498 135 läst · 1 093 svar
498k läst
1,1k svar
Allt om sprutmålning!
731kr just nu på Amazon med fri frakt.M mojjen skrev:
https://www.amazon.se/WAGNER-Control-munstycksförlängning-höga-väggar/dp/B07P29MP2G
/Höghus
Försöker måla några lådor med en Bosch PFS 5000 och snickerifärg från Nordsjö men får inte alls till det. Har provat att späda färgen ett antal gånger och olika inställningar på sprutan men hur jag än gör så får jag bubblor i färgen. Varför? Någon som har något tips på vad jag kan prova?
Lägger med en bild från ett av dom mer katastrofala testerna..
Hade inga problem med bubblor när jag la på grundfärgen..
Jag fick likadant när jag sprayade en dörr.S stalf skrev:Försöker måla några lådor med en Bosch PFS 5000 och snickerifärg från Nordsjö men får inte alls till det. Har provat att späda färgen ett antal gånger och olika inställningar på sprutan men hur jag än gör så får jag bubblor i färgen. Varför? Någon som har något tips på vad jag kan prova?
https://www.byggahus.se/forum/threads/sma-sma-porer-vid-sprutmalning.428394/
Eftersom det var så lite labbade jag inte med att lacka om, så jag vet inte varför samma färg, samma spruta och samma dörr ena gången inte blåsade och andra gången gjorde det.
Om du googlar på "spray paint pinholes" får du lite mer info.
/Höghus
Hur långt extensionrör kommer jag behöva till Wagner?
Som jag skrivit tidigare i tråden så behöver jag ordentlig förlängning för mina tak, och även väggarna.
Är det någon som har erfarenhet hur långt extension man bör ha i förhållande till Höjd.
Jag hartt tak som sluttar från 2,9 m till ca 3,5m. När jag håller en laser i handen och skjuter rakt upp, så får jag ca 1m på låg delen, och 1,6m på högdelen. Sen sakll man ju hålla runt 30cm ifrån, vilket ger 70cm resp 1,3m. Är det ett lämpligt mått på rören, eller bör jag ah ännu längre så det är lättare att ha lite svepande rörelse???
Jag har redan ett 60 rör. Funderar på att köpa et 75cm rör så jag kan växla mellan 75cm och 135cm. Kan det bli lite kort, är det bättre att satsa på ett 1m rör?
Det blir ju mao till att använda det långa i hela rumemt, Det kortare är för att köra rummet bakom som går från 220-290cm
Inser ju att man kommer behöva planera för spitting ordentligt här....
Som jag skrivit tidigare i tråden så behöver jag ordentlig förlängning för mina tak, och även väggarna.
Är det någon som har erfarenhet hur långt extension man bör ha i förhållande till Höjd.
Jag hartt tak som sluttar från 2,9 m till ca 3,5m. När jag håller en laser i handen och skjuter rakt upp, så får jag ca 1m på låg delen, och 1,6m på högdelen. Sen sakll man ju hålla runt 30cm ifrån, vilket ger 70cm resp 1,3m. Är det ett lämpligt mått på rören, eller bör jag ah ännu längre så det är lättare att ha lite svepande rörelse???
Jag har redan ett 60 rör. Funderar på att köpa et 75cm rör så jag kan växla mellan 75cm och 135cm. Kan det bli lite kort, är det bättre att satsa på ett 1m rör?
Det blir ju mao till att använda det långa i hela rumemt, Det kortare är för att köra rummet bakom som går från 220-290cm
Det finns speciella ventiler att skruva på om man har långa rör.M mojjen skrev:Hur långt extensionrör kommer jag behöva till Wagner?
Jag har tyvärr ingen koll på om dom funkar bra, finns i Sverige eller vad dom kostar. Jag råkade se dom på nätet.
https://www.airless-discounter.de/n...s-and-splashes-with-airless-anti-spit-valves/
/Höghus