7 799 052 läst · 38 174 svar
7799k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Inte humor.Snigla skrev:
Hur mycket kemikalier går det för 1kilo bomull
Förstår du inte att du skämmer ut dig själv?mnils skrev:Det är inte viktigt om man kan eller inte, det viktiga är om man identifierar sig som en som kan amma, att den stackars ungen kommer svälta ihjäl när pappan skall amma den är inte viktigt.
Och så illustrerar man tokerierna med två färgade föräldrar och en arab som vårdpersonal, full SJW pott!
Eller egentligen väldigt rasistiskt och nedlåtande då tydligen inte vita håller på med sådant trams.
Gå ut på stan och ställ dig på valfri plats. Rotera 360 grader och lägg märke till hur många vita lyckliga kärnfamiljer du ser på posters och dyl. Ta sedan hundra slumpmässigt valda filmer (från västvärlden) och räkna hur många lyckliga vita cis-människor du kan se där.
Och sen bölar du som en tonåring som aldrig lämnat din mammas källare så fort du ser någonting annat. Tro det eller ej men vi har mörkhyade personer i Sverige, ganska många till och med. Så varför skulle de inte får vara med på en poster som denna?
Känner du för att ytterligare lite erfarenhet från den verkliga världen så kan du traska in på ett sjukhus. Chansen är stor att du ser en stor andel invandrare som arbetar där. Utan invandrare skulle den svenska vården kollapsa på riktigt.
Men men, man ska hålla sig till topic har jag hört och då jag kanske var lite väl brysk får jag väl lägga in några skämt som du kanske gillar.
Om de personer som jobbar där inte bott här så skulle andra jobbat där.T Trunk skrev:Förstår du inte att du skämmer ut dig själv?
Gå ut på stan och ställ dig på valfri plats. Rotera 360 grader och lägg märke till hur många vita lyckliga kärnfamiljer du ser på posters och dyl. Ta sedan hundra slumpmässigt valda filmer (från västvärlden) och räkna hur många lyckliga vita cis-människor du kan se där.
Och sen bölar du som en tonåring som aldrig lämnat din mammas källare så fort du ser någonting annat. Tro det eller ej men vi har mörkhyade personer i Sverige, ganska många till och med. Så varför skulle de inte får vara med på en poster som denna?
Känner du för att ytterligare lite erfarenhet från den verkliga världen så kan du traska in på ett sjukhus. Chansen är stor att du ser en stor andel invandrare som arbetar där. Utan invandrare skulle den svenska vården kollapsa på riktigt.
Men men, man ska hålla sig till topic har jag hört och då jag kanske var lite väl brysk får jag väl lägga in några skämt som du kanske gillar.
[bild]
[bild]
[bild]
Allvetare
· Västra götaland
· 9 124 inlägg
Nej, faktiskt inte. (om du menar i formen av "tagit deras plats" och inte att vi skulle befunnit oss i en parallell tidslinje där allting är annorlunda) Hade de inte varit där hade personalbristen inom vården varit ännu större.D Daniel 109 skrev:
För ett kilo bly då?
Ja, du kan se det som en parallell tidslinje. Plockar du bort en massa folk blir ju inte luckorna automatiskt fyllda.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 124 inlägg
Ja, det fanns ju sedan tidigare. Det var inte så länge sedan den hypotetiska delningen av tidslinjerna. Vi skulle klarat av även den tidslinjen, men en del av oss hade gjort andra saker.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Om vi bortser från att det politiska så är det ändå lite roligt hur lång tid han funderar på svaret, nästan så man hör kugghjulen mala där inne. För den som har ont om tid så ställs frågan vid 1:20.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/arvoden-norrtalje
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/arvoden-norrtalje
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder