MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
I köket har vi ett walk-in-skafferi, vilket katten älskar att smita in i så fort dörren öppnas. Han har blivit instängd x antal ggr, eftersom han alltid springer in ljudlöst bakom ryggen på en. Idag hittade han en kattong att provsitta i. :crysmile:[bild]
Ibland får man ju titta i kylskåpet också.. om katten smitit in när man öppnat! De vet precis när det öppnas "roliga" dörrar..

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Ibland får man ju titta i kylskåpet också.. om katten smitit in när man öppnat! De vet precis när det öppnas "roliga" dörrar..
Vi har bara en halv kyl och så äventyrlig är inte vår lille kisse. :crysmile:

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vi har bara en halv kyl och så äventyrlig är inte vår lille kisse. :crysmile:
Det hade pappa med och Nisse kunde bli väldigtttttttt lång för att kika in om dörren öppnades haha

Vi å andra sidan har kylskåp i fullhöjd, från golvet.. (fast längst ner är det ju lådor) men även om han sällan får vara inne/där.. så har jag varit på väg att råka stänga dörren på honom flera ggr haha

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Ibland får man ju titta i kylskåpet också.
En av våra har visat stort intresse för diskmaskinen. :surprised::rolleyes:.

• Wow
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Haha, en kompis hittade sin sovande i tvättmaskinen,. :p (säkert samma princip med tex luckan till diskmaskinen.. om det nu inte är maten på skitig disk som lockar?!)

Ny sorts leksak jag köpte på Apotea av alla ställen. Jätterolig tills han drog i den (det är elastiskt snöre) så den sprätte tillbaka med full fart, han blev livrädd. :crysmile: Men efter en stunds iakttagande har han börjat putta lite försiktigt på den igen.
[video]
En britt ju <3

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Haha, en kompis hittade sin sovande i tvättmaskinen,. :p (säkert samma princip med tex luckan till diskmaskinen.. om det nu inte är maten på skitig disk som lockar?!)
Till slut hade vi som princip att en skulle hålla katten i famnen innan en maskin ( disk/ tvätt/ torktumlare) startades så vi var säkra på att ingen katt fanns där inne...

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Här med...

Vi har ett dörrstopp under en dörr i källaren för att katterna ej ska bryta sig in i rummet. Imorse låg dörrstoppet bredvid sovande Zorro i soffan i vardagsrummet istället....

• Katt gömmer sig bland disk i öppen diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Per Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Här med...

Vi har ett dörrstopp under en dörr i källaren för att katterna ej ska bryta sig in i rummet. Imorse låg dörrstoppet bredvid sovande Zorro i soffan i vardagsrummet istället....
Läskigt om man kör en disk utan att kolla!

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Just i den där bilden är nog Zorro placerad så att korgen inte går att skjuta in men visst finns det i alla fall en teoretisk risk för en olycka. Kanske en anledning till att jag alltid vill ha belysning inuti diskmaskinen. :)

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Ja verkligen läskigt - jag klarar nästan inte att tänka på det men en bekant till mig orsakade sin katts död genom ett obevakat ögonblick i tvättstugan. Så hemma hos oss är regeln att har man börjat fylla en maskin avslutar man jobbet utan avbrott eller så stänger man luckan.

• Ledsen
dicliff och 5 till
  • Laddar…
J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Alfredo Alfredo skrev:
Just i den där bilden är nog Zorro placerad så att korgen inte går att skjuta in men visst finns det i alla fall en teoretisk risk för en olycka. Kanske en anledning till att jag alltid vill ha belysning inuti diskmaskinen. :)
Dörren står aldrig öppen utom när vi tömmer/fyller.

Kan säga att jag först fick plocka bort Zorro som var påväg in i diskmaskin, för stt därefter försöka skjuta in korgen och upptäckte att det tog stopp... för där stod Yoda.

Det händer frekvent att katterna smiter in i köksskåp/lådor - oftast märks det när man försöker stänga.

Brukar för övrigt kontrollera diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare innan vi kör igång dem.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 5 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Dörren står aldrig öppen utom när vi tömmer/fyller.

Kan säga att jag först fick plocka bort Zorro som var påväg in i diskmaskin, för stt därefter försöka skjuta in korgen och upptäckte att det tog stopp... för där stod Yoda.

Det händer frekvent att katterna smiter in i köksskåp/lådor - oftast märks det när man försöker stänga.

Brukar för övrigt kontrollera diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare innan vi kör igång dem.
Vår katt har inte visat intresse för det. Men kollar noga ändå eller iallafall tvättmaskin. Kör alltid diskmaskin överfull :crysmile:

• Gilla
  • Haha
dicliff och 5 till
  • Laddar…
De är alltid gulliga, men ibland är de extra gulliga. :love: En sömnig grå katt som kramar sin tass och vilar på en fluffig matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
Per Eskilsson och 21 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.