817 319 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Sorry, brusade upp.V vanpire skrev:
Men du har ruskigt fel i dina insinuationer, pga att jag känner min kropp så är jag frisk numera, men sjukdomen finns där och om jag börjar leva som vården vill så kommer sjukdomen tillbaka som ett brev på posten, hihi då är det väl ingen risk numera
Harpgear, som jag skrev tidigare. Om man som du och jag tänker själv och kommer fram till slutsatser som inte går hand i hand med Fhm, Läkemedelverket, Svt, Expressen, BirgitS statistik m.m.
Då går det inte att föra en vettig diskussion på denna site. Eftersom så många här är så indoktrinerade och fast i sin egen värld som dom inte vågar gå utanför. Det är så skrämmande för dom att kanske våga inse att det dom har blivit matade med så länge kanske inte stämmer.
Så länge dessa människor är fast där kan du och jag aldrig ha en vettig dialog med dom.
Stackars människor[/QUOTE]
Då går det inte att föra en vettig diskussion på denna site. Eftersom så många här är så indoktrinerade och fast i sin egen värld som dom inte vågar gå utanför. Det är så skrämmande för dom att kanske våga inse att det dom har blivit matade med så länge kanske inte stämmer.
Så länge dessa människor är fast där kan du och jag aldrig ha en vettig dialog med dom.
Stackars människor[/QUOTE]
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 972 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 972 inlägg
Är du medveten om att det mesta du skriver går att säga till dig också.Blodsoppen skrev:Harpgear, som jag skrev tidigare. Om man som du och jag tänker själv och kommer fram till slutsatser som inte går hand i hand med Fhm, Läkemedelverket, Svt, Expressen, BirgitS statistik m.m.
Stackars människor
Det är bara att byta ut namnen på myndigheter och media till de ställen där du hämtar din information. För mig verkar du vara väldigt indoktrinerad och du tänker verkligen inte själv så det går inte att ha en vettig dialog med dig. Det är synd om dig.
Problemet är just att ni "tänker själva" helt utan att ha kompetens för att göra det. Vi andra här som du kallar "indoktrinerade" hittar mycket riktigt inte på saker själva utan stödjer vår åsikt på den massiva forskning som finns i ämnet.Blodsoppen skrev:Harpgear, som jag skrev tidigare. Om man som du och jag tänker själv och kommer fram till slutsatser som inte går hand i hand med Fhm, Läkemedelverket, Svt, Expressen, BirgitS statistik m.m.
Stackars människor
Jag har ställt denna fråga tidigare (kanske inte just till dig) men tror aldrig jag fått ett svar på den: Vad får dig att tro att du vet bättre än den samlade vetenskapliga forskningen i ämnet? Vilket spetskompetens besitter du som gör att vi ska lyssna på dina "åsikter" istället för vetenskapen?
Finns det fler ämnen än virus- och vaccin-forskning där du anser dig veta bättre än expertisen?
Vem är du att avgöra om jag besitter kompetens att tänka själva, eller ejR RoAd skrev:Problemet är just att ni "tänker själva" helt utan att ha kompetens för att göra det. Vi andra här som du kallar "indoktrinerade" hittar mycket riktigt inte på saker själva utan stödjer vår åsikt på den massiva forskning som finns i ämnet.
Jag har ställt denna fråga tidigare (kanske inte just till dig) men tror aldrig jag fått ett svar på den: Vad får dig att tro att du vet bättre än den samlade vetenskapliga forskningen i ämnet? Vilket spetskompetens besitter du som gör att vi ska lyssna på dina "åsikter" istället för vetenskapen?
Finns det fler ämnen än virus- och vaccin-forskning där du anser dig veta bättre än expertisen?
Det känns ganska lätt att avgöraBlodsoppen skrev:
Kan du (med handen på hjärtat) hävda att du har grundlig utbildning i relevanta ämnen? Varför har det i.s.f. inte framkommit tidigare i tråden?
EDIT: Äh, kom just på att det är du som inte ens läser vetenskapliga rapporter utan "lyssnar på poddar". Så då fick vi väl svaret på den frågan.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Att tänka själv tror jag alla kan, men det betyder ju inte alltid att det blir bra.Blodsoppen skrev:
Det finns folk som tänker själva och kommer fram till att säkerhetsbälte är dumt och de tänker minsann inte lyssna på den samlade forskningen eftersom de kan tänka själva. Håller du med dem?
Känner inte att jag behöver eller orkar bemöta era inlägg, då det inte kommer leda till något.R RoAd skrev:Det känns ganska lätt att avgöra
Kan du (med handen på hjärtat) hävda att du har grundlig utbildning i relevanta ämnen? Varför har det i.s.f. inte framkommit tidigare i tråden?
EDIT: Äh, kom just på att det är du som inte ens läser vetenskapliga rapporter utan "lyssnar på poddar". Så då fick vi väl svaret på den frågan.
Vad tror du att dom identifierat här om virus nu inte finns? :H Harpgear skrev:
https://lakartidningen.se/aktuellt/...oppsvatten-bra-markor-for-att-folja-pandemin/
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Om man inte tror att virus existerar så är den logiska slutsatsen att virussjukdomar inte heller existerar, vilket förstås vore väldigt trevligt.
Hejdå: HIV, Ebola, Hepatit (flera sorter), herpes, influensa, mässling, polio, påssjuka, rabies, röda hund, TBE, vattkoppor etc
Hejdå: HIV, Ebola, Hepatit (flera sorter), herpes, influensa, mässling, polio, påssjuka, rabies, röda hund, TBE, vattkoppor etc
Fairlane skrev:
Fairlane skrev:
[/QUOTEBlodsoppen skrev:Harpgear, som jag skrev tidigare. Om man som du och jag tänker själv och kommer fram till slutsatser som inte går hand i hand med Fhm, Läkemedelverket, Svt, Expressen, BirgitS statistik m.m.
Stackars människor
Nu tänke du nog inte så bra, kanske till och med lite otur när du tänke? Om du leker lite med tanken (som sagt, jag påstår inte att virus ej existerar) men om det skulle vara så så beror dessa sjukdomar på något annat. Hur svårt kan det vara att tänka ut ur boxen?
Ja, det är lätt att påstå saker tills man måste motivera dem på något konkret sätt.Blodsoppen skrev:
Om jag inte kan argumentera för vad jag påstår brukar jag fundera på om det inte kan vara så enkelt att jag har fel.
Jag känner inte att det är någon idé att gå in i djupare diskussion. Då oavsett vad jag lägger fram så vet jag efter att följt denna maratontråd. Att ni aldrig kommet att köpa något som inte passar in i er bubbla. Därför lägger jag inte tid eller ork på det.