34 647 läst · 257 svar
35k läst
257 svar
Hur många har fått sitt elstöd?
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Jag har iaf fått mitt elstöd för båda abonnemangen idag, elområde 3 och 4. Tydligen har Swedbank levt loppan för räntan på stödet i några dagar, eftersom det betalades ut redan den 23:e. (Å andra sidan blir det ytterst begränsade mängder knark och bubbel åt personalen för avkastningen på mitt lilla stöd, så det missunnar jag dem inte.)
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Det är frågan hur intelligent systemet är utformat? Syns det inte att byggströmmen blivit "vanlig" elanslutning, men med ett annat ID, är det inte säkert att du får något för din byggström, eftersom det är 2 olika anläggnings-ID.P PallePaltnacke skrev:
Du kan väl fråga ditt elnätbolag vilka uppgifter de skickat iväg?
Ja, Vattenfall är märkliga. Har inte heller hört ett knyst (Eo3).Fairlane skrev:
Du ska väl inte ha något just nu.J jowik88 skrev:Jag har gjort allt jag skulle för att få mitt elstöd.
Jag trodde det skulle komma 20e, sen när jag läste på lite bättre förstod jag att det skulle komma 23/2. Men jag har inte fått elstöd ännu, inte har någon annan jag känner heller. Hur många har egentligen fått elstöd? Jag tänkte denna tråden kunde vara en slags fattigmans SIFO undersökning.
Bor i elområde 1
Nu har det hänt nånting i alla fall.
Fast jag får vänta tills på torsdag.
Jag fick dessutom en halv krona mer än de 7.675:50 jag räknat på att jag borde få i elstöd. Det är ju bra
Försäkringskassan har emellertid ännu inte hört av sig.
Fast jag får vänta tills på torsdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fick dessutom en halv krona mer än de 7.675:50 jag räknat på att jag borde få i elstöd. Det är ju bra
Försäkringskassan har emellertid ännu inte hört av sig.
enligt FK så kommer 80% få sina pengar denna vecka
När denna vecka är slut kommer 80 procent av alla hushåll som har rätt till elstöd att ha fått sina pengar insatta på sitt konto. Det innebär att 13,6 av 17,5 miljarder kronor då har betalats ut, enligt ett pressmeddelande från Försäkringskassan.
När denna vecka är slut kommer 80 procent av alla hushåll som har rätt till elstöd att ha fått sina pengar insatta på sitt konto. Det innebär att 13,6 av 17,5 miljarder kronor då har betalats ut, enligt ett pressmeddelande från Försäkringskassan.
Ca 5000 in på kontot, skickar vidare till Ukraina nu då de behöver penningarna bättre och jag uppenbarligen klarat av att anpassa elförbrukningen till de rådande energipriserna och betala räkningarna utan dessa slantar.