Vi har byggt ett Lättbetonghus själva i Ungern, Jag har byggt och min fru har ritat huset.
funderar på att visa hela bygget från början till slut där vi är idag, vi har hållit på i lite mer än ett år.
Bottenplattan är på 170kvm i 2 plan.
funderar på att visa hela bygget från början till slut där vi är idag, vi har hållit på i lite mer än ett år.
Bottenplattan är på 170kvm i 2 plan.
Medlem
· Halland
· 4 095 inlägg
Ser fint ut. Hur dyrt är det att bygga hus i Ungern jämfört med i Sverige om man tar hänsyn till löneläget och skatter och andra omkostnader? Är hus bara för en liten del av befolkningen?V Viktorjansson skrev:
I alla fall kul att se ett lättbetongbygge, materialet brukar ju isolera bra och för en enfamiljbostad är hållfastheten ok.
Hej,
Att bo i hus hyfsat centralt i ungern är inte för alla direkt, samma som i sverige antar jag. En normal månadslön i Ungern är ca 9000kr
Vår tomt på 1100kvm kostade lite över 1 miljon sek och huset som det ser ut på bilden har kostat ca 2 miljoner sek i material.
Att bo i hus hyfsat centralt i ungern är inte för alla direkt, samma som i sverige antar jag. En normal månadslön i Ungern är ca 9000kr
Vår tomt på 1100kvm kostade lite över 1 miljon sek och huset som det ser ut på bilden har kostat ca 2 miljoner sek i material.
Här är 3d ritningarna
Tänkte försöka dela bilder från början till slut
Grundarbete
1a våningen
Vån 1
Vån 1
Vån 1
Vån 1
Magnus E K skrev:
Lättbetong slukar väldigt mycket ljud. vi valde att göra alla innerväggar i lättbetong också just för att det inte ska höras mellan rummen. Och ger en mer robust känsla.Magnus E K skrev:
Ungerska är väldigt svårt att lära sig. Jag har lärt mig mkt under dom 8 år vi bott där och klarar mig på den men min fru pratar flytande ungerska så hon sköter mkt med språket