Status
Inte öppen för fler kommentarer.
J jawen skrev:
Förjävligt är det enda ord jag känner!
Det har ju gått så långt att man KNAPPT ens kan påverka sin elkostnad längre!....Allt från politikerna är bara ett spel för att förändra "vårt" focus....medans dom knu..ar oss i brevlådan.

Corona & nu Ukraina kriget, energikriget, matkriget osv osv
Ja det är alldeles vansinnigt. Vi klarar oss bra, gör små ändringar endast och är inga slösare direkt med något.
Hoppas att det vänder snart, även om det lär ta något år.
 
F
M Matte Bygg skrev:
Jag har varit kandidat till Augustpriset flera gånger. Zlatan Ibrahimovic suktar efter priset men jag lovar att jag kommer få det innan han. Han kanske aldrig kommer få det, iallafall inte för det han skrivit/spökskrivit hittills.
Honom. Och generellt så får du fundera på sär skriv ning som verkar vara lite av ditt adelsmärke. Det ger inte ens godkänt betyg i högstadiesvenska, än mindre några Augustpris.
 
F
J jawen skrev:
Förjävligt är det enda ord jag känner!
Det har ju gått så långt att man KNAPPT ens kan påverka sin elkostnad längre!....Allt från politikerna är bara ett spel för att förändra "vårt" focus....medans dom knu..ar oss i brevlådan.

Corona & nu Ukraina kriget, energikriget, matkriget osv osv
Synd om dig. Mitt förslag är att du försöker få lite perspektiv och slutar gnälla.
 
Mina morgontankar går till de med timprisavtal som måste ladda elbilen när det inte blir ”billiga timmar” och måste då betala det höga timpriset för laddning och allt annat.

De med rörligt kommer få ett fin-flnt snitt även i november, så som de fick i oktober.

Cafét var grymt igår och sällskapet grymmare.
 
Fairlane
Du förstår väl ändå att snittpriset för den med timtaxa och normalfördelning blir ungefär samma som för den med rörligt utslaget på månaden?
 
  • Älska
djac
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du förstår väl ändå att snittpriset för den med timtaxa och normalfördelning blir ungefär samma som för den med rörligt utslaget på månaden?
Fel. Den med timpris betalar exakt det som elen kostar när den förbrukas.

Edit: Om den kostar 450 öre när timmisen laddar Biden så är det vad timmisen betalar. Om den kostar 5 öre när timmisen kokar kaffe så är det vad timmisen betalar.
 
Fairlane
M Matte Bygg skrev:
Fel. Den med timpris betalar exakt det som elen kostar när den förbrukas.

Edit: Om den kostar 450 öre när timmisen laddar Biden så är det vad timmisen betalar. Om den kostar 5 öre när timmisen kokar kaffe så är det vad timmisen betalar.
Vilken del av snittpris var det du inte förstod?
 
  • Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
Jag ber en morgonbön för MatteBygg och hans familj. Hoppas herren frälser dig och ger dig en möjlighet att leva och samverka med folket i landet på en nivå du klarar av. Amen!
 
  • Älska
djac
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag ber en morgonbön för MatteBygg och hans familj. Hoppas herren frälser dig och ger dig en möjlighet att leva och samverka med folket i landet på en nivå du klarar av. Amen!
Amen broder.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Vilken del av snittpris var det du inte förstod?
Förklara själv då.
 
  • Haha
Krux
  • Laddar…
K
M Matte Bygg skrev:
Förklara själv då.
Kan du inte ens förklara vilken del du inte förstod?
 
F
M Matte Bygg skrev:
Förklara själv då.
Gå tillbaka i tråden och läs nåt av de 50 inlägg som förklarar exakt det för dig på ett tydligt sätt. Jävla troll. Det finns olika typer av troll, det vanligaste är väl att helt välja att ignorera och inte svara på de inlägg som förklarar det korrekta läget, där är du med. Utöver det så brukar trollet presentera alternativ fakta, ofta med en aggressiv framhävning av sin egen kompetens inom området. Du är lite tvärt om, du förmedlar mer en bild av en toppspelare i ”begåvningsreserven” och som en av de starkare spelarna i att spika pall hos Samhall.

Det är ett mysterium varför ett troll som snackar så mycket skit som du gör inte blir permanent bannad men jag antar att det är en ekonomisk fråga när det kommer till antalet unika användare och reklamintäkter.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Gå tillbaka i tråden och läs nåt av de 50 inlägg som förklarar exakt det för dig på ett tydligt sätt. Jävla troll. Det finns olika typer av troll, det vanligaste är väl att helt välja att ignorera och inte svara på de inlägg som förklarar det korrekta läget, där är du med. Utöver det så brukar trollet presentera alternativ fakta, ofta med en aggressiv framhävning av sin egen kompetens inom området. Du är lite tvärt om, du förmedlar mer en bild av en toppspelare i ”begåvningsreserven” och som en av de starkare spelarna i att spika pall hos Samhall.

Det är ett mysterium varför ett troll som snackar så mycket skit som du gör inte blir permanent bannad men jag antar att det är en ekonomisk fråga när det kommer till antalet unika användare och reklamintäkter.
Håll dig till ämnet. Förklara timpris vs fast bättre än jag gjorde idag. Eller hänvisa till inlägg med svar så kan jag överväga att köpa förklaringen. Tillsvidare tycker jag att dus ska hålla dig till ämnet.
 
K Krux skrev:
Kan du inte ens förklara vilken del du inte förstod?
Skillnad mellan timpris och rörligt när priset är 450 resp 50 öre/kWh.
 
Fairlane
@Matte Bygg
Två fiktiva elkonsumenter:
Konsument 1 har rörligt pris och betalar 2 kr per kWh. Förbrukning under en månad 1000 kWh, ger en kostnad på 2000 kr för den månaden.

Konsument 2 har timpris och betalar ibland 4,50 kr/kWh och ibland 10 öre per kWh. Konsument 2 förbrukar också 1000 kWh samma månad och fördelas det på ungefär samma sätt som för konsument 1 kommer kostnaden bli 2000 kr den månaden, eller i snitt 2 kr/kWh.

Nu får du förklara varför du tycker så synd om konsument 2.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.