MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Maken provade att ta upp katten och sätta sig i soffan, första gången katten låg kvar i knät! Britter är ju inga knäkatter.... :p[bild]
Bara att njuta!
Han kanske känner sig extra trygg nu då ni är hemma igen (och ordningen återställd).
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Absolut, jag tror att du har rätt i det. Och det där med njurarna är ju jättetrist. Men jag har hört om katter som inte gillar blötmat?! Vår får bara torrfoder just nu för hans mage klarade inte den blötmaten vi gav honom. Han dricker dock (enligt mig) ganska mycket.
Det var just det om cellulosa jag ville poängtera, så inte alla tror att de matar djuren med trä, det lät så tråkigt. :p:heart:
Har du provat att introducera blötfodret med bara pyttelite i taget?
Det gör jag alltid till både hund och katt.
Först när jag ser att de tål den lilla inblandningen så ökar jag (bara lite) igen.
Har hittills gått bra.
Det finns också färskfoder (fryst) för katt.
Det gick också bra.
Tror det heter Mush.
 
Tecknad bild av ledsen kvinna på toalett med hunden, tankebubbla om att hitta pojkvän. Humoristisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]
Fel tråd?
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Fin polotröja!
Hemstickad?
Finns det såna att köpa?
Rusta faktiskt! Alla fyra har varsin köpta vid olika tillfällen, och det är bra kvalité på dem till ett helt okej pris :ok:
 
  • Älska
dicliff
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Fel tråd?
Funkar med katter oxå haha, men ja.. fel tråd :oops::p
 
  • Haha
dicliff
  • Laddar…
Gör som jag, ligger kvar i sängen.
Rödbrun katt sover lugnt på en säng med vitt täcke med svarta och grå mönster, mjuk belysning, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 10 till
  • Laddar…
En nakenfärgad Sphynx-katt tittar fram bakom ett vitt skåp, med gröna växter och solljus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 8 till
  • Laddar…
Katter är lustiga, skall hitta något att ligga på och idag hittade vi vår gamla, snart 17 åriga Wimsan liggande på ett av monsterans stora blad i salongen, eller djungeln...

Ett rum med trägolv, fönster, monstera-växt och en katt som lurar under löven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Katt ligger på trägolv vid inomhusväxt, skuggor på vit vägg, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Anna_H och 13 till
  • Laddar…
Mikael_L
Frasse blir allt mer kattig.
Nu har han börjat vara uppe på matbordet ibland, när vi inte ser ( tror han).
Har också denna vinter sökt upp knän att ligga i mer än förr, ingen riktig knäkatt, men då och då passar det, uppåt en gång om dagen när det varit mest (blir troligen inget när sommaren kommer).
Och så har kattonger blivit viktiga och bra, särskilt om de ligger ner med öppning åt sidan så Frasse får ett tak, men det går även bra såhär.
Grå katt vilar i en kartong på ett trägolv, intill ligger en broschyr eller folder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Anna_H och 11 till
  • Laddar…
Wow vilken härlig Monstera!!
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi drog fram soffan för att dra kabel mellan makens nye vinylspelare och högtalarna. När kabeln var dragen och soffan skulle puttas in till väggen igen var det något som tog emot (ni fattar vartåt detta leder) så jag puttade givetvis lite hårdare. :crysmile: Tills jag tittade bakom och där sitter katten, tillplattad som en pannkaka. Men han säger inget?! Ett litet jamande eller pip hade väl varit på sin plats, den tysta rasen till trots. Ok, katten överlevde men tycker nog det är färdigt med hemmafix för idag. :rofl:
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Snarkande katt är alltid gulligt!

 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Alfredo och 14 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
Katter snarkar inte. De sjunger!

Minnie
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vi drog fram soffan för att dra kabel mellan makens nye vinylspelare och högtalarna. När kabeln var dragen och soffan skulle puttas in till väggen igen var det något som tog emot (ni fattar vartåt detta leder) så jag puttade givetvis lite hårdare. :crysmile: Tills jag tittade bakom och där sitter katten, tillplattad som en pannkaka. Men han säger inget?! Ett litet jamande eller pip hade väl varit på sin plats, den tysta rasen till trots. Ok, katten överlevde men tycker nog det är färdigt med hemmafix för idag. :rofl:
.. han flyttade sig heller inte!
Haha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.