richardtenggren
Nu har jag -2500 varianten, men underbar till trall och spånskivor också! :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Valet stod mellan Hilti eller Festool. Ville ha en idag och hiltibutiken är ju inte öppen på lördagar så valet vart svart å grönt.
Vad är det för butik som säljer svartgrönt som har öppet på en lördag? Den har jag saknat många gånger.
(Nu bor jag för all del en bra bit ifrån dig, men kan ändå vara intressant)
 
Jag fick idag hem mitt första köp från byggahusshop. Snabbt levererat, så nu är jag reda för advent. :)
 
richardtenggren
P pyro skrev:
Vad är det för butik som säljer svartgrönt som har öppet på en lördag? Den har jag saknat många gånger.
(Nu bor jag för all del en bra bit ifrån dig, men kan ändå vara intressant)
Vår lokala XL-bygg (C24 Bygg) och Färgton(Nordsjö design) säljer Festool på lördagar här i alla fall ;)
 
  • Gilla
pyro
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Får ju hoppas du inte är klar när du väl köper den :)
Nu tog bilden hemma hos mig så funderade inte speciellt länge ;)

P pyro skrev:
Vad är det för butik som säljer svartgrönt som har öppet på en lördag? Den har jag saknat många gånger.
(Nu bor jag för all del en bra bit ifrån dig, men kan ändå vara intressant)
I detta fall byggole i Nacka. Köper morgonfrallan där så fick bli en spontanare när man såg att det även ingick ett batteri. (Som kommer på måndag då jag ville ha ett litet)
 
  • Gilla
pyro
  • Laddar…
P pyro skrev:
Vad är det för butik som säljer svartgrönt som har öppet på en lördag? Den har jag saknat många gånger.
(Nu bor jag för all del en bra bit ifrån dig, men kan ändå vara intressant)
Beijer har väl öppet ett par timmar på lördagar?
 
  • Gilla
pyro
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Beijer har väl öppet ett par timmar på lördagar?
Sant! De hade jag glömt. Problemet sist var nog faktiskt att de inte hade vad jag behövde på lager. De har ett rätt begränsat sortiment. Det samma gäller flügger som också har en del produkter.
 
P Prodigys skrev:
Beijer har väl öppet ett par timmar på lördagar?
Det beror i så fall på var, här har de nummer lördagsstängt och även börjat stänga tidigare vardagar.
K- bygg här säljer nog svartgrönt och har öppet lördagar, annars är det lite tunt (även på återförsäljare) Uppsala maskin och verktyg och optimera har väl, kanske även bygma, men dessa har stängt lördag och söndag.

Caparol har ju festool förresten och öppet lördagar numer, dock utbud efter måla/spackla.
 
Höghus Höghus skrev:
Hur kollar jag om det är gänga eller B16-fäste på chucken?
Ja när jag kollade ordentligt så fanns ju svaret där ...
Dåligt ögonmått har jag också. MK3 och inte MK2.

/Höghus

Närbild av graverad märkning "3/B16" på metallföremål med textil bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Höghus Höghus skrev:
Ja när jag kollade ordentligt så fanns ju svaret där ...
Dåligt ögonmått har jag också. MK3 och inte MK2.

/Höghus

[bild]
Är det mk3 som passar för dig? Annars kan jag köpa den till min ;)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Är det mk3 som passar för dig? Annars kan jag köpa den till min ;)
Ska kolla nästa gång jag är i stugan där borrmaskinen står.

/Höghus
 
Inte idag, men i fredags…

Suktat efter en skruvautomat ett tag och kunde inte motstå när festool kör kampanj, det följer med ett batteri till utvalda nakenmaskiner.
3695 ex moms på lokala Derome
 
  • Ny skruvautomat från Festool i öppnad förpackning med extra batteri, modell DWC 18.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Köpte samma igår. En mycket trevlig maskin. Väntar dock på det lilla batteriet som skulle komma imorgon .
 
Transporthjälp!
I går slog jag till på fyra tryckluftsknektar. Efter samtal med säljaren fick jag mitt antagande bekräftat att de kom från en skrotad limtriangel. Priset var rätt och är de i hyfsat skick kan jag bygga en dörrpress av dem.

Nu till hjälpbehovet...
Knektarna finns i Ljusdal. Närmare bestämt i Tallåsen. Jag är i söderförort till hufvudstaden. Snickeriet ligger i Länna/Skogås.

Så nu undrar jag om någon Byggahusare så där händelsevis råkar ha vägarna förbi Tallåsen och har något ärende senare i hufvudstaden och kan tänka sig att buda ner fyra tryckluftsknektar.

Mvh Findus
 
findus42 findus42 skrev:
Transporthjälp!
I går slog jag till på fyra tryckluftsknektar. Efter samtal med säljaren fick jag mitt antagande bekräftat att de kom från en skrotad limtriangel. Priset var rätt och är de i hyfsat skick kan jag bygga en dörrpress av dem.

Nu till hjälpbehovet...
Knektarna finns i Ljusdal. Närmare bestämt i Tallåsen. Jag är i söderförort till hufvudstaden. Snickeriet ligger i Länna/Skogås.

Så nu undrar jag om någon Byggahusare så där händelsevis råkar ha vägarna förbi Tallåsen och har något ärende senare i hufvudstaden och kan tänka sig att buda ner fyra tryckluftsknektar.

Mvh Findus

Kan du få dom till Hudik eller Sundsvall så är det lätt för mig att få dom till Länna. Hur långa är dom?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.