121 144 läst · 2 131 svar
121k läst
2,1k svar
Är det värt pengarna att vara med i facket?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vi pratade inte om när man var nykter/onykter utan hur snabbt ett glas vin förbränns och det tar i regel 2-2,5 timmar enligt systembolaget själva. Hur du kan få det till att du är nykter på 30 min vet jag inte för det är inte samma sak.AndersMalmgren skrev:
Det finns de som kan dricka 3 glas vin på lunchen och framstå som nyktra för det, men deras kroppar förbränner ändå alkoholen i samma takt som din och min.
Då får du nog hoppas att de alkade inte tyckte det var värt pengarna att vara med i facket. Det är de mest svårsparkade anställda man kan hitta. Facket försvarar dessa med näbbar och klor. Har viss insyn i hur deras chefer har fått agera som en slags förälder/barnvakt åt vuxna personer och ringa och väcka dom på morgnarna och se till att få dom till jobbet varje dag. De var omöjliga att göra sig av med och hade bara rättigheter. Facket tyckte inte det var märkligt alls.Nissens skrev:
Så tröttsamt att läsa denna avundsjuka mot vår ostronsörplande vän.
Renoverare
· Stockholm
· 18 384 inlägg
Att vara nykter betyder inte 0 promille. Du har alltid alkohol i kroppen. Att vara nykter i Sverige är 0.2 promille. Dricker du ett glas vin under lunchen kan du köra bil efter det samt utföra ditt jobb. Du kan utföra ditt jobb lite bättre för du är så sjukt nöjd med tillvaron efter en bra lunch. Om något borde vi höja gränsen för att räknas som nykter till 0.3 eller 0.4M mlb88 skrev:Vi pratade inte om när man var nykter/onykter utan hur snabbt ett glas vin förbränns och det tar i regel 2-2,5 timmar enligt systembolaget själva. Hur du kan få det till att du är nykter på 30 min vet jag inte för det är inte samma sak.
Det finns de som kan dricka 3 glas vin på lunchen och framstå som nyktra för det, men deras kroppar förbränner ändå alkoholen i samma takt som din och min.
Haha, hur många glas drack du på lunchen eller?AndersMalmgren skrev:Att vara nykter betyder inte 0 promille. Du har alltid alkohol i kroppen. Att vara nykter i Sverige är 0.2 promille. Dricker du ett glas vin under lunchen kan du köra bil efter det samt utföra ditt jobb. Du kan utföra ditt jobb lite bättre för du är så sjukt nöjd med tillvaron efter en bra lunch. Om något borde vi höja gränsen för att räknas som nykter till 0.3 eller 0.4
Läs mitt inlägg igen är du snäll. Diskussionen var inte kring när man är nykter utan att du påstod dig förbränna ett glas vin på 30 min.
Renoverare
· Stockholm
· 18 384 inlägg
Ja det gör jag ju. Ner till 0.2 som är laglig gräns.M mlb88 skrev:
Idag vart det mer än vanligt, 3 glas. Men då bjuder jag kunden på en timme.
Hur fungerar du på jobbet kan man ju fråga sig, när du aldrig kan ha fel.AndersMalmgren skrev:
Är det därför du fick bli konsult och sitta hemma, för att ingen orkade med dig?
Renoverare
· Stockholm
· 18 384 inlägg
Alltså, jag vet allt om det. Det var därför jag skrev att om en medarbetare luktar alkohol på jobbet så blir det ett samtal, medan en konsult avslutas asap.J Jocke Best skrev:Då får du nog hoppas att de alkade inte tyckte det var värt pengarna att vara med i facket. Det är de mest svårsparkade anställda man kan hitta. Facket försvarar dessa med näbbar och klor. Har viss insyn i hur deras chefer har fått agera som en slags förälder/barnvakt åt vuxna personer och ringa och väcka dom på morgnarna och se till att få dom till jobbet varje dag. De var omöjliga att göra sig av med och hade bara rättigheter. Facket tyckte inte det var märkligt alls.
Så tröttsamt att läsa denna avundsjuka mot vår ostronsörplande vän.
Alkoholism är en sjukdom, och vår vän Adde verkar vara i förnekelsefasen. Först var det ett glas vin, nu var det tre. I verkligheten går det väl minst fyra, alltså en flaska.
Det är därför facket strider för de som har problem med alkohol, det är en sjukdom, och den kan botas i många fall, men det kostar om den är långt framskriden.
Adde @AndersMalmgren verkar inte ha någon kännedom om vad personalansvar innebär, och vilken problematik som kan finnas i det. Han är nog helt enkelt en vän av alkoholdrycker och tar sig en flaska på lunchen, cyklar hem (i tron att det är lagligt) och nyktrar till i sin ensamhet på pojkrummet framåt eftermiddagen.
Tar sig sedan en middagslur och en stänkare framåt kvällen.
Själv skall jag till Asien ett par veckor nu för att träffa kunder och samarbetspartners. Det lär bli en och annan middag med tillbehör. Men inte en droppe alkohol på dagtid. Det finns inte.
Ändå sörjer du att du inte har hans liv, erkännNissens skrev:Alltså, jag vet allt om det. Det var därför jag skrev att om en medarbetare luktar alkohol på jobbet så blir det ett samtal, medan en konsult avslutas asap.
Alkoholism är en sjukdom, och vår vän Adde verkar vara i förnekelsefasen. Först var det ett glas vin, nu var det tre. I verkligheten går det väl minst fyra, alltså en flaska.
Det är därför facket strider för de som har problem med alkohol, det är en sjukdom, och den kan botas i många fall, men det kostar om den är långt framskriden.
Adde verkar inte ha någon kännedom om vad personalansvar innebär, och vilken problematik som kan finnas i det. Han är nog helt enkelt en vän av alkoholdrycker och tar sig en flaska på lunchen, cyklar hem (i tron att det är lagligt) och nyktrar till i sin ensamhet på pojkrummet framåt eftermiddagen. Tar sig en middagslur och en stänkare framåt kvällen.
Renoverare
· Stockholm
· 18 384 inlägg
Nissens skrev:Alltså, jag vet allt om det. Det var därför jag skrev att om en medarbetare luktar alkohol på jobbet så blir det ett samtal, medan en konsult avslutas asap.
Adde @AndersMalmgren verkar inte ha någon kännedom om vad personalansvar innebär, och vilken problematik som kan finnas i det. Han är nog helt enkelt en vän av alkoholdrycker och tar sig en flaska på lunchen, cyklar hem (i tron att det är lagligt) och nyktrar till i sin ensamhet på pojkrummet framåt eftermiddagen. Tar sig en middagslur och en stänkare framåt kvällen.
Jag jobbar ditt stolpskott
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har ett bättre liv än vad han verkar ha. Sitter inte och knackar programvara på datorn ute i kunders lokaler, har betydligt större affärer än att jaga konsultuppdrag. Skall precis iväg på en intressant affärsresa. Många timmars resande, men det är det värt.J Jocke Best skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 384 inlägg
Resa i jobbet. Jo det är ju definitionen av livskvalitet. Alla mina vänner som reser i jobbet tyckte det var häftigt när de var 30, en polare levde som filmen Up in the air. Nu är han 42 och hatar det. Jag drar på någon utvecklar konferens utomlands 2 gånger per år. Det är lagom. Ska till en i Palma i Oktober. Blir mer mat och dryck än föreläsningar kan jag sägaNissens skrev:
Så typiskt ni, jante/woke.
Ni ser verkligen rött när "vi" livsnjutare spenderar våra pengar på att bli glada och lyckliga med b.la. mat och dryck. Det finns inget som ger er mer klåda än glada lyckliga människor med mer pengar än medelsvensson. Alla ska ha lika jävligt. Där man max får "skryta" med en "kall" på altanen efter en gräsklippning.
Ni ser verkligen rött när "vi" livsnjutare spenderar våra pengar på att bli glada och lyckliga med b.la. mat och dryck. Det finns inget som ger er mer klåda än glada lyckliga människor med mer pengar än medelsvensson. Alla ska ha lika jävligt. Där man max får "skryta" med en "kall" på altanen efter en gräsklippning.
Det beror på vilken nivå man jobbar på. Själv har jag vänner för livet jorden runt.AndersMalmgren skrev:Resa i jobbet. Jo det är ju definitionen av livskvalitet. Alla mina vänner som reser i jobbet tyckte det var häftigt när de var 30, en polare levde som filmen Up in the air. Nu är han 42 och hatar det. Jag drar på någon utvecklar konferens utomlands 2 gånger per år. Det är lagom. Ska till en i Palma i Oktober. Blir mer mat och dryck än föreläsningar kan jag säga
Själva resandet är inte fördelen precis som jag skrev.
Det är mötet med människor och att lära känna andra kulturer och uppleva nya platser som ger något. Är man en introvert kodknackare så passar det nog bättre att göra något annat.
Renoverare
· Stockholm
· 18 384 inlägg
Lilla gubben jag har vänner precis runt hela jorden. Varit i alla världsdelar förutom Oceania. Jag gör det bara inte i jobbet.Nissens skrev:Det beror på vilken nivå man jobbar på. Själv har jag vänner för livet jorden runt.
Själva resandet är inte fördelen precis som jag skrev.
Det är mötet med människor och att lära känna andra kulturer och uppleva nya platser som ger något. Är man en introvert kodknackare så passar det nog bättre att göra något annat.
Edit: men det är kul du gillar det.