Kapat garderober och 4 dörrar så var tvungen att ta upp nya hål för gångjärnen. Använde en mall och 35 mm hålsåg. Gick betydligt smidigare än jag förväntat mig, för ovanlighetens skull.
Hobbyprojekt med borr, borrkronor, skruvar, träbit och skivor på arbetsbänk; pågående arbete eller förberedelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
H Hybro skrev:
[bild] [bild] [bild]
Tacka vet jag kakellim. Så slipper man kladdet.
 
Betat av lite på investeringen av leksaken.
Räknar man 1000:- varje gång man slipper hyra en skylift går jag plus någongång strax efter döden, om jag använder der den att gräva min egen grav kanske redan innan...
Ett snöre på pressen hade gått av, ganska enkelt fixat med maskin istället för att krypa under pressen. Byggarbetsplats med grön kran, takpannor, snötäckt mark i skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tegelrött hustak med snörännor, en skorsten, lite snö, trätrappa och skymmande dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chentin och 9 till
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Betat av lite på investeringen av leksaken.
Räknar man 1000:- varje gång man slipper hyra en skylift går jag plus någongång strax efter döden, om jag använder der den att gräva min egen grav kanske redan innan...
Ett snöre på pressen hade gått av, ganska enkelt fixat med maskin istället för att krypa under pressen.[bild][bild]
Villhöver definitivt en sån där :p Jag får hålla tillgodo med att stå i skopan, men man kommer ju varken så högt eller långt då.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Betat av lite på investeringen av leksaken.
Räknar man 1000:- varje gång man slipper hyra en skylift går jag plus någongång strax efter döden, om jag använder der den att gräva min egen grav kanske redan innan...
Ett snöre på pressen hade gått av, ganska enkelt fixat med maskin istället för att krypa under pressen.[bild][bild]
Lite högre än 1000 kr kan du väl tillgodoräkna? Häromkring räcker det inte ens till minsta modellerna :D
 
Krysslaser underlättade betydligt vid kakling som aldrig gjort nåt sånt tidigare. Renoveringsarbete, kakelsättning i kök, laserpass, verktyg och skyddspapp på bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa bilaga 681041 Renoveringsarbete, kakelsättning i kök, laserpass, verktyg och skyddspapp på bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning under renovering med laserljus för att markera linjer, träskåp, skrivbordsyta, väggpanel, saknas frontpaneler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök med träskåp, vita kakelväggar, spis, diskho och diskmaskin. Klassisk inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Laserljusprojektor på stativ riktar en vertikal linje på köksluckor och spis. Nivellering, inredning, renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
dilemma och 15 till
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Två årsveder strax klart...

Jobbigt å va arbetslös:p

[bild]
Men arbetsför:cool: och då kan man ligga i.

Skrivet som kommentar till nån som var förvånad.
 
Jag skulle precis ta fram kexmaskinen för att kexa ihop två träbitar som ska bli en sits till en pall. Då kom jag att tänka på två saker. Det ena var att jag inte nödvändigtvis skulle kexa, utan jag skulle bara sätta ihop två träbitar. Det andra jag kom att tänka på var att jag minst en gång om dagen lovat mig att ställa frågan ”vad skulle Ola gjort?”
Trästycken som kläms fast med flera röda skruvtvingar på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Olas ”uppfinning” är verkligen skitsmidig. Har vi inte redan gjort det - bygg ett par egna!

 
  • Gilla
  • Älska
Mr Bygg och 10 till
  • Laddar…
Blev ett par dörrar till evighetsprojektet hallförvaring. Får vänta tills resten är byggt innan vi tar beslut om det ska till nå typ av ram på dörrarna eller ej.

Öppen garderob med jackor, skokartonger, ryggsäckar; skohylla syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett rum med öppen garderob, skohylla och många skor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
@TriNitro snyggt! Byggt i MDF? Hur/med vilken sorts skruvar skruvar du fast gångjärnen? (Det är typ IKEA köksluckegångjärn?) Någon speciell sorts skruv?

Läste om att systemskruv med plugg rekommenderades men hitade inga pluggar…
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
S
mexitegel mexitegel skrev:
@TriNitro snyggt! Byggt i MDF? Hur/med vilken sorts skruvar skruvar du fast gångjärnen? (Det är typ IKEA köksluckegångjärn?) Någon speciell sorts skruv?

Läste om att systemskruv med plugg rekommenderades men hitade inga pluggar…
Systemskruv och 5 mm hål.
I luckan finns det olika varianter. Enklast är att köpa för träskruv och använda 3,5x16 skruv.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
S sinuslinus skrev:
Systemskruv och 5 mm hål.
I luckan finns det olika varianter. Enklast är att köpa för träskruv och använda 3,5x16 skruv.
Tyvker de med Expander är smidiga, dömd de ut av proffsen? :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Med expander menar du de som monteras i 35mm hål? Det var de jag tänkte köra på nämligen.... Verkade smidigt borra hålen med en KREG-jigg?
 
S sinuslinus skrev:
Systemskruv och 5 mm hål.
I luckan finns det olika varianter. Enklast är att köpa för träskruv och använda 3,5x16 skruv.
OK, så bara borra och skuva med systemskruv. Inga pluggar eller andra konstigheter?

(Sorry för lite OT..)
 
S
Expander funkar bra men kräver lite djupare 35 mm hål. De är lite dyrare än andra så de blir nog mest dissade av proffs pga priset. ;)

Man brukar borra 5 mm hyllbärar-hålen så att de stämmer med gångjärnsplattorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.