Isakare Isakare skrev:
Letar efter en AC slang till min BMW, tyvärr verkar den inte finnas i Europa, men finns i USA för 108 dollar.
Frakt 29 med 6-8 veckors leveranstid. DHL kan leverera den för 229 på 3-5 dagar...känns inte prisvärt.
Ska kolla på måndag vad BMW själva vill ha för den, vill gärna ha den nu, inte i vinter.

(Hittar inget dollartecken på min dator ??)
www.rockauto.com är fina till jänkare, kanske är bra även till BMW? alt 4 blir $

rekord därifrån är 3dygn från order till att varan ligger bredvid tangentbordet och fortfarande billigare än vad en svensk firma skulle ha med 10v lev. tid
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
www.rockauto.com är fina till jänkare, kanske är bra även till BMW? alt 4 blir $

rekord därifrån är 3dygn från order till att varan ligger bredvid tangentbordet och fortfarande billigare än vad en svensk firma skulle ha med 10v lev. tid
De har jag glömt, ska kolla vad de har.
Tack $$$$ :)
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
bara du har art. nummer på delen är det bara gå loss med google å se vad du hittar
 
Mins nu att jag köpt Mitsubishigrejer från Rockauto.
Haft 2 st Sigma, de tillverkades i Australien, såldes i Europa och Sverige, men hitta delar här var stört omöjligt.
I USA fanns det mesta.
 
Tokslut Tokslut skrev:
bara du har art. nummer på delen är det bara gå loss med google å se vad du hittar
Har Googlat som en Gnu, först för att hitta rätt nummer, den är nummerändrad 3 gånger.
Restnoterad hos alla i Europa. Enda övriga som kom upp var ESC Tuning i USA.
Nån tipsade om en firma i Nacka som tydligen kunde pressa AC slangar, ska kolla med de oxå.
 
galento
Tokslut Tokslut skrev:
www.rockauto.com är fina till jänkare, kanske är bra även till BMW? alt 4 blir $

rekord därifrån är 3dygn från order till att varan ligger bredvid tangentbordet och fortfarande billigare än vad en svensk firma skulle ha med 10v lev. tid
Ja , man har köpt en del grejer från denna firman , numera står ju priserna i kr
på datorn också. Bra när man kan se fraktkostnaden också.
 
Svetsat rör och nippel med synliga skador och värmepåverkan under reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skall det upp här eller i GAAAHHHHH tråden?

Istället för att måka med svetstång etc så skulle jag bara sågat av röret från början o dra en ny kona, nu blev det ny nippel med...
 
galento
M Mickebandsåg skrev:
[bild]

Skall det upp här eller i GAAAHHHHH tråden?

Istället för att måka med svetstång etc så skulle jag bara sågat av röret från början o dra en ny kona, nu blev det ny nippel med...
Känner igen problemet :sweat::sweat: blev en konsats här också . Det är lätt att vara
efterklok eller som man säger här : "det man inte har i skallen får man ha i
plånboken" :crysmile: Det har man själv fått erfara åtskilliga gånger :thinking:;)
 
Det blev en lite fuling men jag ville verkligen inte dra nytt rör under hela bilen

Hand håller papper nära rör och kablage under en bil, provisorisk reparation synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
galento
M Mickebandsåg skrev:
Det blev en lite fuling men jag ville verkligen inte dra nytt rör under hela bilen

[bild]
Det blev väl bra (y) kommer ihåg när man bytte bromsrören bakåt på en GM pickup så fanns bromsrören i olika längder som man kopplade ihop. Vill minnas att det var bromsrör av stål.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
[bild]

Skall det upp här eller i GAAAHHHHH tråden?

Istället för att måka med svetstång etc så skulle jag bara sågat av röret från början o dra en ny kona, nu blev det ny nippel med...
Dålig svetstång ??
Jag tar fram svetstången (Visegrip) direkt till bromsrör nu mera om jag ska ha röret kvar. Annars klipper jag av det och tar en hylsa.
Berättade det för en kompis som misslyckades ändå, han hade helt enkelt en dålig svetstång av okänt fabrikat.
 
M Mickebandsåg skrev:
Det blev en lite fuling men jag ville verkligen inte dra nytt rör under hela bilen

[bild]
Jag har skarvat hundratals bromsrör, det är inget att skämmas för.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Annars är det skönt med gassvets så man kan värma nippeln innan man drar den rund......Volvos mässingsnipplar är inte ens nån ide att försöka lossa och hålla hela utan att värma.
 
galento
Ja värme är bra , köpte en sån billig brännare med gasbehållare på Biltema och den har hjälpt. Tror gasbehållaren kostade 35kr och hade storlek av en vanlig sprayburk. När man jobbade använde vi både gas och gasolbrännare ofta.
 
galento galento skrev:
Ja värme är bra , köpte en sån billig brännare med gasbehållare på Biltema och den har hjälpt. Tror gasbehållaren kostade 35kr och hade storlek av en vanlig sprayburk. När man jobbade använde vi både gas och gasolbrännare ofta.
En kille ville att jag skulle byta främre avgasröret på hans bil, jag vet av erfarenhet att muttrarna måste värmas för att få bort, men hade ingen gas då.
Köpte en sån där gasolbrännare och flera flaskor på Biltema, hissade upp bilen och sa till bilägaren "Stå här och värm på den här muttern" (M10 fingäng) Efter en kvart glödde muttern och lossade lätt "Så, bara 3 st kvar"
När röret var borta efter en timme sa ägaren med armarna hängande utmed kroppen "Jag behöver inte gå på gymmet idag"
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.