Stickan56
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det får nog dröja ett tag, för jag har fått ett måndagsexemplar som piper hela tiden och hittar reglar där de inte finns. Går inte ens att lägga mot en bit papper utan att den hittar metall. :thinking:
På de flesta väggar är dessa regelsökare ganska värdelösa.
Möjligen kan det fungera om det bara är en uppreglad gipsvägg.

Stickan
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
På de flesta väggar är dessa regelsökare ganska värdelösa.
Möjligen kan det fungera om det bara är en uppreglad gipsvägg.

Stickan
Funkade inte ens då. Det är helt klart fel på den.
 
Rickard.
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Funkade inte ens då. Det är helt klart fel på den.
Har du läst instruktionerna?
Dom har väl lite olika kalibreringsmetoder som man måste göra rätt för att funka. Min måste jag starta hållandes mot väggen långt ifrån någon regel eller rör.
 
ullberg
Några småprylar blev det idag, börjar få lite Wera overload här hemma - men finns ju alltid en båt och ett landställe man kan fylla!

Wera skruvmejslar och bits, inklusive en bitshållare och en mässingslinjal, på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
BlueX och 9 till
  • Laddar…
Har haft lång semester (och har några dagar kvar än) så jag har knappt varit inne här, tyvärr.
Inte köpt så mycket, men i veckan blev det dessa iaf. Nyinköpta Makita verktyg, en cyklonadapter och en sladdlös excenterslipmaskin i sina förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förra veckan kom min nya högtryckstvätt från Kränzle. Och och vilken kvalitetsskillnad det är mot min gamla från Nilfisk.
 
  • Gilla
BlueX och 9 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Har haft lång semester (och har några dagar kvar än) så jag har knappt varit inne här, tyvärr.
Inte köpt så mycket, men i veckan blev det dessa iaf. [bild]
Förra veckan kom min nya högtryckstvätt från Kränzle. Och och vilken kvalitetsskillnad det är mot min gamla från Nilfisk.
Återkom gärna med dina intryck av cyklonen. Jag har sneglat på den ett tag men hittills avstått köp då jag tycker att den är i dyraste laget. (Men på det här forumet vet vi ju att såna tankar kan övervinnas... :D)
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 2 till
  • Laddar…
LoweW
Inte ett verktyg i sig men ett ”fodral”. Har länge letat efter ett slimmat fodral till min Leatherman Wave+ som man kan ha horisontellt och har plats för pocket clipet om det skulle behövas.

Trots att det är 3D-printat känns det ändå som bra kvalité :D(y)
 
  • Ett hopfällt Leatherman Wave+ multiverktyg placerat i ett svart, horisontellt 3D-printat fodral på en brun arbetsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Leatherman Wave+ multiverktyg i ett svart 3D-printat, horisontellt fodral med plats för pocket clip.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Leatherman Wave+ multiverktyg i ett 3D-printat horisontellt fodral fastsatt vid bältet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Blueprint och 10 till
  • Laddar…
Jag lovar, sista gången på gubbloppisen (jag ljuger).

Ny sits till grävaren 300
En låda lödtenn 100
En låda mässingsbeslag 300
Stor skiftnyckel 100 (inte så billigt)
Resten (bl.a. blandade småtvingar, långa borr, spänningsagg, montage and, svetstång, stora fasta nycklar, sprillans Fiskars blomstersax), 300
Ny sits till grävare inplastad i bakluckan på en bil, bredvid verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilens bagageutrymme fullt med verktyg: tänger, skruvmejslar, nycklar, borr, och lådor med beslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En låda fylld med nya mässingsbeslag och byggbeslag med prismärken på i en blå behållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En låda fylld med rullar av lödtenn omgivna av gula plastdetaljer, bredvid diverse verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Jag lovar, sista gången på gubbloppisen (jag ljuger).

Ny sits till grävaren 300
En låda lödtenn 100
En låda mässingsbeslag 300
Stor skiftnyckel 100 (inte så billigt)
Resten (bl.a. blandade småtvingar, långa borr, spänningsagg, montage and, svetstång, stora fasta nycklar, sprillans Fiskars blomstersax), 300
[bild] [bild] [bild] [bild]
Men dra åt hela, en ny stol för en trehundring! Vilket fynd!
 
F Fluxor skrev:
Men dra åt hela, en ny stol för en trehundring! Vilket fynd!
Jo den var jag rätt nöjd med. Den har stått där ett tag, och jag frågade för ett tag sen vad han skulle ha. Då var priset 1000, vilket jag såg som lite mycket för en rent kosmetisk uppgradering av grävaren. Men nu var det han som sålde på mig den, så då blev det billigare :D
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
K
jonmo jonmo skrev:
Jag lovar, sista gången på gubbloppisen (jag ljuger).

Ny sits till grävaren 300
En låda lödtenn 100
En låda mässingsbeslag 300
Stor skiftnyckel 100 (inte så billigt)
Resten (bl.a. blandade småtvingar, långa borr, spänningsagg, montage and, svetstång, stora fasta nycklar, sprillans Fiskars blomstersax), 300
[bild] [bild] [bild] [bild]
Vart ligger denna gubbloppis?
 
K kniv skrev:
Vart ligger denna gubbloppis?
ett mörkt parkerings garage
 
  • Haha
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Vart ligger denna gubbloppis?
Åt Mälardalen till.
 
K
jonmo jonmo skrev:
Åt Mälardalen till.
Mälardalen är ganska stort.. Men ok, fattar. Man avslöjar inte sina guldställen
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.