Status
Inte öppen för fler kommentarer.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu är det metadiskussion. Det förbränns under den gräns där det är märkbart samt du får köra bil. Självklart tar det en stund till för den sista 0.1 promille lämna blodet.

Hur fungerar ni på jobbet om man måste förklara varenda grej i detalj?
Vi pratade inte om när man var nykter/onykter utan hur snabbt ett glas vin förbränns och det tar i regel 2-2,5 timmar enligt systembolaget själva. Hur du kan få det till att du är nykter på 30 min vet jag inte för det är inte samma sak.

Det finns de som kan dricka 3 glas vin på lunchen och framstå som nyktra för det, men deras kroppar förbränner ändå alkoholen i samma takt som din och min.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Man fungerar garanterat bättre utan alkohol i alla fall.

Om mina medarbetare hade kommit och luktat alkohol under arbetsdagen så hade det blivit ett samtal. Mest för att det är en tydlig varningssignal att man inte kan vara utan alkohol ens en arbetsdag.

En konsult hade inte blivit långvarig.
Då får du nog hoppas att de alkade inte tyckte det var värt pengarna att vara med i facket. Det är de mest svårsparkade anställda man kan hitta. Facket försvarar dessa med näbbar och klor. Har viss insyn i hur deras chefer har fått agera som en slags förälder/barnvakt åt vuxna personer och ringa och väcka dom på morgnarna och se till att få dom till jobbet varje dag. De var omöjliga att göra sig av med och hade bara rättigheter. Facket tyckte inte det var märkligt alls.
Så tröttsamt att läsa denna avundsjuka mot vår ostronsörplande vän.
 
  • Älska
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
M mlb88 skrev:
Vi pratade inte om när man var nykter/onykter utan hur snabbt ett glas vin förbränns och det tar i regel 2-2,5 timmar enligt systembolaget själva. Hur du kan få det till att du är nykter på 30 min vet jag inte för det är inte samma sak.

Det finns de som kan dricka 3 glas vin på lunchen och framstå som nyktra för det, men deras kroppar förbränner ändå alkoholen i samma takt som din och min.
Att vara nykter betyder inte 0 promille. Du har alltid alkohol i kroppen. Att vara nykter i Sverige är 0.2 promille. Dricker du ett glas vin under lunchen kan du köra bil efter det samt utföra ditt jobb. Du kan utföra ditt jobb lite bättre för du är så sjukt nöjd med tillvaron efter en bra lunch. Om något borde vi höja gränsen för att räknas som nykter till 0.3 eller 0.4
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att vara nykter betyder inte 0 promille. Du har alltid alkohol i kroppen. Att vara nykter i Sverige är 0.2 promille. Dricker du ett glas vin under lunchen kan du köra bil efter det samt utföra ditt jobb. Du kan utföra ditt jobb lite bättre för du är så sjukt nöjd med tillvaron efter en bra lunch. Om något borde vi höja gränsen för att räknas som nykter till 0.3 eller 0.4
Haha, hur många glas drack du på lunchen eller?

Läs mitt inlägg igen är du snäll. Diskussionen var inte kring när man är nykter utan att du påstod dig förbränna ett glas vin på 30 min.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
M mlb88 skrev:
Haha, hur många glas drack du på lunchen eller?

Läs mitt inlägg igen är du snäll. Diskussionen var inte kring när man är nykter utan att du påstod dig förbränna ett glas vin på 30 min.
Ja det gör jag ju. Ner till 0.2 som är laglig gräns.

Idag vart det mer än vanligt, 3 glas. Men då bjuder jag kunden på en timme.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja det gör jag ju. Ner till 0.2 som är laglig gräns.

Idag vart det mer än vanligt, 3 glas. Men då bjuder jag kunden på en timme.
Hur fungerar du på jobbet kan man ju fråga sig, när du aldrig kan ha fel.

Är det därför du fick bli konsult och sitta hemma, för att ingen orkade med dig?
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
M mlb88 skrev:
Hur fungerar du på jobbet kan man ju fråga sig, när du aldrig kan ha fel.

Är det därför du fick bli konsult och sitta hemma, för att ingen orkade med dig?
Självklart kan jag ha fel. Men man måste också se till att hålla svagtänkande i styr. Annars går det inte underhålla koden
 
Nissens
J Jocke Best skrev:
Då får du nog hoppas att de alkade inte tyckte det var värt pengarna att vara med i facket. Det är de mest svårsparkade anställda man kan hitta. Facket försvarar dessa med näbbar och klor. Har viss insyn i hur deras chefer har fått agera som en slags förälder/barnvakt åt vuxna personer och ringa och väcka dom på morgnarna och se till att få dom till jobbet varje dag. De var omöjliga att göra sig av med och hade bara rättigheter. Facket tyckte inte det var märkligt alls.
Så tröttsamt att läsa denna avundsjuka mot vår ostronsörplande vän.
Alltså, jag vet allt om det. Det var därför jag skrev att om en medarbetare luktar alkohol på jobbet så blir det ett samtal, medan en konsult avslutas asap.

Alkoholism är en sjukdom, och vår vän Adde verkar vara i förnekelsefasen. Först var det ett glas vin, nu var det tre. I verkligheten går det väl minst fyra, alltså en flaska.

Det är därför facket strider för de som har problem med alkohol, det är en sjukdom, och den kan botas i många fall, men det kostar om den är långt framskriden.

Adde @AndersMalmgren verkar inte ha någon kännedom om vad personalansvar innebär, och vilken problematik som kan finnas i det. Han är nog helt enkelt en vän av alkoholdrycker och tar sig en flaska på lunchen, cyklar hem (i tron att det är lagligt) och nyktrar till i sin ensamhet på pojkrummet framåt eftermiddagen.

Tar sig sedan en middagslur och en stänkare framåt kvällen. :)

Själv skall jag till Asien ett par veckor nu för att träffa kunder och samarbetspartners. Det lär bli en och annan middag med tillbehör. Men inte en droppe alkohol på dagtid. Det finns inte.
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Alltså, jag vet allt om det. Det var därför jag skrev att om en medarbetare luktar alkohol på jobbet så blir det ett samtal, medan en konsult avslutas asap.

Alkoholism är en sjukdom, och vår vän Adde verkar vara i förnekelsefasen. Först var det ett glas vin, nu var det tre. I verkligheten går det väl minst fyra, alltså en flaska.

Det är därför facket strider för de som har problem med alkohol, det är en sjukdom, och den kan botas i många fall, men det kostar om den är långt framskriden.

Adde verkar inte ha någon kännedom om vad personalansvar innebär, och vilken problematik som kan finnas i det. Han är nog helt enkelt en vän av alkoholdrycker och tar sig en flaska på lunchen, cyklar hem (i tron att det är lagligt) och nyktrar till i sin ensamhet på pojkrummet framåt eftermiddagen. Tar sig en middagslur och en stänkare framåt kvällen. :)
Ändå sörjer du att du inte har hans liv, erkänn :rofl:
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Alltså, jag vet allt om det. Det var därför jag skrev att om en medarbetare luktar alkohol på jobbet så blir det ett samtal, medan en konsult avslutas asap.

Alkoholism är en sjukdom, och vår vän Adde verkar vara i förnekelsefasen. Först var det ett glas vin, nu var det tre. I verkligheten går det väl minst fyra, alltså en flaska.

Det är därför facket strider för de som har problem med alkohol, det är en sjukdom, och den kan botas i många fall, men det kostar om den är långt framskriden.

Adde @AndersMalmgren verkar inte ha någon kännedom om vad personalansvar innebär, och vilken problematik som kan finnas i det. Han är nog helt enkelt en vän av alkoholdrycker och tar sig en flaska på lunchen, cyklar hem (i tron att det är lagligt) och nyktrar till i sin ensamhet på pojkrummet framåt eftermiddagen. Tar sig en middagslur och en stänkare framåt kvällen. :)

Jag jobbar ditt stolpskott

Skärmdump av ett programkodsfönster och ett webbforum om byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nissens
J Jocke Best skrev:
Ändå sörjer du att du inte har hans liv, erkänn :rofl:
Jag har ett bättre liv än vad han verkar ha. Sitter inte och knackar programvara på datorn ute i kunders lokaler, har betydligt större affärer än att jaga konsultuppdrag. Skall precis iväg på en intressant affärsresa. Många timmars resande, men det är det värt.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har ett bättre liv än vad han verkar ha. Sitter inte och knackar programvara på datorn ute i kunders lokaler, har betydligt större affärer än att jaga konsultuppdrag. Skall precis iväg på en intressant affärsresa. Många timmars resande, men det är det värt.
Resa i jobbet. Jo det är ju definitionen av livskvalitet. Alla mina vänner som reser i jobbet tyckte det var häftigt när de var 30, en polare levde som filmen Up in the air. Nu är han 42 och hatar det. Jag drar på någon utvecklar konferens utomlands 2 gånger per år. Det är lagom. Ska till en i Palma i Oktober. Blir mer mat och dryck än föreläsningar kan jag säga
 
Så typiskt ni, jante/woke.
Ni ser verkligen rött när "vi" livsnjutare spenderar våra pengar på att bli glada och lyckliga med b.la. mat och dryck. Det finns inget som ger er mer klåda än glada lyckliga människor med mer pengar än medelsvensson. Alla ska ha lika jävligt. Där man max får "skryta" med en "kall" på altanen efter en gräsklippning.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Resa i jobbet. Jo det är ju definitionen av livskvalitet. Alla mina vänner som reser i jobbet tyckte det var häftigt när de var 30, en polare levde som filmen Up in the air. Nu är han 42 och hatar det. Jag drar på någon utvecklar konferens utomlands 2 gånger per år. Det är lagom. Ska till en i Palma i Oktober. Blir mer mat och dryck än föreläsningar kan jag säga
Det beror på vilken nivå man jobbar på. Själv har jag vänner för livet jorden runt.
Själva resandet är inte fördelen precis som jag skrev.

Det är mötet med människor och att lära känna andra kulturer och uppleva nya platser som ger något. Är man en introvert kodknackare så passar det nog bättre att göra något annat. :)
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det beror på vilken nivå man jobbar på. Själv har jag vänner för livet jorden runt.
Själva resandet är inte fördelen precis som jag skrev.

Det är mötet med människor och att lära känna andra kulturer och uppleva nya platser som ger något. Är man en introvert kodknackare så passar det nog bättre att göra något annat. :)
Lilla gubben jag har vänner precis runt hela jorden. Varit i alla världsdelar förutom Oceania. Jag gör det bara inte i jobbet.

Edit: men det är kul du gillar det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.