S
Använt hederliga limknektar. :cool:;)

Tillverkar luckan med övermått och formaterar till rätt mått efter limningen så behöver man inte oroa sig för märken och perfekt rätvinklighet.
 
  • En bildram monteras med hjälp av gängstänger och klämmor på ett arbetsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Norrtull och 11 till
  • Laddar…
Är för snål för att betala för ett skruvstäd till arbetsbänken så har byggt eget, jag behöver skaffa två stål"tappar" till så kan jag spänna fast över nästan hela bordsbredden. Blev ca 20 euro i muttrar och gängjärn, virke tog jag från egen gård.
 
  • Snickerbock med verktyg, trä, vinklar, limklämmor, hyvlar och arbetsbänksklämmor i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Norrtull och 17 till
  • Laddar…
U
Blev klar med inkopplingen av diskmaskin och blandare i nya köket.
Ett tomt köksskåp med rör, vattenanslutningar och förberedelser för vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samt fixade belysning till frysen så man lättare hittar isen till groggen.
Öppet kylskåp i kök, vita skåp, Siemens, NoFrost, belysning på, matvaror synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
katos och 12 till
  • Laddar…
Kom just hem från tredje lektionen på möbelsnickarkursen. Dagens tema var sinkning.
Träkloss med tappar och spår, hantverk, på ett glansigt träbord, inomhus, oskarp bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hobbs och 21 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Kom just hem från tredje lektionen på möbelsnickarkursen. Dagens tema var sinkning.
[bild]
Tyckte först det såg lite konstigt ut men det är ju blyertstreck. Hyvla bort dom sen passar den i stora skryttråden, ser tajt o bra ut om man tänker bort strecken.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Lagat en knäbricka och ett örhänge. Epoxy är förhoppningsvis svaret. Tillbringar hellre 90 min med pill än krånglar med returer på Amazon...
 
  • Svart tyg med klämmor upphängt på en dörr. Papperslock och hörlurar ligger på bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ohchips
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Ja, garanterat ska jag försöka med ett garantiärende hos Amazon.
Det blev mot Bosch direkt. Snabbt hanterat, precis en vecka efter jag registrerade ärendet och sände in det trasiga så dök en ersättare upp.
Men grundproblemet kvarstår ju så använder bara 3 Ah batterier i GOP. Bosch 12V batteriladdare och batteri, kartongförpackning, träbord, dator, suddig bakgrund, produktdisplay.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Tyckte först det såg lite konstigt ut men det är ju blyertstreck. Hyvla bort dom sen passar den i stora skryttråden, ser tajt o bra ut om man tänker bort strecken.
Nu då? Limmat och slipat. Med tanke på att jag fick ta i rätt hårt för att få isär bitarna när jag skulle limma gissar jag att de håller för nästan allt nu. Kul övning hur som helst och faktiskt inte alls så svårt som jag trodde.
Träbit med fingerledsskarvar hålls i en hand, ljus bakgrund, snickeri, hantverk, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
riob och 40 till
  • Laddar…
S
Att göra sinkning i mjukt trä är tacksamt jämfört med hårt trä. Bäst är nog en av varje för då kan man såga på linjen och bara banka ihop det. :geek:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Nu då? Limmat och slipat. Med tanke på att jag fick ta i rätt hårt för att få isär bitarna när jag skulle limma gissar jag att de håller för nästan allt nu. Kul övning hur som helst och faktiskt inte alls så svårt som jag trodde.
[bild]
Ja nu ser det bättre ut:).
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det blev mot Bosch direkt. Snabbt hanterat, precis en vecka efter jag registrerade ärendet och sände in det trasiga så dök en ersättare upp.
Men grundproblemet kvarstår ju så använder bara 3 Ah batterier i GOP.[bild]
Vart du rekommenderad att köra mindre batteri? Eller kör de bara huvudet i sanden och ser inget fel?
Skönt när garantier fungerar smärtfritt
 
Tokslut Tokslut skrev:
Vart du rekommenderad att köra mindre batteri? Eller kör de bara huvudet i sanden och ser inget fel?
Skönt när garantier fungerar smärtfritt
Enda meddelandet var att då det är inom garantitiden får jag en ny maskin (dvs batteri).
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Installation av kakel, kök, spridning av kakelfix, vit kakelvägg, arbetshänder, renovering, spatel, hembättring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Händer applicerar kakelfix på vägg för att sätta upp kakelplattor vid renovering. Smutsiga arbetsförhållanden syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under renovering, kakel på väggen, verktyg på bänkskiva, oavslutade skåp, arbetslampa, heminredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hobbs och 11 till
  • Laddar…
H Hybro skrev:
[bild] [bild] [bild]
”Fem smutsiga små fingrar, på en smutsig liten hand,
så blir det nästa alltid, när man grävt med dem i sand”……………(y)
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Hellre det än att anlita folk.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.