118 142 läst · 363 svar
118k läst
363 svar
Elektriker som debiterar för batteriåtgång i ficklampa
Be ts redovisa istället om han har en post "förbrukningsmaterial/ övrigt/ diverse etc"
Om posten finns med då har ts ett litet case.
Men om posten lyser med sin frånvaro tycker jag detta är helt korrekt. Varför skall de va gratis ? Finns ingen anledning.
Elektrikern ser ut att va helt ärlig. De är såhär man tjänar pengar.
Men om posten lyser med sin frånvaro tycker jag detta är helt korrekt. Varför skall de va gratis ? Finns ingen anledning.
De är ingen som sagt att de skall vara gratis, de är väll bara enklare för alla om vissa saker inkluderas i debiteringen för arbetstiden så som slitage på arbetskläder. Blir ju lite svårt att anlita på löpande räkning annars och uppskatta en kostnad om de sen tillkommer slitage på skor, tång, knäskydd….,,,V Villaägarenr1 skrev:Be ts redovisa istället om han har en post "förbrukningsmaterial/ övrigt/ diverse etc"
Produkter som diskuteras: "knäskydd"
Knäskydd
Knäskydd är essentiella för yrkesverksamma som arbetar på knäna för att undvika allvarliga knäskador över tid. Våra knäskydd ger effektiv stötdämpning och skydd för knäna och är designade för komfort och hållbarhet.
Läs mer
Medlem
· Södermanland
· 573 inlägg
Skulle jag försöka mig på något liknande så skulle jag få sparken direkt, av koncernchefen !
Med vänlig hälsning
Elajomannen i Nyköping.
Med vänlig hälsning
Elajomannen i Nyköping.
Alltså min erfarenhet av elektriker senaste 6 åren är att pannlampa är överkurs... Har då fått låna ut en arbetslampa varenda gång jag haft en elektriker här... (Tre olika firmor) men det är klart jag fick ingen faktura på pannlampeförbrukning.
Hur fan räknar man ut hur mycket slitage på handskar man har på en arbetsdag och hur fan gitter man ens specificera det på en faktura?
Jag antar att räkningen kom via mail och inte som en pappersfaktura i postlådan? Annars hade väl poster för ett A4, ett kuvert, porto och en kuvert- och frimärksslickningsavgift läggas till.
Jag antar att räkningen kom via mail och inte som en pappersfaktura i postlådan? Annars hade väl poster för ett A4, ett kuvert, porto och en kuvert- och frimärksslickningsavgift läggas till.
Jag hade inte klarat det utan att recensera företaget på Google m.m.H Hank_Ö skrev:Fick en faktura häromdagen som jag funderade på att posta i humor-tråden.
Det är en elektriker som debiterat för sitt jobb, inget billigt jobb heller. (men ingen invändning, arbetskostnaden var han tydlig med från början)
På slutet har han lagt till 33% förbrukning av 4st batterier och 20% slitage på sina arbetshandskar.
Är det här kutym? Jag kunde knappt tro mina ögon.
[bild]
Det är så klart en skitsumma som jag inte kommer bråka om. Men jag ville kolla hur många som tycker det här är normalt?
Nä, att TS klagar kan jag iallafall inte utläsa någonstans. Han frågar hur många som tycker att detta är normalt på en faktura. Och det är det inte många som verkar tycka. Inklusive jag. Vad tycker du själv i frågan?E EyEr0n skrev:
Fick TS behålla batterierna efter avslutat arbete? Annars går ju hans batterier til nästa kund....