Bäst att spara. Du vet aldrig när du kommer att stuka nåt...
 
  • Gilla
McHolm
  • Laddar…
mowatom skrev:
Städat ur lackboxen och börjat grunda ett par dyrgripar.
[bild] [bild]
Vad använder du för färgspruta och färg?
 
engs
engs engs skrev:
Det såg bra ut, men är Skil-sågen en ommärkt Metabo eller vice versa? Eller skulle man kunna ha sån tur den passar på en DeWalt också?

Antar det är denna:
[länk]

Här är ett klipp där den sätts på en Bosch. Så den går kanske att sätta på en DeWalt också.

 
engs
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Här är ett klipp där den sätts på en Bosch. Så den går kanske att sätta på en DeWalt också.

[media]
Tackar! Gav en bra koll på hur den är tänkt att fästas, trots obefintliga tyskakunskaper. Var ut och kollade på min och den har tyvärr som två klackar på sidan, nog risk för dålig stadga. Får fundera lite. Ser ut som det går att hitta släden för strax över €100 på tyska sidor (dock inte koll på om just dessa skickar till Sverige eller fraktpriser).
 
engs engs skrev:
Tackar! Gav en bra koll på hur den är tänkt att fästas, trots obefintliga tyskakunskaper. Var ut och kollade på min och den har tyvärr som två klackar på sidan, nog risk för dålig stadga. Får fundera lite. Ser ut som det går att hitta släden för strax över €100 på tyska sidor (dock inte koll på om just dessa skickar till Sverige eller fraktpriser).
Conrad.se säljer släden för 1590:-
 
Idag har jag gjort 60 st märkskyltar till odlingarna. Det lär bli fler framöver. Träslagen fick bli akacia och eukalyptus eftersom jag hade det liggande (trästickor från Biltema)
Staplar av träprofiler, möjligtvis dörr- eller fönsterlist, på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Lidl-uppgraderat bandsågen
Bandsåg med mätskala i en verkstad, metallyta, sågblad, använd för träbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Lidl-uppgraderat bandsågen
[bild]
Den uppgraderingen är klart värt 20kr! :geek:
Slaktaren ”von Lidl” levererar! (y)
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
När Lidl slutat leverera kan jag tipsa om min fullösning. 30m måttband i stål, köpte för under hundralappen på Jula för många år sen. Sätt dubbelhäftande tejp på baksidan o vips har man såna där fastsättningsbara stålskalor i drivor för ingen kostnad alls.
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Använt skruvdragarna som microsvarvar. Stuckit av och fasat dia 4mm x 0,5mm titan rör. Trevligt att till och med få fina små spånor. En borrmaskin med kabel och röd klämma, arbetsbänk, verktyg, suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller borrbits i borrchucken; borr nära, bakgrunden suddig med arbetsverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyra metallmunstycken i olika storlekar och en liten fjäder på en ljus yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cpalm och 8 till
  • Laddar…
A
Färdigställt högtalarna. Jag skulle vilja påstå att det är så här långt man kommer med träindustrifärg, även om man som här har en glans 90 så är har syrafärg inte den portäthet som krävs för riktig djupglans. Men jag är nöjd, dessa är dessutom i lackad ek från början så allt är helspacklat och surfat x antal gånger:rolleyes:
Vit kub i ett rum med reflektion av ljus på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit blank låda, slät yta, kontur av handtag och reflektioner, i ett rum med grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Persson90 och 18 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Tackar! Gav en bra koll på hur den är tänkt att fästas, trots obefintliga tyskakunskaper. Var ut och kollade på min och den har tyvärr som två klackar på sidan, nog risk för dålig stadga. Får fundera lite. Ser ut som det går att hitta släden för strax över €100 på tyska sidor (dock inte koll på om just dessa skickar till Sverige eller fraktpriser).
Bordssågen från Skil är en egen produkt så vitt jag vet. Den har också klackar på kanten, men det gick att få det stadigt ändå. Var inne på att göra mellanlägg för att få större anläggningsyta för kapslädens vinkelprofil, men tyckte inte det behövdes.
 
  • Närbild av brunt hörn på en utrustningsdel med märkning, möjligtvis sport- eller träningsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild på en skidbindning monterad på en skida, med synlig detalj av verktyget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
engs
mandus mandus skrev:
Bordssågen från Skil är en egen produkt så vitt jag vet. Den har också klackar på kanten, men det gick att få det stadigt ändå. Var inne på att göra mellanlägg för att få större anläggningsyta för kapslädens vinkelprofil, men tyckte inte det behövdes.
Du råkar inte ha CC på bulthålen i släden? Behöver inte alls vara nån precision, Bara på nån cm när så man ser ungefär hur de skulle hamna, så det finns material att fästa i sågen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.