118 018 läst · 363 svar
118k läst
363 svar
Elektriker som debiterar för batteriåtgång i ficklampa
Fick en faktura häromdagen som jag funderade på att posta i humor-tråden.
Det är en elektriker som debiterat för sitt jobb, inget billigt jobb heller. (men ingen invändning, arbetskostnaden var han tydlig med från början)
På slutet har han lagt till 33% förbrukning av 4st batterier och 20% slitage på sina arbetshandskar.
Är det här kutym? Jag kunde knappt tro mina ögon.
Det är så klart en skitsumma som jag inte kommer bråka om. Men jag ville kolla hur många som tycker det här är normalt?
Det är en elektriker som debiterat för sitt jobb, inget billigt jobb heller. (men ingen invändning, arbetskostnaden var han tydlig med från början)
På slutet har han lagt till 33% förbrukning av 4st batterier och 20% slitage på sina arbetshandskar.
Det är så klart en skitsumma som jag inte kommer bråka om. Men jag ville kolla hur många som tycker det här är normalt?
Medlem
· Sverige
· 5 222 inlägg
Detta är nog bland det konstigaste jag någonsin sett. Får denna person fortsätta på sin märkliga resa i aktuell bransch så lär väl nästa kund få se debitering för kalsongslitage, bredbandsförbrukning och dylikt… nej det är skäms och skamvrå på detta.
Tja, jag har aldrig sätt nått liknande och skulle kontaktat ansvarig på firman per mejl för att få förklaring till faktura posterna skriftligt,stryker de då inte de tveksamma posterna hoppas jag att du publicerar svarsmejlet och fakturan med hela firmanamnet och orgnr här.H Hank_Ö skrev:Fick en faktura häromdagen som jag funderade på att posta i humor-tråden.
[bild]
Hur kom han fram till siffrorna? Mätte han batterierna när han började jobbet?H Hank_Ö skrev:Fick en faktura häromdagen som jag funderade på att posta i humor-tråden.
[bild]
Normalt sätter man upp sådant som förbrukning.