Hej David,
Tyvärr har jag inte lyckats få igång min VP igen. Jag har gjort allt som går. Ändå har jag en känsla av att det inte är något stort fel och att en Kyltekniker skulle kunna lösa problemet. Men det gäller att hitta en som kan den här VP och det verkar hopplöst. Jag har också fått en känsla av att det är brist på vilja därför att det är bättre business att sälja en ny VP med installation till mig. Jag har gett upp och satsat på CTC. Det är ett stabilt svenskt väletablerat företag, som knappast läggs ner genom uppköp, som i fallet Sanyo, som blev köpt av Panasonic, som sedan lade ner tillverkningen av Sanyo CO2 Eco. Det var tydligen en för bra VP som störde egna märken. Det är klart att någonting har säkert hänt tekniskt på VP-sidan sedan jag köpte min Sanyo, så nu får jag en modernare VP och förhoppningsvis kommer det att finnas reservdelar lång tid framöver. Dessutom är det inget udda märke så det är många Kyltekniker som kan jobba med den, om det skulle uppstå problem.
 
Vanligaste problemet med denna felkod är cirkulations pumpen och då bytte jag motorkonding på den sedan fungera allt bra igen.
 
K Kamberg skrev:
Vanligaste problemet med denna felkod är cirkulations pumpen och då bytte jag motorkonding på den sedan fungera allt bra igen.
Vi fick tag i ett begagnat kretskort, provade byta och sedan dess har det funkat, peppar peppar.
 
A
K Kamberg skrev:
Vanligaste problemet med denna felkod är cirkulations pumpen och då bytte jag motorkonding på den sedan fungera allt bra igen.
eller täppt värmeväxlare i utedelen, (rengörs med syra)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.