712 104 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
www.rockauto.com är fina till jänkare, kanske är bra även till BMW? alt 4 blir $Isakare skrev:Letar efter en AC slang till min BMW, tyvärr verkar den inte finnas i Europa, men finns i USA för 108 dollar.
Frakt 29 med 6-8 veckors leveranstid. DHL kan leverera den för 229 på 3-5 dagar...känns inte prisvärt.
Ska kolla på måndag vad BMW själva vill ha för den, vill gärna ha den nu, inte i vinter.
(Hittar inget dollartecken på min dator ??)
rekord därifrån är 3dygn från order till att varan ligger bredvid tangentbordet och fortfarande billigare än vad en svensk firma skulle ha med 10v lev. tid
De har jag glömt, ska kolla vad de har.Tokslut skrev:
Tack $$$$
Har Googlat som en Gnu, först för att hitta rätt nummer, den är nummerändrad 3 gånger.Tokslut skrev:
Restnoterad hos alla i Europa. Enda övriga som kom upp var ESC Tuning i USA.
Nån tipsade om en firma i Nacka som tydligen kunde pressa AC slangar, ska kolla med de oxå.
Ja , man har köpt en del grejer från denna firman , numera står ju priserna i krTokslut skrev:
på datorn också. Bra när man kan se fraktkostnaden också.
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Känner igen problemet blev en konsats här också . Det är lätt att varaM Mickebandsåg skrev:
efterklok eller som man säger här : "det man inte har i skallen får man ha i
plånboken" Det har man själv fått erfara åtskilliga gånger
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Dålig svetstång ??M Mickebandsåg skrev:
Jag tar fram svetstången (Visegrip) direkt till bromsrör nu mera om jag ska ha röret kvar. Annars klipper jag av det och tar en hylsa.
Berättade det för en kompis som misslyckades ändå, han hade helt enkelt en dålig svetstång av okänt fabrikat.
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Annars är det skönt med gassvets så man kan värma nippeln innan man drar den rund......Volvos mässingsnipplar är inte ens nån ide att försöka lossa och hålla hela utan att värma.
Ja värme är bra , köpte en sån billig brännare med gasbehållare på Biltema och den har hjälpt. Tror gasbehållaren kostade 35kr och hade storlek av en vanlig sprayburk. När man jobbade använde vi både gas och gasolbrännare ofta.
En kille ville att jag skulle byta främre avgasröret på hans bil, jag vet av erfarenhet att muttrarna måste värmas för att få bort, men hade ingen gas då.galento skrev:
Köpte en sån där gasolbrännare och flera flaskor på Biltema, hissade upp bilen och sa till bilägaren "Stå här och värm på den här muttern" (M10 fingäng) Efter en kvart glödde muttern och lossade lätt "Så, bara 3 st kvar"
När röret var borta efter en timme sa ägaren med armarna hängande utmed kroppen "Jag behöver inte gå på gymmet idag"