Status
Inte öppen för fler kommentarer.
M Matte Bygg skrev:
Jag fick kompispris som avsåg enbart panelerna. 44 st.
Ja vi kan ju inte ha en seriös diskussion. Då ingår alltså inget jobb.
 
R Rkarlsson skrev:
Ja vi kan ju inte ha en seriös diskussion. Då ingår alltså inget jobb.
Jo, de ska upp på taket. Det ska göras av en annan firma som tar ca 15 lakan. 2 man 2 dagar.
 
Fairlane
M Matte Bygg skrev:
Jag fick kompispris som avsåg enbart panelerna. 44 st.
Förstår du varför folk är skeptiska till allt du klämmer ur sig?
Nu är det endast 44 paneler. Innan var det 40 paneler, innan det 44 igen. Sen glömde du visst momsen.

Det hela började med följande inlägg från dig

M Matte Bygg skrev:
Ska vänta med solpaneler tror jag. Firmorna jag snackat med skulle ha mellan 80-88,0000:- för 44 solpaneler inkl.montering men jag vill inte betala mer än 50,000:- så jag väntar tills det blir sämre tider för panelfirmorna så att de behöver jaga mig istället. Då kommer jag pruta mer.
Inkl montering...
 
Fairlane Fairlane skrev:
Förstår du varför folk är skeptiska till allt du klämmer ur sig?
Nu är det endast 44 paneler. Innan var det 40 paneler, innan det 44 igen. Sen glömde du visst momsen.

Det hela började med följande inlägg från dig


Inkl montering...
Fairlane Fairlane skrev:
Förstår du varför folk är skeptiska till allt du klämmer ur sig?
Nu är det endast 44 paneler. Innan var det 40 paneler, innan det 44 igen. Sen glömde du visst momsen.

Det hela började med följande inlägg från dig


Inkl montering...
50.000:- avsåg montering som jag inte ville betala, så jag får ta in 2 lirare som får 15 tusen för montering.
 
Fairlane
M Matte Bygg skrev:
50.000:- avsåg montering som jag inte ville betala, så jag får ta in 2 lirare som får 15 tusen för montering.
Ok, en gång till då:
"Firmorna jag snackat med skulle ha mellan 80-88,0000:- för 44 solpaneler inkl.montering"

Nu säger du 40 paneler för det priset, plus moms, utan montering....

Är det inte enklaste om du bara laddar upp offerten så kan vi alla lösa vad som ingår och inte och vad det kostar? Du kan ju täcka över namnet på din kompis.
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Jo, de ska upp på taket. Det ska göras av en annan firma som tar ca 15 lakan. 2 man 2 dagar.
Vissa offerterna så kan vi ta en seriös diskussion. Innan bevis ljuger du endast.
 
F
M Matte Bygg skrev:
Jag fick kompispris som avsåg enbart panelerna. 44 st.
Först var det allt för 80-88000kr. Sen när du insåg att du trollat lite för hårt så var det +moms, sen sänktes det från 44 till 40 paneler. Sen frågade jag dig om effekten och svaret då var ”mer än din fjuttiga”, naturligtvis för att du inte kan ett skit och inte kan trolla fram nåt lämpligt. Och nu så var det plötsligt 44 paneler ingen men bara panelerna och troligtvis då levererade på pall.

Så lilla gubben, lägg på 40-45000kr till, plus kostnad för montering så är du väl hemma sen skulle jag tro.
 
F
R Rkarlsson skrev:
Ja vi kan ju inte ha en seriös diskussion. Då ingår alltså inget jobb.
och tydligen inte kablar, takfäste, kopplingar, genomföringar, växelriktare, föranmälan mm……. Ett jävla lustigt troll den där gubben.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Ok, en gång till då:
"Firmorna jag snackat med skulle ha mellan 80-88,0000:- för 44 solpaneler inkl.montering"

Nu säger du 40 paneler för det priset, plus moms, utan montering....

Är det inte enklaste om du bara laddar upp offerten så kan vi alla lösa vad som ingår och inte och vad det kostar? Du kan ju täcka över namnet på din kompis.
Har inte fått offerten skriftligt från Telge Energi ännu. När jag har den så smäller jag upp den här och fri för alla att beskåda och ladda ner. Tålamod min vän.
 
F fsn skrev:
Först var det allt för 80-88000kr. Sen när du insåg att du trollat lite för hårt så var det +moms, sen sänktes det från 44 till 40 paneler. Sen frågade jag dig om effekten och svaret då var ”mer än din fjuttiga”, naturligtvis för att du inte kan ett skit och inte kan trolla fram nåt lämpligt. Och nu så var det plötsligt 44 paneler ingen men bara panelerna och troligtvis då levererade på pall.

Så lilla gubben, lägg på 40-45000kr till, plus kostnad för montering så är du väl hemma sen skulle jag tro.

Du har rätt där. Har varit lite otydlig. Men jag är ingen elektriker utan byggexpert så jag kan inget om effekt men han sa att det är optimalt för mig och det senaste inom branschen.

Notera att jag och ett par grannpojkar kommer hjälpas åt under de 2 dagar montering sker. De pluggar bygg respektive elprogrammet och därav kommer proffsmontörerna endast debitera 15 tusen. Annars hade det kostat det 5-dubbla.
 
F
M Matte Bygg skrev:
Du har rätt där. Har varit lite otydlig. Men jag är ingen elektriker utan byggexpert så jag kan inget om effekt men han sa att det är optimalt för mig och det senaste inom branschen.

Notera att jag och ett par grannpojkar kommer hjälpas åt under de 2 dagar montering sker. De pluggar bygg respektive elprogrammet och därav kommer proffsmontörerna endast debitera 15 tusen. Annars hade det kostat det 5-dubbla.
vad är du byggexpert inom för område?

hade du läst på om solceller så hade du vetat att man behöver mer än paneler. Det borde nån som kan bygg också kunna. Min spontana inställning är att du snackar en massa skit.
 
F fsn skrev:
vad är du byggexpert inom för område?

hade du läst på om solceller så hade du vetat att man behöver mer än paneler. Det borde nån som kan bygg också kunna. Min spontana inställning är att du snackar en massa skit.
Konstruktions ingenjör inom segmentet bro och hotell samt högre byggnader >130 m
 
F
M Matte Bygg skrev:
Konstruktions ingenjör inom segmentet bro och hotell samt högre byggnader >130 m
Påminn mig om att hålla mig borta från hotell och högre byggnader i framtiden. Jag hoppas ni har kritisk granskning.
 
F fsn skrev:
Påminn mig om att hålla mig borta från hotell och högre byggnader i framtiden. Jag hoppas ni har kritisk granskning.
Känner du till Karlatornet i GBG (245 m)
Isåfall bordet du veta mitt expertområde. Jag har lagt det projektet bakom mig när jag var klar och bröt kontakten med min mpngårige vän Ola. Han hade ”trollat” och haussat för mycket på Avanzas forum.
 
R
Jag känner att vi sakta börjar närma oss denna sköna "snubben"


Underhållande tråd, men jag tycker nog att moderatorerna borde ta tag i situationen om de strävar efter ett seriöst forum.
 
  • Haha
Rkarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.