34 600 läst · 257 svar
35k läst
257 svar
Hur många har fått sitt elstöd?
Inte fått nått, när regeringen Andersson ordnade 'sjukelpengar' skedde avdraget på fakturorna precis enligt plan och jag kunde samma dag skicka motsvarande belopp till Ukraina.
Att ha så höga priser och skatter på el att man måste dela ut 'bidrag' till befolkningen är inte riktigt klokt och de borgerliga fortsätter att sprida 'hellikopterpengar' istället för att åtgärda problemet.
Att ha så höga priser och skatter på el att man måste dela ut 'bidrag' till befolkningen är inte riktigt klokt och de borgerliga fortsätter att sprida 'hellikopterpengar' istället för att åtgärda problemet.
Ja dom borde ha fixat allt direkt , kanske en månad eller två efter dom tillträtt va?F fribygg skrev:Inte fått nått, när regeringen Andersson ordnade 'sjukelpengar' skedde avdraget på fakturorna precis enligt plan och jag kunde samma dag skicka motsvarande belopp till Ukraina.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 657 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 657 inlägg
Eftersom de lovade det innan valet så är det väl högst rimligt? Hade de tänkt ett varv till så hade de aldrig satt ett datum, men man var tydligen inte då erfaren så man begrep att det kunde vara svårt att genomföra så fort.Jonatan79 skrev:
Tjau det fanns ju de skulle halvera elpriset också precis innan valet. Prima valfläsk!Jonatan79 skrev:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statsministern-haller-presstraff-om-energin
Sen höll man på till dagarna innan jul för att få ett gaspristaksavtal så att inte elpriset påverkades.
Från mail från Ellevio, elprisområde 3.
Utbetalningarna från Försäkringskassan startar den 20 februari och betalas ut successivt under våren. Det innebär att de första privatpersonerna får pengarna på sitt konto den 23 februari.
Såg insättningen på mitt konto 20 feb men pengarna var tillgängliga först den 23.
Utbetalningarna från Försäkringskassan startar den 20 februari och betalas ut successivt under våren. Det innebär att de första privatpersonerna får pengarna på sitt konto den 23 februari.
Såg insättningen på mitt konto 20 feb men pengarna var tillgängliga först den 23.