Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja vi har bott i detta kaos sen i mars. Det har väll gått helt okej men visst är det ansträngande. Att diska i badrummet är inte optimalt. Nu när det närmar sig så känns det väll extra jobbigt när man nästan kan se slutet på det. Att det är fullt ös just nu beror mest på att allt ska klaffa. Så fort beställningen ligger på köket så kommer det efter 14 dagar, sen har jag en viss tid på mig att bygga ihop köket innan de som ska montera bänkskivan kommer och mäter. Öppna spisen var ett litet sidospår men samtidigt måste rätt beslut tas nu när ytskikten görs.

När taket sitter hela vägen och jag fixat imkanalen på vinden så läggs beställningen på köket. Jag hoppas det är inom 2 veckor.

Jag rekommenderar inte en sån här renovering om man inte har en förstående partner
Ni gjorde ju ett jäkla jobb på förra huset också! Men utmaningen nu (skillnaden) är ju familjeliv på hög nivå.. man måste ju ha tid för pysen också.. plus att han måste kunna röra sig lite och sova lite ibland :)

(y):giggle::strong:

Heja!
 
  • Gilla
Zlingo och 1 till
  • Laddar…
Det går framåt.
Köket är nu beställt och borde komma om drygt 3 veckor.
Taket är helt färdigt och all belysning är klar (även burspråket)
Imkanalen är fixad men inte isolerad än.
Idag har jag tömt och städar inför golvläggning och burit upp drygt 600kg golv :).
Även skiss till Elda-butiken skickad så de kan ge offert på en kamin.
 
  • Renoverat rum med isolering, byggmaterial, verktyg och vägg utan färdig yta. Inbyggda taklampor, arbetsbord, såg och dammsugare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rum under renovering nattetid med öppet fönster, pall, byggmaterial och gammal radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster med färgat glas, upplyst inifrån mot natt, hemtrevligt, gardin, reflektioner, detalj i glas, myskänsla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rum under renovering med kakelplattor, byggmaterial och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bengt Larsson och 28 till
  • Laddar…
Ikea var snabbare än förväntat så nu när köket är betalt fick jag leveransdstum……. På onsdag :crysmile:….
Så nu får vi skynda oss och lägga det sista golvet :)

Inomhus, renoveringsarbete pågår, vikbord med saker, grått laminatgolv, tegelvägg, belysning, dörröppning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett tomt rum under renovering med ljust laminatgolv, väggar förberedda för målning eller tapetsering, en del möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade även klinker som verkar passa mot vårt golv till hallen och framför kaminen

Hand jämför två olika golvprover, en beige kvartsit och en laminat med träutseende. Prislappar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett golvprov som visas i en butik med en prisskylt och en lagerstatusetikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Minimalistisk dusch med takmonterat duschhuvud, kaklade väggar, integrerat handtag och diskret design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 14 till
  • Laddar…
LoweW
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ikea var snabbare än förväntat så nu när köket är betalt fick jag leveransdstum……. På onsdag :crysmile:….
Så nu får vi skynda oss och lägga det sista golvet :)

[bild] [bild]

Hittade även klinker som verkar passa mot vårt golv till hallen och framför kaminen

[bild] [bild] [bild]
Kul, jag & sambon körde också med Epika Almond i både badrum & hall! Men vi båda tycker att den såg mer beige ut i butiken än vad den gör hemma.
 
  • Modern duschhörna med klinkergolv, stort duschhuvud, och hyllor för badprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Entré med skor, dörrmatta, trägolv och en trästol, hemtrevlig och inbjudande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Kul, jag & sambon körde också med Epika Almond i både badrum & hall! Men vi båda tycker att den såg mer beige ut i butiken än vad den gör hemma.
Ja den ser väldigt beige ut i butiken. Men det gör även min golvbit och som du ser på mina foton är golvet rätt så grått.

Vi jobbar ihop med Kakelhuset så man får passa på att titta där när man har vägarna förbi ;)
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
S
Ni ska inte ha något som kontrasterar mer?
 
S sinuslinus skrev:
Ni ska inte ha något som kontrasterar mer?
Nej, gärna mindre :p
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nej, gärna mindre :p
Glasskiva? :)
 
Snigla Snigla skrev:
Glasskiva? :)
Ska vara samma höjd som golvet :)
 
1,8 ton kök levererat (y):strong:
 
  • Rum med många hopstaplade platta kartonger, möjligen möbelpaket, på skyddad golv, renovering eller inflytt pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår, rum med kartonger, inplastad diskmaskin, skyddspapp på golvet, stege och osatta eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 19 till
  • Laddar…
Hela helgen räddad med att skruva IKEA-möbler. Minns fortfarande när vi gjorde köket i vårt gamla hus för 10 år sedan, det tog sin tid att skruva ihop alla skåp och alla lådor.. :(
 
Minns när mitt kom. Det var färdiga stommar som man bara skruvade upp direkt. Väl värt några slantar extra. Sparade både tid, plats och massa onödigt emballage.
 
raveper raveper skrev:
Minns när mitt kom. Det var färdiga stommar som man bara skruvade upp direkt. Väl värt några slantar extra. Sparade både tid, plats och massa onödigt emballage.
Men enormt med luft som flyttades vid leveransen
 
  • Gilla
  • Haha
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Närbyggt kök.
 
Ser fram emot ritning på köket, så vi har något att titta på medans det byggs (y)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.