38 510 läst · 683 svar
39k läst
683 svar
Valsedelbåset
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 814 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 814 inlägg
Vi får hoppas att man gör en rejäl analys av hur det fungerat så man kan göra bättre nästa gång. Överlag verkar det som att de som röstat på platser där det finns flera skärmar där man kan plocka valsedlar tycker det fått hyfsat fort, medan de som liksom mig hade en plats att hämta valsedlar och 4 skärmar att rösta såg en tydlig flaskhals. Om fyra år (eller vid eventuellt nyval) kan de då flyta smidigare.
Rekorderliga Morgonposten kan bara konstatera att "På fuskfronten intet nytt"
Passa också på att läsa deras val-rapportering, vissa inlägg är riktigt kul! Speciellt Josefin Skans har en sällsynt vass penna... Ni hittar artikeln här: https://morgonposten.se/2022/09/11/val-2022-vem-gar-framat-vem-gar-bakat-och-aker/
Passa också på att läsa deras val-rapportering, vissa inlägg är riktigt kul! Speciellt Josefin Skans har en sällsynt vass penna... Ni hittar artikeln här: https://morgonposten.se/2022/09/11/val-2022-vem-gar-framat-vem-gar-bakat-och-aker/
Vilka får inte rösta i alla val?BirgitS skrev:
Det kändes uppenbart att han snokade efter logotypen på mina sedlar då han luta sig in och tittade åt det hållet.
Jag tog i vanlig ordning några extra lappar, men jag måste ändå tycka att upplägget med dolda valsedelbås tappar effekt när kuvertutdelarpersonen ska snoka runt. Varför inte kuverten kunde ligga i valbåsen förstår jag inte heller.
Alla som bor i Sverige och inte är svenska medborgare. De kan få rösta i kommun- och regionval, men inte i riksdagsvalet, beroende på nationalitet och hur länge de varit folkbokförda i Sverige.Unikt namn skrev:Vilka får inte rösta i alla val?
Det kändes uppenbart att han snokade efter logotypen på mina sedlar då han luta sig in och tittade åt det hållet.
Jag tog i vanlig ordning några extra lappar, men jag måste ändå tycka att upplägget med dolda valsedelbås tappar effekt när kuvertutdelarpersonen ska snoka runt. Varför inte kuverten kunde ligga i valbåsen förstår jag inte heller.
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 679 inlägg
Tre år ska man väl ha bott i Sverige, eller vara EU-medborgare, för att få alls få rösta.D Drömtroll skrev:
Om vi nu ska höja folks kunskaper till högstadienivå.
Ja ingen gör väl klassresa åt andra hållet.AndersMalmgren skrev:
Möjligen några som revolterar mot föräldrarna och röstar längst till vänster. Sedan finns det några få väldigt rika kommunister som röstar av ideologiska skäl och inte gör att maximera sina egna bidrag. Men de kanske bor innanför tullarna i första hand, nära kulturutbudet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
De flesta av dem blir moderater till slut när de blir företagare eller högavlönade anställda. De enda som är sossar är de extremrika för sossarna är i sängen med kapitalet.P Pin skrev:Ja ingen gör väl klassresa åt andra hållet.
Möjligen några som revolterar mot föräldrarna och röstar längst till vänster. Sedan finns det några få väldigt rika kommunister som röstar av ideologiska skäl och inte gör att maximera sina egna bidrag. Men de kanske bor innanför tullarna i första hand, nära kulturutbudet.
De skattar ihjäl småföretagare med de skulle aldrig röra börsbolagens ägare
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 613 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland