65 918 läst · 228 svar
66k läst
228 svar
Får firman debitera mig som kund för sin personals övertid?
Hej alla
Se rubriken. Blev fakturerad, inte jourtid efter 16, utan övertid...
Får firman ta ut det av mig som kund? Är det min sak om deras personal jobbat för mycket?
Frågade om det var jourtid, men han hävdar att det är övertid (och dyrare taxa)
Tack på förhand!
Se rubriken. Blev fakturerad, inte jourtid efter 16, utan övertid...
Får firman ta ut det av mig som kund? Är det min sak om deras personal jobbat för mycket?
Frågade om det var jourtid, men han hävdar att det är övertid (och dyrare taxa)
Tack på förhand!
De kom kl 13 och var klara 16. Efter 16 är det jourtid sa de. De avetablerade och packade bilen sedan och åkte 16:45 och kanske 30 minuter hem till firman så det sattes upp som 1,5 h, jag tolkar det som från 1600-1730Jarlingar skrev:
Min teori ...
hantverkaren la allt annat jobb åt sidan (mer krångel) och/eller redan hade jobbat klart för dagen
Men det kanske inte ska drabba dig , vet ej?
hantverkaren la allt annat jobb åt sidan (mer krångel) och/eller redan hade jobbat klart för dagen
Men det kanske inte ska drabba dig , vet ej?
Tänkte bara om man gör bort sig, att det är ett regelfel att betala personalens övertid. Jag har ju liksom inte något att göra med hur mycket de jobbat tidigare den dagen, veckan eller månaden.Papphammar666 skrev:
Däremot jourtid efter 16 är lättare att fatta
Det skall dock framgå redan vid första samtalet. Att ja vi kan komma. Men bara får att du är medveten så måste jag ta ut övertid då vi redan jobbat för mycket denna vecka. Annars är det arbetsgivarens post.Papphammar666 skrev:
Övertiden tycker jag du skall betala. Men vad är det i övrigt som är saltat?