Jag gav två exempel, det finns ju en mångfald av situationer där detta kan uppstå. Ett av exemplen var det du säger (tillsvidareavtal).
 
W
T TypRätt skrev:
Dom sänkte min med till 399 nu men har dock bara 250/250 men det var 459 eller så innan. Kommer dock inte upp i taket på detta så behöver inte någon 500.
Vilka är "dom"?
 
W
L leecher skrev:
Hade tidigare Bredband2 som körde något liknande. Efter 12 månader med rabatterat pris fick betala ordinarie pris. Inga konstigheter med det. Några månader senare fick jag mejl om att de skulle höja sina priser vilket är normalt och så fortsatte det ett par gånger till.

En dag får jag för mig att logga in på deras hemsida, i förbifarten ser jag deras standarderbjudande på hemsidan vilket är samma erbjudande de hade typ 2 år tidigare. Det som får mig att reagera är att inom parantes står ordinarie pris på drygt 300kr? 329 kanske. Min senaste faktura var då på drygt 450kr.

Ringde direkt och frågade varför jag betalar mer än ordinarie pris? Det kunde de inte riktigt svara på mer än att mitt ursprungliga avtal löpt ut. Hade jag aldrig ringt hade de väl fortsatt höja lite varje år i oändligheten. Aldrig varit med om liknande hos andra bolag.
Hur gick det sedan, fick du sänkt pris?
 
cillan
K Krca skrev:
Bor ni i hus så köp ett mesh system , har ett med tre enheter . Ni kan hitta ett bra för 1000-1500 så får ni mycket bättre uppkoppling i hela huset .
Jag har detta :
[bild]
Ja vi bor i hus, ett enplans, så har inte märkt att det är något problem med uppkopplingen. Men det här kanske skulle kunna vara till hjälp om man köper batteridrivna övervakningskameror som ska sitta på utsidan och långt ifrån routern? Vad tror du?
 
cillan cillan skrev:
Ja vi bor i hus, ett enplans, så har inte märkt att det är något problem med uppkopplingen. Men det här kanske skulle kunna vara till hjälp om man köper batteridrivna övervakningskameror som ska sitta på utsidan och långt ifrån routern? Vad tror du?
Jättebra tanke å helt korrekt
 
  • Gilla
cillan
  • Laddar…
K Krca skrev:
Jättebra tanke å helt korrekt
Om de har Wi-Fi då vill säga
 
cillan
K Krca skrev:
Jättebra tanke å helt korrekt
Tack! Har undrat hur vi skulle kunna göra, nu löste det sig
 
  • Gilla
Krca
  • Laddar…
K Krca skrev:
Jättebra tanke å helt korrekt
köp ett system på minst 3 , 1 av dem funkar som router å måste ha sladd från ingående fiber å de andra sprider ! Funkar klockrent!
 
cillan cillan skrev:
Tack! Har undrat hur vi skulle kunna göra, nu löste det sig
Nu är ju det lite offtopic här, men det ni pratar om som en jättebra tanke är 2xnödlösningar.

Mesh är en nödlösning och sista utväg när man inte kan dra SLADD till en extra Wifi accesspunkt.
Övervakningskameror som går på wifi är en nödlösning. Det är inte hittepå att seriösa banditer stör ut wifi vid villainbrott, så beroende på ambition för övervakningen så är det inte nödvändigtvis en pangidé.
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nu är ju det lite offtopic här, men det ni pratar om som en jättebra tanke är 2xnödlösningar.

Mesh är en nödlösning och sista utväg när man inte kan dra SLADD till en extra Wifi accesspunkt.
Övervakningskameror som går på wifi är en nödlösning. Det är inte hittepå att seriösa banditer stör ut wifi vid villainbrott, så beroende på ambition för övervakningen så är det inte nödvändigtvis en pangidé.

Detta är sant !
 
cillan
MathiasS MathiasS skrev:
Nu är ju det lite offtopic här, men det ni pratar om som en jättebra tanke är 2xnödlösningar.

Mesh är en nödlösning och sista utväg när man inte kan dra SLADD till en extra Wifi accesspunkt.
Övervakningskameror som går på wifi är en nödlösning. Det är inte hittepå att seriösa banditer stör ut wifi vid villainbrott, så beroende på ambition för övervakningen så är det inte nödvändigtvis en pangidé.
Kanske en dum fråga, men vad är en "extra WIFI accesspunkt"?
 
cillan cillan skrev:
Kanske en dum fråga, men vad är en "extra WIFI accesspunkt"?
Finare förklaring på det jag skrev , du har en med sladd i sen har du 2 som är uppkopplade mot den med sladd . Det blir en accesspunkt . Det gör det trådbundna nätet trådlöst i enklare ord
 
  • Gilla
cillan
  • Laddar…
cillan
K Krca skrev:
Finare förklaring på det jag skrev , du har en med sladd i sen har du 2 som är uppkopplade mot den med sladd . Det blir en accesspunkt . Det gör det trådbundna nätet trådlöst i enklare ord
Aha, tack så jättemycket
 
Det heter väl mesh när flera trådade AP samarbetare för att täcka en större yta.
 
K Krca skrev:
Finare förklaring på det jag skrev , du har en med sladd i sen har du 2 som är uppkopplade mot den med sladd . Det blir en accesspunkt . Det gör det trådbundna nätet trådlöst i enklare ord
Nej det är inte det jag skrev.

Att ha accesspunkter som är kopplade via varandra är en kompromiss för den som är för lat för att dra en sladd. Det blir aldrig lika bra som att dra sladd till varje accesspunkt.

I de flesta hus klarar man sig med 1 eller 2 accesspunkter. Tex en centralt på varje våningsplan. Från dessa drar man sladd till en switch som är kopplat till routern.
 
  • Gilla
JustDoIt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.