711 980 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Jodå, men med liten klen motor kanske man drar sej för att bromsa då det tar tid att komma upp i hastighet.Dan_Johansson skrev:
Jag tror på 80-0 hastigt en gång i veckan på lågtrafikerad landsväg, det värmer bromsarna ordentligt och håller rosten borta, kompletterar något senare med en ordentlig handbromsning för att slita skivorna bak.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Har aldrig testat att "dra" handbromsen eftersom den är elektrisk... Det kanske vore kul... I värsta fall får man väl bara ett felmeddelande som säger att det inte är nån vidare ide att rycka kryckan i fart...
Har hitills lyckats undvika privat bil med elektrisk handbroms, jag förstår egentligen inte varför man inte har trumbroms bak på motorsvaga småbilar eller familjebilar, det är knappast nödvändigt med skivor bak i vardagstrafik och bilden på bromsskivan visar ju tydligt att det inte är så mycket kraft/vikt som stoppas ofta av den skivan.Dan_Johansson skrev:
Redigerat:
Amc pacerJonatan79 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.roadandtrack.com/car-culture/entertainment/news/a31073/waynes-world-amc-pacer/
Jag har hållit på och skruva med en förserie av 960.useless skrev:Jag hade en 740 årsmodell 1983. Det var en förseriebil hopplockad av diverse olika delar så det var ett helvete att hitta reservdelar. Jag var tvungen att byta kupéfläkt och då visade det sig att värmepaketet kom från 760 med AC (fast min var utan AC). Bromsar/hjulnav fram fanns aldrig på den officiella 700-serien över huvud taget, men kom till 240 runt 1988 ungefär. Med mera...
Väldigt mycket intressant lösningar på den framförallt i elsystemet. Ingenting stämde med kopplingsschemat. Drog ut en säkring ingenting hände allt fungerade ändå drog ut nästa säkring o halva bilen slutade fungera.
Tror inte det hade funkat här. Lägsta anbud vinner oftast vilket måste betyda ett snöblad per riktig vinter.L lbgu skrev:
Det är långtradare som står för den mesta "plogningen" efter saltet är framme.
I skåne måste de salta också pga den överjävliga svarthalkan som kommer väldigt ofta. Plus på dagen och sen minus så kvittar det om du har spikdäck.
Jag har aldrig varit på gotland. Men de tillfällen när vägen är som i ishallen fast glattare så kvittar det hur bra du kör, eller för den delen nästan står still.L lbgu skrev: