dessa dårar så ser statistiken för mc olyckor inte så illa ut för oss övriga….

Årets första ordentliga klotning i Stockholm, hågelbyleden för en vecka sedan, passerade mig och dottern när vi övningskörde bil - 150ish kors och tvärs mellan bilar i höjd med Hornbach Fittja, sedan gick det tydligen ännu sämre 1km söderut.

• Gilla
snaggletooth och 2 till
  • Laddar…
galento
Idag kom fläktringen från Indiana , den skickades den 3 så 16 dagar. Ska fräscha
upp den lite innan slutmonteringen. Blir
nog bra att ha på cruisingar då det kan bli
en del stillestånd. Var bara att hämta ut men
vi får se om det kommer nåt momskrav framöver.
Metallstomme av en spegel, soligt, skuggspel, metallgaller i bakgrunden, utomhus, dagtid, gamla spegeldelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
Jag har iaf. slutat få felmeddelande om att betalningen inte gått igenom, men inga pengar är dragna..

Spårning av onlinebeställning: beställd 16 april, förväntad leverans 20-28 april, ännu inte skickad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Använde Paypal denna gången , helt
otroligt enkelt när man handlar med
privatpersoner också.

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag har iaf. slutat få felmeddelande om att betalningen inte gått igenom, men inga pengar är dragna..

[bild]
Sagan fortsätter, raderade ordern ovan och la en ny. Den nya kommer det inget verifieringsmejl på ist. och inga pengar dragna. Ny vecka nya problem :seenoevil: :rofl: (ordern finns under mina ordrar)

Tokslut Tokslut skrev:
Sagan fortsätter, raderade ordern ovan och la en ny. Den nya kommer det inget verifieringsmejl på ist. och inga pengar dragna. Ny vecka nya problem :seenoevil: :rofl: (ordern finns under mina ordrar)
Långt till sommaren :D

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Skulle köra Mazda 6 i torsdags men fick stanna för det var inte rätt... Bromsoket på passagerarsidan hade slutat funka och lämnade att bromsa lite på det hjulet hela tiden. Fick snigla mig till verkstan. Ska vara nytt bromsok.

F
Några tips om en BMW 318d som jävlas? Rätt som det är så toktappar den kraft, typ så den blir så kraftlös att den i princip dör om man försöker ta sig framåt från stillastående. I samband med detta så ryker den svart som fan. Får i samband med detta nån form av felkod på LMM. Ny LMM inköpt, problemet kvarstår så det var inte så enkelt.

Pluggar ur LMM, då går den som den skall (med modifikation) men den ryker inte och tappar inte kraft. Dock så tänds såklart motorlampan. Bilen har rensat partikelfilter och delete partikelfilter och EGR. Tror jag har frågat om denna tidigare utan nån framgång.

Var och hur börjar man felsöka skiten? Några riktigt bra förslag?

F fsn skrev:
Några tips om en BMW 318d som jävlas? Rätt som det är så toktappar den kraft, typ så den blir så kraftlös att den i princip dör om man försöker ta sig framåt från stillastående. I samband med detta så ryker den svart som fan. Får i samband med detta nån form av felkod på LMM. Ny LMM inköpt, problemet kvarstår så det var inte så enkelt.

Pluggar ur LMM, då går den som den skall (med modifikation) men den ryker inte och tappar inte kraft. Dock så tänds såklart motorlampan. Bilen har rensat partikelfilter och delete partikelfilter och EGR. Tror jag har frågat om denna tidigare utan nån framgång.

Var och hur börjar man felsöka skiten? Några riktigt bra förslag?
Provat att läsa koder med Ista?

Kan inget om diesel.
I min värld har man diesel i traktorer och lastbilar ;)

• Gilla
dibb
  • Laddar…
Laddtryck/insugstempgivare är relativt vanliga fel på dieselar, som dessutom ofta ger felkoder på luftmassamätare/luftmassa.

• Gilla
fsn
  • Laddar…
Var med om ett liknande fel på en Ducato. Vet inte vilka felkoder som den gav. Men då var det en backventil någostans i bränslesystemet som hade slutat fungera. Men det finns säkert många saker som kan orsaka det

F
Isakare Isakare skrev:
Kan inget om diesel.
I min värld har man diesel i traktorer och lastbilar ;)
Stämmer bra, ungarnas BMW. A-traktor.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.