OK. Det verkar ju bra. Skall nog testa dessa då. Verkar finnas på Hornbach och Bauhaus oxo.

Kanske måste jag komplettera med någon slags ROT-dosa. Som kan klämmas fast i panelen om det inte finns någon regel precis bredvid. Eller kan man montera dessa Schneider utan regel?

U
O O skrev:
OK. Det verkar ju bra. Skall nog testa dessa då. Verkar finnas på Hornbach och Bauhaus oxo.

Kanske måste jag komplettera med någon slags ROT-dosa. Som kan klämmas fast i panelen om det inte finns någon regel precis bredvid. Eller kan man montera dessa Schneider utan regel?
ja de har hål för spik precis som andra dosor, kolla på din bild så finns det ett hål i varje hörn

Jo, tack. Jag läste det sedan. Verkar ju bra.

O O skrev:

finns det ingen regel så sätter man dit en kottling för att fästa dosan säkert

• Gilla
TheBigCheese
  • Laddar…
Just det. Klart man gör när det är möjligt. Då är saken klar.
Men jag tänkte på de fall när det inte funkar

Ta upp ett lite större hål i skivorna och sätt dit en kottling och dosan för att sedan sätta tillbaka dom bitar du sågat ut och på det lite spackel. Det finns inget bra sätt att fixa dom misstag man gjort i början med typ en ROT-dosa dom är bara en nödlösning som kan fungera.
PS det tar inte så många minuter att göra det ordentligt och det är inte svårt bara tråkigt.

Hur gör du det i en timmervägg?

Det handlar väl om jag inte mins fel om en timmervägg med och (plyfa o gips)skivor på?

Hjälper det menar du?

Ja, det är inga problem att öppna upp skivorna och fästa en dosa på rätt djup i en timmervägg för att sedan återställa skivorna. Lite jobb, ja vist men svårt? Nej.

U
@O pratade väll om en panelvägg som skulle imitera en timmervägg?

Jag uppfattade inte att tråden var kidnappad :oops: så det är bara att glömma mina inlägg till @O

• Haha
  • Gilla
O och 1 till
  • Laddar…
Jaha, handlade det om en panel vägg nu.
Det var väl inte helt lämpligt att lägga den frågan i en tråd om timmerväggar. Det är helt olika förutsättningar.

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Det är väl inte helt lämpligt att skriva inlägg i en tråd utan att läsa de tidigare inläggen.:giggle:
Oavsett om det blir svar av typen "goddag yxskaft" eller om det andra avvikelser från trådens ämne och innehåll tillför det knappast något alls.

Ja för att förtydliga handlar det om timmerpanel sedan ett antal inlägg och månader tillbaka. Hoppas detta citat förklarar saken.
O O skrev:
Denna trådens ämne passar så bra att jag hoppar in och ställer min fråga här.

Vad rekommenderas för dosor till 34mm tjock liggande träpanel?
Panelen skall imitera en timmervägg. Se bild.
Man monterar panelbrädorna liggande nerifrån och upp. Så det blir lättare att komma åt bakom än med en normalstor skiva. Då funderar jag mera på vilka olika dosor som kan passa denna tjockleken.
[bild]
[bild]
Svar på frågeställningen finns högre upp i tråden. Tack för all hjälp!

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.