Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?

  • Antal röster
    295
blackarrow blackarrow skrev:
Jag gillar studien som säger att ovaccinerade råkar ut för fler bilolyckor. Okänt varför studien gjordes, men kanske för att visa vaccinet skulle påverka hjärnan (och bilkörning) negativt (min spekulation) och så blev det tvärs om. :surprised:
72% ökad risk för bilolyckor för ovaccinerade enligt en studie i Toronto publicerad i American Medical Journal.

Både dr Moran och John Campbell har klipp på Youtube om studien. För de som inte litar på YouTube finns det även klipp Rumble.

John Campbell trorde först det var ett skämt. .YouTube
John Campbell är duktig, men han är inte någon forskare, han är sjuksköterska.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Jag gillar studien som säger att ovaccinerade råkar ut för fler bilolyckor. Okänt varför studien gjordes, men kanske för att visa vaccinet skulle påverka hjärnan (och bilkörning) negativt (min spekulation) och så blev det tvärs om. :surprised:
72% ökad risk för bilolyckor för ovaccinerade enligt en studie i Toronto publicerad i American Medical Journal.

Både dr Moran och John Campbell har klipp på Youtube om studien. För de som inte litar på YouTube finns det även klipp Rumble.

John Campbell trorde först det var ett skämt. .YouTube
Spännande resultat, kul att få höra om fler liknade. Hur många ovaccinerade resp. Vaccinerade som handlar på Gekås tex :)
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Jag gillar studien som säger att ovaccinerade råkar ut för fler bilolyckor. Okänt varför studien gjordes, men kanske för att visa vaccinet skulle påverka hjärnan (och bilkörning) negativt (min spekulation) och så blev det tvärs om. :surprised:
72% ökad risk för bilolyckor för ovaccinerade enligt en studie i Toronto publicerad i American Medical Journal.

Både dr Moran och John Campbell har klipp på Youtube om studien. För de som inte litar på YouTube finns det även klipp Rumble.

John Campbell trorde först det var ett skämt. .YouTube
Skall man vara allvarlig så tror jag det största sambandet mellan trafikolyckor och vaccinering är ålder. Yngre är mer benägna att råka ut för olyckor och äldre är oftare vaccinerade.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
John Campbell är duktig, men han är inte någon forskare, han är sjuksköterska.
Nja, visst, men doktorstitel är väl äkta även om han inte är läkare.då måste han väl forskat även om han inte är forskare, :rofl:
Han har pysslat med utbildning, skrivit böcker och är nu pensionär i "allmänhetens tjänst" med sin YouTube kanal. Jag brukar utelämna dr.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Spännande resultat, kul att få höra om fler liknade. Hur många ovaccinerade resp. Vaccinerade som handlar på Gekås tex :)
Eller hur stor andel av senaste årets nobelpristagare som är vaccinerade respektive ovaccinerade? :p
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Nja, visst, men doktorstitel är väl äkta även om han inte är läkare.då måste han väl forskat även om han inte är forskare, :rofl:
Han har pysslat med utbildning, skrivit böcker och är nu pensionär i "allmänhetens tjänst" med sin YouTube kanal. Jag brukar utelämna dr.
Han är doktor i pedagogik för utbildning av sjuksköterskor (kommer inte ihåg exakta titeln). Så för att vara tydlig, han är inte läkare.
 
K
pacman42 pacman42 skrev:
Han är doktor i pedagogik för utbildning av sjuksköterskor (kommer inte ihåg exakta titeln). Så för att vara tydlig, han är inte läkare.
En annan konstighet är att vaccinerade verkar dö eller få allvarliga biverkningar runt ovaccinerade. Hur kan detta komma sig?
 
  • Haha
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Tänkande pågår säkert till viss grad, men det brukar grunda sig i obildning i de flesta, men inte alla, fall. Tänkandet leder helt enkelt inte till något. Grundläggande fysik och matematik/statistik-kunskaper skulle göra att vi slapp det mesta tjafset om diverse konspirationsteorier och om logiskt tänkande kring orsakssamband var ett ämne i skolan skulle vi slippa resten.
Problemet är att statistik är svårt och vi människor har dålig intuitiv förståelse för statistik. Intelligensnivån, statistiskt sett, är ju normalfördelad med 100 som medelvärde. Dvs så har hälften av befolkningen lägre än 100. Då blir det också snabbt svårare att ta till sig statistik på en mer avancerad nivå. Mer utbildning inom statistik hade varit önskvärt i alla fall, men det löser inte problemet med att många helt enkelt inte klarar av det.
 
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Skall man vara allvarlig så tror jag det största sambandet mellan trafikolyckor och vaccinering är ålder. Yngre är mer benägna att råka ut för olyckor och äldre är oftare vaccinerade.
Full pott på det svaret. (y) Tror jag sett den förklaringen flimra förbi...men att man kunde fått motsatt resultat om man fått med fler riktigt gamla vaccinerade som är så gamla att de blir dåliga bilförare. :surprised:
Eller om man kikat på antalet vaccindoser.
 
R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Skolan har ju sin agenda. Tyvärr
Det är klart de har. I den ingår bl.a. att folk inte ska bli som dig. Ibland lyckas de tyvärr inte.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Han är doktor i pedagogik för utbildning av sjuksköterskor (kommer inte ihåg exakta titeln). Så för att vara tydlig, han är inte läkare.
Kollade på wikipedia och hans utbildning.
"He holds a diploma in nursing from the University of London, a BSc in biology from the Open University, an MSc in health science from the University of Lancaster, and a Ph.D. in nursing from the University of Bolton.[7] He received the Ph.D. for his work on developing methods of teaching via digital media such as online videos.[7]"
Sen kollar man revisionerna så ändras sidan ofta av någon anledning..... men han har nog dragit in en större summa reklampengar på sin YouTube-kanal.

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber)
 
  • Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
R RoAd skrev:
Det är klart de har. I den ingår bl.a. att folk inte ska bli som dig. Ibland lyckas de tyvärr inte.
Nej dom indoktrinerar barnen att inte ifrågasätta och vara kritiska
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Nej dom indoktrinerar barnen att inte ifrågasätta och vara kritiska
Jag trodde det var föräldrarna som ska uppfostra barnen ?
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag trodde det var föräldrarna som ska uppfostra barnen ?
Det hoppas jag dom gör
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag trodde det var föräldrarna som ska uppfostra barnen ?
Det var förr i tiden. Idag föder man dem, sen får de en padda i näven och så uppfostrar någon finnig youtuber dem till finfina medborgare. Mycket mer tidseffektivt och så slipper man ansvar om det går åt h-e.
 
  • Gilla
  • Haha
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.