712 204 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Jaha, fick bra att veta att nedre spindelleder börjat glappa på RAMen. "C-frame" press / kulkopplingspress man hittar "lokalt" på nätet ser bra små ut.
Nått någon har erfarenhet utav? Jag har alltid använt golvstående press för detta, men känns som det är dags för ett nytt verktyg.
Kikat på denna, känns som den kommer duga även för annat. Men för $400 borde man ju få nått ok även här hemma
https://www.summitracing.com/parts/otc-8031
Annars kan man ju handla stor lös och köpa till ett adapterkitt för ~$200
https://www.summitracing.com/parts/apt-78100
Adapterkitt
https://www.summitracing.com/parts/apt-7868
Bild från en likadan framvagn som min
Nått någon har erfarenhet utav? Jag har alltid använt golvstående press för detta, men känns som det är dags för ett nytt verktyg.
Kikat på denna, känns som den kommer duga även för annat. Men för $400 borde man ju få nått ok även här hemma
https://www.summitracing.com/parts/otc-8031
Annars kan man ju handla stor lös och köpa till ett adapterkitt för ~$200
https://www.summitracing.com/parts/apt-78100
Adapterkitt
https://www.summitracing.com/parts/apt-7868
Bild från en likadan framvagn som min
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade en tämligen väl använd Pontiac Trans Sport -92 för 10-15 år sedan, den hade smörjnipplar på spindellederna. Damaskerna hängde i trasor, men nipplarna fick fett med 2-300 mils mellanrum så de klarade sig.
Dumt. Med håller ju en led hur länge som helst om man smörjer ibland.Tokslut skrev:
Kompis fick nerslag på en Mitsubishi Galant, bärarm med led kostade över 2000:- och han behövde 4st.
Jag borrade hål o gängade i nipplar o smorde. Den gick genom besiktningen flera år efter det, vi smorde före varje gång.
Mitt minne säger att början på 2000-talet var det inte många kvar, min första Avalanche en 2002a hade bara styrlederna nipplar kvarFotografen skrev:
Ja har leden nipple så får den glappa har de sagt på SBP. Om det är sant eller inte vet jag ej.Isakare skrev:
Jag åker gärna i en säker bil! Är inte ute efter att lura igenom bilenK Keld skrev:
Blir så jävla dyrt i slutändan (googla 2 bilder lite fort bara)
Är Gruffe så dyr numera? http://grufmanbil.se/Tokslut skrev:Jaha, fick bra att veta att nedre spindelleder börjat glappa på RAMen. "C-frame" press / kulkopplingspress man hittar "lokalt" på nätet ser bra små ut.
Nått någon har erfarenhet utav? Jag har alltid använt golvstående press för detta, men känns som det är dags för ett nytt verktyg.
Kikat på denna, känns som den kommer duga även för annat. Men för $400 borde man ju få nått ok även här hemma
[länk]
[bild]
Annars kan man ju handla stor lös och köpa till ett adapterkitt för ~$200
[länk]
[bild]
Adapterkitt
[länk]
[bild]
Bild från en likadan framvagn som min
[bild]
Idag blev pickupen bes och klar i 2 år till. För 2 år sen var bakbromsarna exakt lika , nu var det lite skillnad men godkänt . får spåna vidare på det . Har haft den i 10 år nu så det kanske vore roligt att testa en annan pickup.