59 704 läst · 250 svar
60k läst
250 svar
Eletrikerns påslag på kabel
Utan semester ...TheCardinal skrev:
Men då alla arbetsgivare måste ge sina anställda semester så blir aldrig de debiterbara timmarna mer än ca 1900 timmar.
Men de flesta har typ 5 veckor semester samt en del röda dagar (i kollektivavtal). så det landar i att ofta blir det ca 1850 arbetstimmar per anställd och år.
Mitt tips är att du kanske bara borde försöka vara lite vanligt mänsklig.TheCardinal skrev:
Jag har ju t.o.m gett dig rätt till viss del i uträkningen. Dina 420/timme är inte alls tokiga, fast de täcker nog aningen mer än bara den rena lönen, men trots allt kostnader som induceras av den anställde.
ps, ser aldrig på TV, vad ska jag göra då?
Mikael_L skrev:Utan semester ...
Men då alla arbetsgivare måste ge sina anställda semester så blir aldrig de debiterbara timmarna mer än ca 1900 timmar.
Men de flesta har typ 5 veckor semester samt en del röda dagar (i kollektivavtal). så det landar i att ofta blir det ca 1850 arbetstimmar per anställd och år.
Mitt tips är att du kanske bara borde försöka vara lite vanligt mänsklig.
Jag har ju t.o.m gett dig rätt till viss del i uträkningen. Dina 420/timme är inte alls tokiga, fast de täcker nog aningen mer än bara den rena lönen, men trots allt kostnader som induceras av den anställde.
beräkningen är bara kostnad för en anställd.
Totala kostnaden som du behöver fakturera är högre men den baseras på fasta kostnader och vad du förväntar dig i vinst.
Års arbetstid är 2080 Timmar,
El Branchen räknar med att du kan fakturera kunder 1600 tim per år och anställd.
Skillnaden mellan 1600 och 2080 är dels semester, skjukskrivning och annat.
Pluggat Projekt Ekonomi så det var så vi fick lära oss att räkna.
En anställd kostar lön * 1,6 per månad. Det täcker inte in överiga kostnader som du behöver beräkna ditt tim pris på. Men det är något annat än det denna tråden handlar om.
ps, ser aldrig på TV, vad ska jag göra då?
De kostar typ 4,8kr/st. Om man köper 50st på elbutik. Så 9,2kr det normala påslaget på 100%.