1 051 758 läst · 12 700 svar
1052k läst
12,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ibland får man ju titta i kylskåpet också.. om katten smitit in när man öppnat! De vet precis när det öppnas "roliga" dörrar..MariaiÖstergötland skrev:
Det hade pappa med och Nisse kunde bli väldigtttttttt lång för att kika in om dörren öppnades hahaMariaiÖstergötland skrev:
Vi å andra sidan har kylskåp i fullhöjd, från golvet.. (fast längst ner är det ju lådor) men även om han sällan får vara inne/där.. så har jag varit på väg att råka stänga dörren på honom flera ggr haha
Till slut hade vi som princip att en skulle hålla katten i famnen innan en maskin ( disk/ tvätt/ torktumlare) startades så vi var säkra på att ingen katt fanns där inne...Snigla skrev:
Här med...Alfredo skrev:
Vi har ett dörrstopp under en dörr i källaren för att katterna ej ska bryta sig in i rummet. Imorse låg dörrstoppet bredvid sovande Zorro i soffan i vardagsrummet istället....
Renoverare
· Stockholm
· 18 329 inlägg
Ja verkligen läskigt - jag klarar nästan inte att tänka på det men en bekant till mig orsakade sin katts död genom ett obevakat ögonblick i tvättstugan. Så hemma hos oss är regeln att har man börjat fylla en maskin avslutar man jobbet utan avbrott eller så stänger man luckan.
AndersMalmgren skrev:
Dörren står aldrig öppen utom när vi tömmer/fyller.Alfredo skrev:
Kan säga att jag först fick plocka bort Zorro som var påväg in i diskmaskin, för stt därefter försöka skjuta in korgen och upptäckte att det tog stopp... för där stod Yoda.
Det händer frekvent att katterna smiter in i köksskåp/lådor - oftast märks det när man försöker stänga.
Brukar för övrigt kontrollera diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare innan vi kör igång dem.
Renoverare
· Stockholm
· 18 329 inlägg
Vår katt har inte visat intresse för det. Men kollar noga ändå eller iallafall tvättmaskin. Kör alltid diskmaskin överfullJ Jonobe skrev:Dörren står aldrig öppen utom när vi tömmer/fyller.
Kan säga att jag först fick plocka bort Zorro som var påväg in i diskmaskin, för stt därefter försöka skjuta in korgen och upptäckte att det tog stopp... för där stod Yoda.
Det händer frekvent att katterna smiter in i köksskåp/lådor - oftast märks det när man försöker stänga.
Brukar för övrigt kontrollera diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare innan vi kör igång dem.