713 454 läst · 11 036 svar
713k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Första Coilover settet jag klicka på står det "- Most components are made from 6061 aluminum with T6 for increased hardness -- the advantages include excellent strength, and aluminum helps keep the weight down"Isakare skrev:
Men coiloverkitt för ~2.000kr borde få folk att förstå vart kvalitén ligger
https://www.maxpeedingrods.com/category/coilovers.html
Köpte extraljus. Blev "bara" halogen men efter en massa diskuterande på bilforums och sånt så blev det ett kitt med 2x Hella FF500. Jag tror det räcker bra till Yarisen. Funderade på LED ramp först men blev lite avskräckt av vissa erfarenheter och att dom billigare har tendens att lysa upp vägen nära en lite för bra, så man blir självbländad och det blir jobbigt när man måste blända av till halvljus.
Nu får jag också samma färgton på alla lampor.
Hörde också mycket bra om biltemas lampor, så jag tror jag ska köpa 3x sådana till Mazdan.
Hörde också mycket bra om biltemas lampor, så jag tror jag ska köpa 3x sådana till Mazdan.
Ja, olika ljustemperatur blir inte bra.DennisCA skrev:Köpte extraljus. Blev "bara" halogen men efter en massa diskuterande på bilforums och sånt så blev det ett kitt med 2x Hella FF500. Jag tror det räcker bra till Yarisen. Funderade på LED ramp först men blev lite avskräckt av vissa erfarenheter och att dom billigare har tendens att lysa upp vägen nära en lite för bra, så man blir självbländad och det blir jobbigt när man måste blända av till halvljus.
[bild]
Biltemas de hade för typ 10 år sen med en blå krans, var riktigt bra, fick näst högsta betyg i en test.
Allvetare
· Östergötland
· 4 153 inlägg
Nu vet jag inte om du bara har erfarenhet av LED extraljus men det har skett en enorm utveckling av Full-LED strålkastare senaste åren. Vi hade förut en Mazda 6 från 2015 med LED för både halv- och heljus. Det var precis som du säger, väldigt taskig räckvidd.hsd skrev:
Men vi har nu en Mini Cooper från 2019 med deras LED-Matrix ljus som har något av det bästa helljus jag någonsin upplevt. Förutom att LED-Matrix funktionen funkar klockrent så är både räckvidd och bredd helt enorm.
En stor orsak jag söker en bil med bladfjädrar
Min systerson slog sönder ena framtanden när han skulle ta av en såndär spiralfjäder. Och han hade lånat ett verktyg för ändamålet men nåt gick fel ändå.
Min systerson slog sönder ena framtanden när han skulle ta av en såndär spiralfjäder. Och han hade lånat ett verktyg för ändamålet men nåt gick fel ändå.
Beror ju på om man har däck med rotationsriktning, eller inte.