3 780 429 läst · 12 845 svar
3780k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Bitssatsen är 420:- typ.S snowjim skrev:
Maskinen är säkert helt ok, notera att det är en GSB (slagborr) och inte GSR, vet inte om den har sämre spec än GSRen.
Laddaren gör säkert sitt jobb även om det finns kraftfullare. Väskan är inte en vanlig L-Boxx utan en L-case vilken ser enklare ut.
Batterierna är små, men samtidigt lätta.
Jämför man med 12V för typ samma peng var det nog inte ett dåligt pris.
Aha, där var det, GSB, inte GSR! Bitssatsen verkade dessutom ganska dyr att köpa lös.FredrikR skrev:Bitssatsen är 420:- typ.
Maskinen är säkert helt ok, notera att det är en GSB (slagborr) och inte GSR, vet inte om den har sämre spec än GSRen.
Laddaren gör säkert sitt jobb även om det finns kraftfullare. Väskan är inte en vanlig L-Boxx utan en L-case vilken ser enklare ut.
Batterierna är små, men samtidigt lätta.
Jämför man med 12V för typ samma peng var det nog inte ett dåligt pris.
Köpte min egen GSR 18V-55 med 2x4Ah på Hornbach för 1995:-. Har under våren köpt två GSB 18V-55 med 2x2Ah med denna bitssats från Amazon för 2000:-/st på rea till mina söner med byggprojekt som "kräver" slagborr. Borrhammare har jag själv.
Blev förtjust i Amazons Bosch bitssats så köpte ett eget exemplar för 360:- på rea i april.
Blev förtjust i Amazons Bosch bitssats så köpte ett eget exemplar för 360:- på rea i april.
Köpte också GSB:n, tyvärr fick jag inte med någon bitssats. Var det någon annan som fick det? Kollar man mer noggrant så tycker jag inte att det står någonstans att bitssats ska följa med, utan den visas bara på bilden, så det är nog svårt att klaga på det..
Kommer den utan bitssats är det bara att skicka tillbaka. Tycker det är alldeles uppenbart att den ska vara med, med tanke på vilken tydlig (inklippt) plats den fått i bilden.H hakkattakk skrev:
Kolla fakturan Du fick om Du köpt.H hakkattakk skrev:
När jag köpte stog det på fakturan
"Bosch Professional 18V System sladdlös kombiborrmaskin GSB 18V-55 (max. vridmoment 55 Nm, med 2x 2,0 Ah-batterier + laddare, 35-delars Impact-tillbehörssats, i L-Case) – Amazon Exclusive Set "
Vad använder man slagborr till? Innan jag köpte borrhammare hade jag en slagborr och den var riktigt värdelös och då bodde vi ändå i lägenhet, helt omöjligt att borra hål i taket. Misstänker att de utvecklats en hel del mot borrhammare hållet?P poba53 skrev:Köpte min egen GSR 18V-55 med 2x4Ah på Hornbach för 1995:-. Har under våren köpt två GSB 18V-55 med 2x2Ah med denna bitssats från Amazon för 2000:-/st på rea till mina söner med byggprojekt som "kräver" slagborr. Borrhammare har jag själv.
En vanlig enkel slagborr av valfritt märke funkar oftast tillräckligt bra för att borra de lite mindre hål som behövs i en lägenhet, men bara om man köpt riktigt bra borr. De där revolverpacken i plast för ett par hundra med en hel drös borr i olika storlekar kan få vilken proffsmaskin som helst att framstå som skit.
Kommer inte ihåg vad det var för borr men i regel köper jag inte billigaste möjliga. När borrhammaren kom in i spel gick den igenom som smör, enorm skillnad. Men slagborr är uppenbarligen fortfarande en grej så då funkar det säkert om man har rätt prylar.Hep skrev:En vanlig enkel slagborr av valfritt märke funkar oftast tillräckligt bra för att borra de lite mindre hål som behövs i en lägenhet, men bara om man köpt riktigt bra borr. De där revolverpacken i plast för ett par hundra med en hel drös borr i olika storlekar kan få vilken proffsmaskin som helst att framstå som skit.
Vet inte om du är allvarlig, men eftersom metoden är både vanlig och kass, så svarar jag. Om borret slits ut så fort - vad är troligast: Att maskinen är för klen eller att borret är för dåligt?
Klart som fan att det finns usla slagborrar som gör det mer eller mindre omöjligt att få till bra hål, men i de allra flesta fall där "vanliga människor" misslyckas med hål i lägenhetsväggar beror det nog mycket oftare på borrets kvalitet och handhavande, än att slagborrmaskinen varit kass.
Om jag skulle stå på t ex Jula med en tusenlapp i fickan, inga verktyg och behöva sätta upp saker på betongväggar, så skulle jag lägga lika mycket på borr som på maskin och få pengar över till både plugg och glass. Jag tror tyvärr att alldeles för många skulle köpa en grön "boschproffsmaskin" och en kit med universalborrar för en hundring och inte ha pengar till bra plugg.
Eftersom det är en tipstråd tänkte jag försöka tipsa om något bra kit med betongborr, men hittar inget nu. Bosch Pro och DeWalt brukar ha helt ok kit med en handfull betongborrar för någon hundring på vanliga byggvaruhus, så att kolla efter det det får bli mitt tips. Och att aldrig köpa noname borr eller meec, lidl, cocraft, biltema eller från Wish.
Klart som fan att det finns usla slagborrar som gör det mer eller mindre omöjligt att få till bra hål, men i de allra flesta fall där "vanliga människor" misslyckas med hål i lägenhetsväggar beror det nog mycket oftare på borrets kvalitet och handhavande, än att slagborrmaskinen varit kass.
Om jag skulle stå på t ex Jula med en tusenlapp i fickan, inga verktyg och behöva sätta upp saker på betongväggar, så skulle jag lägga lika mycket på borr som på maskin och få pengar över till både plugg och glass. Jag tror tyvärr att alldeles för många skulle köpa en grön "boschproffsmaskin" och en kit med universalborrar för en hundring och inte ha pengar till bra plugg.
Eftersom det är en tipstråd tänkte jag försöka tipsa om något bra kit med betongborr, men hittar inget nu. Bosch Pro och DeWalt brukar ha helt ok kit med en handfull betongborrar för någon hundring på vanliga byggvaruhus, så att kolla efter det det får bli mitt tips. Och att aldrig köpa noname borr eller meec, lidl, cocraft, biltema eller från Wish.