993 351 läst · 13 458 svar
993k läst
13,5k svar
Vad blir det för mat?
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 303 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 303 inlägg
Ägg håller otroligt mycket längre än bäst före datum. Har man äggen i kylen kan man gott lägga till ett halvår på bf datumet! (märkningen gäller i rumstemperatur).. Dock är pannkakor gott och tillhör basfödan i en barnfamilj!FredrikR skrev:
Avdelningen för matmissöde rapporterar att måndagens specialbeställning av fläskfilé i gräddsås med ris (dottern) inte riktigt höll måttet. Hon försökte med extra salt men gav upp och bad mig smaka. Nej, det var inte rätt rätt, det smakade absolut inte salt. Snarare sött?! Då gick det upp för mig att jag fyllt på lilla saltkaret med socker
Inte en gnutta salt på varken kött eller ris. Vi har diverse burkar framme på en hylla som vi kan ta till när det behövs men det borde inte gå att ta fel? Den röda innehåller socker (trots texten)
Inte en gnutta salt på varken kött eller ris. Vi har diverse burkar framme på en hylla som vi kan ta till när det behövs men det borde inte gå att ta fel? Den röda innehåller socker (trots texten)
Medlem
· Västernorrland
· 10 859 inlägg
Jag skulle nog tro att det var karameller i de där burkarna.........
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Rester till lunch. Varm sallad på ugnsrostad sötpotatis, rödlök, förra årets sista grönkålsblad direkt från pallkragen, och chevré. Smaksatt med vitlök, ingefära och citron, och hackade hasselnötter för lite krisp. En bit grillat fläskkött till. Så gott!
Smörstekt torskrygg med vitlök och persiljerostad blomkål (mest blasten, underskattat spartips!) och en snabb vitvinssås. En Silvaner från Schäffer lyfter de rostade och brynta tonerna fint.https://oribuswein.de/produkt/vinpaket-202105-weingut-schaffer/